• Symetrical

Tempning och alkohol

Håller med Brallans. Jag kan lätt ta 2-3 glas vin (vilket ju är en halv flaska) utan att tempen påverkas dagen därpå. blir det däremot 5-6 glas sticker tempen upp 0,2-0,3 grader.
    Med andra ord skulle jag tro att din tempökning såhär på äl +11 kan båda gott 😉✊🏼

• Symetrical
    Elliot1 skrev 2023-01-03 09:27:57 följande:
    Nej, det handlade inte om ägglossningen. 

Jag misstänkte att denna typ av kommentar skulle komma men med tanke på att du inte öht känner mig, vet min historia eller någonting alls om min livsstil eller mina levnadsvanor så väljer jag att inte svara på varför jag valde att dricka vin igår :) Det är helt enkelt min business. 
    Amen sister! 👊🏼😉
  • Symetrical
    Elliot1 skrev 2023-01-04 06:49:11 följande:

Jag får nog tyvärr känna mig besegrad, idag var tempen nere på 36,3 igen :( Hatar när man hinner blir hoppfull. 

Men någon som är van att tempa, är det rimligt att tempen sjunker redan äl+9? Min lutealfas är 12 dagar men känns ju inte superlovande om gulkroppen skulle dö och progesteron sjunka redan 9 dagar efter ägglossning. 

Det låter verkligen inte kul med två missfall och ett utomkveds!! Starkt av dig att fortsätta vara positiv, precis som du säger så kan du ju uppenbarligen bli gravid vilket ju är super! 

Det är inte helt ovanligt att tempen sjunker och hoppar lite dagarna innan mensen kommer. Progesteronet peakar ju ca 7 dagar efter äl och därefter sjunker det. För vissa håller sig tempen hög tills mensen kommer, för andra dippar den dagen innan och för ytterligare några börjar den dala flera dagar innan bim. Det trista svaret är att allt ovan anses normalt. Du får fortsätta tempa så lär du dig säkert snart hur just din kropp fungerar 😊
Svar på tråden Tempning och alkohol