• Anonym (P.)

Pojkvännen tar på mig när jag sover

Har sett dessa trådar förut men frågan är hur vanligt är detta? 
    Pojkvännen tycker om närhet och sex. Jag med. Men, den senaste tiden har jag blivit väckt av att han tar på mina bröst och intima delar. Fastän jag inte ger något gensvar att jag vill så fortsätter han, länge. Hjälper inte att jag tar bort hans händer, de är där snart igen. Tillslut får jag säga till ordentligt att jag inte vill ha sex. Han accepterar det och vänder sig om. Trots det så är det tillräckligt irriterande. 

• Svar på tråden Pojkvännen tar på mig när jag sover
  • Anonym (Yup)

Så gjorde mitt ex med. Vaknade ofta mitt i natten av att han tafsade och när jag blev arg och sa ifrån slutade han för att sedan göra om det ett tag senare när jag somnat om.

han är ett ex nu som inte saknas.

• Anonym (Miss A)

Känner igen det där. Kunde vakna av att han fingerknullade mig.

• Anonym (Anonym)

Det här är ett ganska vanligt fenomen,googlar du på det så finns de, jag vet inte om det kallas diagnos, men det är väldigt vanligt förekommande.
    Det visades ett avsnitt för några år sedan på Outsiders där dom belyste detta, om folk som hade sex i sömnen.

När jag var yngre så var det så pass vanligt för mig att när jag hade ons så fick jag förvarna att det antagligen kommer att hända. Medan när jag var i relationer så lärde sig min partner vad det var som hände.

Jag kunde genomföra ett helt samlag i sömnen. Ibland kunde jag vakna mitt i akten och inte alls vara sugen, då drog jag bara ur den och la mig och sov, ibland vaknade jag i tafs-stadiet och i regel så upphörde allting när jag vaknade. 

Men jag har aldrig varit med om att mina partners har tyckt att det varit jobbigt, nästan alltid så har dom varit med på noterna och fullföljt.

Nu när jag är 15 år äldre från när det var som mest vanligast förekommande så händer det inte alls lika ofta. Det kan hända att jag vaknar ibland av att jag ligger och smeker min kvinnas bröst och gnider mitt kön mot hennes rumpa, men oftast nu för tiden så tar det stopp där.

Så jag tycker inte du ska lägga så stor vikt vid det, kanske börja med att fråga om han är medveten om vad som händer ?

• Anonym (Fia)

Hur vaken är han när han gör detta? Min sambo brukar ganska ofta krypa nära mig, trycka sig mot mig och ta på mig när jag sover. Särskilt i perioder när vi har mycket sex. Jag uppfattar dock det som att han är knappt vaken när han gör detta. Förmodligen drömmer han nåt trevligt. 

Om han är vaken och du tar bort hans händer och han ändå fortsätter så måste ni ju ha ett snack om det, på dagtid. För då är det är ju ett övergrepp. 

• Anonym (Kramar)

Inte okej om han är vaken men det har nog hänt de flesta under sömnen vid något enstaka tillfälle. Kramar ofta om frugan när jag sover och har ibland vaknat upp med att jag håller brösten.

Hon vet att jag sover och inte försöker något så hon tycker det är ganska trevligt. Men självklart ska du kunna sova ifred utan att han ska tafsa. Bara att säga till under dagtid att det här inte är okej. Är det så att han halvsover eller sover vid tillfället är det svårare att göra något åt det men då får du föreslå separata sovrum. 

• Anonym (Fia)
    Mannagrynet1 skrev 2023-01-06 11:58:02 följande:

Det har ett namn, kallas våldtäkt och ska polisanmälas

Eller så antar man att ens partner inte vill en illa och pratar med honom i lugn och ro. 
  • Anonym (H)

Be honom att aldrig mer göra om det, eller dra åt helvete. Vad är det för fel på män som inte fattar att det inte är uppskattat?  Det ska räcka med ett nej en gång för att sen inte upprepa det

• Anonym (G)

Inte ovanligt att man vaknat av då när tjejer smeker kuken, så de kan också.

• Anonym (H)
    Anonym (G) skrev 2023-01-06 12:23:19 följande:

Inte ovanligt att man vaknat av då när tjejer smeker kuken, så de kan också.

Så kan det såklart också vara - det gäller samma för tjejer, låt bli om det inte uppskattas. 
Svar på tråden Pojkvännen tar på mig när jag sover