• Anonym (För snäll)

Vad är Dominans vid sex?

Jag och frun har haft lite kämpigt med sexlivet ett tag nu och nyligen kom det fram att hon nästan måste ha ganska hårda tag (inte så det blir blåmärken eller sår efteråt) och då jag är orolig/rädd att göra illa henne så är det väldigt svårt för mig att ge henne det.

Jag är tydligen VÄLDIGT vanilj när det kommer till ligga, har svårt att bestämma över partnern och svårt att säga vad jag vill ha. 

Vi pratade sist efter vi legat om vad som skulle göra sexlivet bättre och skönare och det var tydligen hårdare tag.
    Frun vart lite generad när jag frågade rakt ut vad hon skulle vilja ha mer av och sa att hon skulle låta som nåt pervo/snusktant för mig.

Men min fråga i kort är vad skulle ni kvinnor ge för tips till er respektive om ni ville ha hårdare tag i sängen?

• Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?
  • EnAnonumius
    Anonym (Borde väl kunna provoceras fram?) skrev 2023-01-01 19:52:16 följande:
    Nu är inte hårda tag min grej alls, men det borde väl kunna provoceras fram från en man tänker jag? Om jag ger honom en örfil så tänker jag att han blir sur men så mycket mer händer nog inte, men om jag ger honom flera så kommer han nog efter ett tag börja örfila tillbaks och bli rätt hårdhänt. Kan säkert ta ett tag om han skulle vara väldigt tolerant, men även den mest tolerante har nog sin gräns? eller? 

Så om hon börjar och visar hur, och faktiskt gör så att det gör ont på dig, och du blir förbannad och därför vill behandla henne hårdhänt blir det nog lättare?  
    Det du skriver är misshandel inte dominans och "tuffare tag".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Man52)

Du får säga till henne att du förväntar dig att hon ska lägga upp sig i doggy och att du redo å köra på som aldrig förr 
    hur svårt ska det va ? 
    hon vill säkert ha smisk på rumpan med 
    ha ha 
    man behöver inte gå igång på det själv  , ibland får man låtsas eller bjuda till själv som det så fint heter 

• Anonym (Gör det inte!)

Nej, försök inte att leka dominant. Gillar själv en man som är bestämd och hårda tag. Min exman var också "väldigt vanilj" och tillsist bara kröp det i kroppen att han aldrig kunde ta för sig och bara ta mig hårt och skoningslöst. Jag tror att inte det är något man kan lära sig. Om du ska börja smiska henne men känner dig obekväm och osäker, nej det kommer att sluta jävligt illa. Ni är inte sexuellt kompatibla. Bättre att inse det.

• Anonym (Ella)

Jag gillar hårdare tag, blir irriterade om han ligger och smågnider. Det ska vara rytm och stadiga stötar. Hålla om en hårt. Helst vill jag bli tagen hårt bakifrån.

Gillar inte förspel. Vill att han tar tag i mig och trycker upp mig mot en vägg eller ner på ett bord.. är dominant och söker. Visar mig tydligt vad som gäller.

Men absolut inge än förnedring, inga nervärderande ord eller så. 

Respektfullt, dominant och passionerat.

• Anonym (C)
    Anonym (Ella) skrev 2023-01-02 00:48:01 följande:

Jag gillar hårdare tag, blir irriterade om han ligger och smågnider. Det ska vara rytm och stadiga stötar. Hålla om en hårt. Helst vill jag bli tagen hårt bakifrån.

Gillar inte förspel. Vill att han tar tag i mig och trycker upp mig mot en vägg eller ner på ett bord.. är dominant och söker. Visar mig tydligt vad som gäller.

Inget förspel? Vårt förspel var att hon höll på att taffsa på mig under kvällen och jävlades, tills jag gick fram och tryckte upp henne mot väggen. 

Men var och en åt sitt eget antar jag. 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Ella) skrev 2023-01-02 00:48:01 följande:

Jag håller med, inget förspel det behövs inte ens om han gör just så.
  • Tom Araya
    Anonym (Borde väl kunna provoceras fram?) skrev 2023-01-01 19:52:16 följande:
    Nu är inte hårda tag min grej alls, men det borde väl kunna provoceras fram från en man tänker jag? Om jag ger honom en örfil så tänker jag att han blir sur men så mycket mer händer nog inte, men om jag ger honom flera så kommer han nog efter ett tag börja örfila tillbaks och bli rätt hårdhänt. Kan säkert ta ett tag om han skulle vara väldigt tolerant, men även den mest tolerante har nog sin gräns? eller? 

Så om hon börjar och visar hur, och faktiskt gör så att det gör ont på dig, och du blir förbannad och därför vill behandla henne hårdhänt blir det nog lättare?  
    Det du beskriver låter för mig som en dålig och mycket riskfylld metod, absolut inget för nybörjare.
  • KimLinnefeldt

Steg för steg. Be henne gå utan trosor under klänning eller morgonrock. Håll i henne ordentligt i sängen, ta henne lite hårdare än vanligt och läs av hennes reaktioner. 

Det är inte alltid det bästa att fråga och prata. Hon kan vara blyg, eller hon kanske egentligen inte vet exakt vad hon önskar sig. Spännande att prova sig fram. Ni kan lansera stoppord - gult, rött...

Jag visste inte att jag njöt av att dominera förrän jag provade. Älskar det nu. Utanför sängen är vi  ganska jämställda.

• Anonym (H)
    KimLinnefeldt skrev 2023-01-02 10:16:31 följande:

Steg för steg. Be henne gå utan trosor under klänning eller morgonrock. Håll i henne ordentligt i sängen, ta henne lite hårdare än vanligt och läs av hennes reaktioner. 

Det är inte alltid det bästa att fråga och prata. Hon kan vara blyg, eller hon kanske egentligen inte vet exakt vad hon önskar sig. Spännande att prova sig fram. Ni kan lansera stoppord - gult, rött...

Jag visste inte att jag njöt av att dominera förrän jag provade. Älskar det nu. Utanför sängen är vi  ganska jämställda.

Bra skrivet. Inte allt behöver diskuteras, det viktigaste är att läsa av reaktioner. Sen tycker jag det är jäkligt hett att höra det beskrivas vad den andra vill göra med mig och att själv beskriva...förväntan är effektivt. Det är ett mentalt spel, det mesta sitter i hjärnan. En person som går igång mentalt på att visa dominanta sidor sexuellt är mkt mer kraftfullt än nån som knyter fast en med nåt, det är inte där det sitter för mig alls.
  • Gaskarl

Vissa svar i tråden är skrämmande att provocera till han blir förbannad,  skärp er. Så jäkla många som tror att dominans och BDSM är att slå och kalla sin partner fula saker. Dominans är ett rollspel som kräver 100% procent lyhördhet och tillit.  Själv tror jag att man har det i sig eller inte, och börja leka dominans utan någon som helst vetskap blir nog inte bra..

Svar på tråden Vad är Dominans vid sex?