Bolåneränta
Jag trodde att jag hade en bra ränta ända till jag pratade med kollegor om det idag.
Jag trodde att jag hade en bra ränta ända till jag pratade med kollegor om det idag.
De band för ganska länge sedan, då kunde man få långa räntor till ett mkt bra pris.
Att du har en högre ränta beror på att du har rörlig och inte bunden. Har inget med förhandling att göra. Nästa gång så sätt dig in i vad du väljer.
Makalöst att folk sitter på bolån och inte förstår vad de skriver på för avtal.
De band för ganska länge sedan, då kunde man få långa räntor till ett mkt bra pris.
Att du har en högre ränta beror på att du har rörlig och inte bunden. Har inget med förhandling att göra. Nästa gång så sätt dig in i vad du väljer.
Makalöst att folk sitter på bolån och inte förstår vad de skriver på för avtal.
1,90 bundet på två år fick man nog som senast i våras. Vi fick en deal på 1,88 i april som vi skrev på ett år. Annars har vi ALLTID ända sen vi köpte första boendet 1999 legat på rörligt. Nu väntade ett år av medvetet lägre inkomster så därav detta beslut. Men vi lägger undan varje månad motsvarande 6% (också alltid gjort) så vi har en kassa att ta av till våren när detta avtal går ut.
En ränterabatt på 1,55 är bra! Listpriserna brukar inte variera så jättemkt så det kan du nog vara nöjd med i dagsläget, oavsett bank.
Jag brukar använda Konsumenternas för jämförelse av list-och snitträntor. Byter bank regelbundet för bättre rabatter.
Du har en jättebra ränta. Bättre än de flesta.
Det var bolånekampanj hos flesta banker gällande binda bolån (1-10år) mot låga räntor 1,19-1,39% för några år sedan. Det handlar inte om en dålig förhandling , dina kollegor och kompisar valde trygghet och du satsade på flexibilitet dvs följa marknaden. Din aktuella ränta är bra och låg med tanken på dagens listpriser
Det är svårt att jämföra en rörlig ränta med bunden, eftersom för några år sedan hade du förmodligen en lägre ränta än dina kollegor med tanken på din ränterabatt , men nu är deras val bäst.
Jag tror faktiskt dina kollegor har dålig koll på sin ränta eller ljuger. Alternativt är belåningsgraden typ Under 20%.
Din ränterabatt är rejält bra skulle jag påstå. Så jag tycker du ska vara nöjd.
Det låter som att du har en helt ok ränta.