• LFF

Bolåneränta

Anonym (Abc) skrev 2023-01-02 22:56:09 följande:

Jag tror faktiskt dina kollegor har dålig koll på sin ränta eller ljuger. Alternativt är belåningsgraden typ Under 20%.

Din ränterabatt är rejält bra skulle jag påstå. Så jag tycker du ska vara nöjd.

Varför skulle de ha dålig koll eller ljuga? En av sambons jobbarkompisar lyckades pricka in att binda sitt bolån på 10 år på 1,7% i våras. Sen lyckades hon binda elpriset på ett flertal år också innan det drog iväg fullständigt. Det gäller att ha tur ibland. 
  • LFF
    Anonym (Abc) skrev 2023-01-03 17:57:05 följande:
    Man vet aldrig så klart men sen tar jag källhänvisningar till en främlings sambos jobbarkompis med en nypa salt. Inget mot dig men du förstår säkert hur det låter. 
    Jag bryr mig inte. Tycker bara att det är fult att säga att TS bekanta ljuger eller har nollkoll på sina räntor bara för att de fått en bra deal, sannolikt precis innan saker började dra ivg. 

Denna bild är från Nordea: (www.nordea.se/privat/produkter/bolan/historiska-bolanerantor.html

Statistik från Swedbank på xn--snittrnta-02a.se/swedbank/

På den sista länken kan man även se de olika snitträntorna från så gott som alla bankerna. 

Känns det bättre nu när du fått lite länkar?
  • LFF
    Anonym (Abc) skrev 2023-01-04 10:00:29 följande:
    Ok nu funkade sista länken. I aug 2021 kunde man binda 10 år till 1,77. Den tidpunkten har vi dock inte diskuterat men visst, det är lätt att blanda ihop.
    Tänk på att eventuella ränterabatter som kunderna har inte finns med i de där tabellerna. 
Svar på tråden Bolåneränta