Vart ska vi åka på bröllopsresa?
La Digue, Seychellerna.
La Digue, Seychellerna.
Men om det ska vara bara en vecka är det nog bättre att inte göra en lång resa.
Sardinien, tänker jag. God mat och vin samt vacker natur.
Jag röstar på Sardinien med mycket gott från italienska köket.

Lite mer intressant än en sandstrand? Undvik då Seychellerna och liknande öar. Seychellerna var för oss ett dyrt misstag. Absolut urtråkigt. Visst att snorkla kan vara kul men inte dagarna i ända.
Vår bröllopsresa gick till Kenya. 14 dagar på safari i de flesta nationalparkerna, game reserves, med ibland jeep, ibland vandring, ett par gånger båt och flotte och en gång luftballong. Bodde i rätt lyxiga tält ibland, en gång i ett trädhus (med skräniga apor som grannar) och ibland på små välskötta hotell. God mat, jätteduktiga guider. Det var en oförglömlig resa där vi såg ALLT vad savannen sjöarna och floderna hade att erbjuda. Mycket trevliga medresenärer från olika länder. Vi håller fortfarande kontakten med en del av dem. Tyvärr tror jag inte er budget räcker till 14 dgr, men om ni letar finns det kanske veckosafaris. Kolla Kruger park i Sydafrika. Tror att deras prissättning är lite behagligare än Kenyas.
Annars kan man ju kolla TEMA-resor som har väldigt trevliga vandringsresor i prisläge 15-25000 per person (det mesta inkluderat). Vi har vandrat med dem i Provence i Frankrike, i Piemonte i Italien och på Irland. Väldigt lärorikt och roligt. Vi har börjat kika på en sådan vandringsresa i Sierra Nevada i södra Spanien. Får se om vi kommer till skott.