• Zaro

Vi som startar IVF 2023

Vaknade av att jag akut behövde gå på toa, så var tvungen att testa då det är TD. Verkar som att det kan visa falskt positivt när man har cystor vilket jag har. Någon erfarenhet? Är förvirrad.
  • Zaro

Visst är det! Har bara googlat det då jag vet att jag hade tre endometrioscystor när de la in embryot. Känns ju högt overkligt? Det kan ju gå fel närsomhelst så ska nog börja passa på att vara glad medan tid finns! De sa ju att jag skulle behöva många fler försök än normalt! Lite chockad.

• Zaro

Tack alla, framförallt tack Noelani som står ut med alla mina knäppa tankar! Skrev till kliniken nu! Trodde man skulle vara 4 veckor nu men verkar som att jag imorgon är 5 veckor? Pinsamt vad lite jag kunnat om graviditet, trodde aldrig det skulle hända mig.

• Zaro

Tack allihop! Ert stöd är guldvärt. Hejar på er alla! Nu ska jag bara ta det med en av mina bästa vänner som är infertil. Vet att hon kommer bli påverkad negativt Gråter

• Zaro
    MeIMyself skrev 2023-09-14 12:59:44 följande:

Jag fick en 5 dagars tillbaka i söndags. 

Stort Grattis, jag är på RD 4 , så det är kanske förtidigt för att jag ska plussa eller så blir det inget.

Jag tror att det är för tidigt! Jag testade inte ens då.
  • Zaro

Tack J000ssan! Har tagit tre positiva test så jag antar att jag med största sannolikt är gravid. Hur det fortlöper är ju en annan historia?

• Zaro

Vi köpte det dyraste trepacket i Danmark och lyckades på första försöket. Ångrar mig inte en sekund för under processen, tex när vi bara fick ett befruktat ägg, kändes det som en trygghet att veta att vi hade fler försök. Det känns inte som onödiga pengar. De propsade inte på det heller men trodde jag skulle behöva fler försök än man normalt behöver. Och skulle jag få missfall nu har vi kvar två försök. Dessutom innebär ju tre försök ibland fler försök om man får ägg till frysen.

• Zaro
    Vårt fina gäng 🥚❤️   
    GRAVIDA:

Noelani; 
    40 år, Första barnet, Mild IVF1 ingen ET, IVF2, ET2, ISCI, assisted hatching på sista rundan, Gravid v.7, första VUL 18/9 (BF 3/5-24) 👶

Orkidé8181:
    42 år, Tredje barnet, IVF4, ICSI, ET3 + FET2, Gravid vecka 18 (BF 19/2-24) 👶
    Humlaan:
    32 år, PCOS IVF 2, gravid vecka 12, överstimulerad, Vul vecka 11 och såg bra ut! I Väntan på KUB 30/8 :) 👶
    Femling: 
    35 år. Första barnet, IVF1, FET1 (ingen ET), gravid vecka 11 👶
    Ms MR:
    38 år, första graviditet, IVF 1 / ICSI, ET1. Gravid vecka 8 (ej UL gjort än) 👶
    Zaro:
    30 år, IVF 1 med ET. Gravid v 5 (ej gjort UL än). Baby
    PÅGÅENDE BEHANDLING:

Loidi:
    29 år, IVF 1, ÄP juni -23, överstimulerad och paus. FET 19/8, TD 6/9. 

INVÄNTAR UPPSTART /  INGEN UPPDATERING PÅ LÄNGE
    Quincey: 
    33 år, Första barnet, paus i väntan på IVF3, ET 1

Sola13:
    31 år, Första barnet, IVF3 (ICSI), ET2, FET1, MA. FET någon gång i höst 

Vito87:
    36 år. Andra barnet, paus inför IVF/ICSI (med PGT) nr 3. Blev en FET på första försöket som inte tog sig. 

Gvk:
    42 år, ensamstående som försöker bli gravid.
    IVF6, ET3, Assisted hatching, testdag 31/8.

Sandralinnea123:
    25 år, Första barnet, IVF2, ET1

Mathilda88:
    35 år i juli, första barnet, manlig faktor. IVF 1 i april/maj, ingen ET/FET pga granulerade (stressade) ägg, överstimulerad. IVF2 i augusti/sept - ingen ET/FET pga avstannade embryon igen på dag 3. 

Flowerpower85:
    38 år, ensamstående som försöker bli gravid, första barnet, IVF 1, FET preliminärt v 34

BaeA:
    34 år, IVF1 i juni ingen ET/FET. Väntar på IVF2 som jag ska påbörja nu i augusti 

Whenyouneedi:
    32, IVF1 hösten 2023

Enya2023;
    29 år, IVF1 planerat september 2023.

lissan111: 38 år, första barnet, IVF2, ET1, förhoppningsvis FET i september 2023

Awesom­eginge­r:
    33 år, Första barnet, IVF 1, Planerat FET i slutet av Oktober.

j000ssan: 
    37 år, blockerade äggledare och adenom på hypofysen. ivf 1 mars -23 totalfrys 5 st blastocyster! 3 FET MED 2 kemiska graviditeter. inv sprutstart för ivf 2 nästa menstruation i oktober. 
  • Zaro
    Quincey skrev 2023-09-15 09:13:06 följande:

Zaro, grattis till plusset!!

Noelani, när får du veta om det är tvillingar?

Tack Quincey! Nu hoppas vi att allt går bra. Hjärta
  • Zaro
    Noelani skrev 2023-09-15 13:46:41 följande:
    Jag tror du måste kopiera inlägget och lägga till dig, inte citera.. Lätt att det missas nästa gång någon ska uppdatera haha
    AnnaWZ skrev 2023-09-15 08:33:20 följande:
    Tack ❤️ tagit flera så kan nog tyvärr inte hoppas på dåliga test. Pratat med kliniken som inte heller tyckte att det lät sannolikt med nåt annat utfall en negativt, men att jag ändå ska testa angiven dag då de rapporterar in först då. Men det vore fantastiskt om jag fick bli pos/neg/pos-personen 🙂 
    Ledsen för din skull, men som någon annan sa så vet man aldrig.. Det vi däremot vet att blir det inte denna gången så blir det kommande gånger! Kram! Måndag kl 11. Haha.
    Pendlar mellan att det inte kommer finnas några hjärtslag till besvikelse om det inte är två. Sjuka hjärna!

Vi kommer tänka på dig på måndag. Så spännande! Hjärta

Ska för övrigt kopiera och inte citera inlägget nästa gång. Skrattande
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023