Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Bolåneränta

Du har en jättebra ränta. Bättre än de flesta.

• Anonym (Abc)

Jag tror faktiskt dina kollegor har dålig koll på sin ränta eller ljuger. Alternativt är belåningsgraden typ Under 20%.

Din ränterabatt är rejält bra skulle jag påstå. Så jag tycker du ska vara nöjd.

• Anonym (Abc)
    LFF skrev 2023-01-03 14:32:28 följande:
    Varför skulle de ha dålig koll eller ljuga? En av sambons jobbarkompisar lyckades pricka in att binda sitt bolån på 10 år på 1,7% i våras. Sen lyckades hon binda elpriset på ett flertal år också innan det drog iväg fullständigt. Det gäller att ha tur ibland. 
    Man vet aldrig så klart men sen tar jag källhänvisningar till en främlings sambos jobbarkompis med en nypa salt. Inget mot dig men du förstår säkert hur det låter. 
  • Anonym (Abc)
    LFF skrev 2023-01-04 09:10:18 följande:
    Jag bryr mig inte. Tycker bara att det är fult att säga att TS bekanta ljuger eller har nollkoll på sina räntor bara för att de fått en bra deal, sannolikt precis innan saker började dra ivg. 

Denna bild är från Nordea: (www.nordea.se/privat/produkter/bolan/historiska-bolanerantor.html

Statistik från Swedbank på xn--snittrnta-02a.se/swedbank/

På den sista länken kan man även se de olika snitträntorna från så gott som alla bankerna. 

Känns det bättre nu när du fått lite länkar?
    Jag vet självklart inte om de ljuger eller inte har koll. Det var ren spekulation.

Men dina länkar funkar inte. Jag googlade dock fram din Nordealänk och där kunde man inte belägga det du sagt om sambons kollega bundit 10 år på 1,7 i våras. 8 år verkar legat som billigast på 2,14% men inte i våras. Utan i januari. Om 8 år låg på det så ligger nog 10 på cirka 2,5. Swedbank orkade jag inte lägga ner energi på.

Det är mycket möjligt att du har rätt, men än har jag inte sett det. Men som sagt det spelar ingen roll. Grattis till sambokollegan! Det var nog smart. Även om han flyttar så kommer folk vilja ta över lånet så han lär ju slippa ränteskillnadsersättning till banken tror jag faktiskt.
  • Anonym (Abc)
    LFF skrev 2023-01-04 09:10:18 följande:
    Jag bryr mig inte. Tycker bara att det är fult att säga att TS bekanta ljuger eller har nollkoll på sina räntor bara för att de fått en bra deal, sannolikt precis innan saker började dra ivg. 

Denna bild är från Nordea: (www.nordea.se/privat/produkter/bolan/historiska-bolanerantor.html

Statistik från Swedbank på xn--snittrnta-02a.se/swedbank/

På den sista länken kan man även se de olika snitträntorna från så gott som alla bankerna. 

Känns det bättre nu när du fått lite länkar?
    Ok nu funkade sista länken. I aug 2021 kunde man binda 10 år till 1,77. Den tidpunkten har vi dock inte diskuterat men visst, det är lätt att blanda ihop.
  • Anonym (Abc)
    LFF skrev 2023-01-04 11:31:22 följande:
    Tänk på att eventuella ränterabatter som kunderna har inte finns med i de där tabellerna. 
    Så är det ju så klart!
Svar på tråden Bolåneränta