Det här är ett ganska vanligt fenomen,googlar du på det så finns de, jag vet inte om det kallas diagnos, men det är väldigt vanligt förekommande.
Det visades ett avsnitt för några år sedan på Outsiders där dom belyste detta, om folk som hade sex i sömnen.
När jag var yngre så var det så pass vanligt för mig att när jag hade ons så fick jag förvarna att det antagligen kommer att hända. Medan när jag var i relationer så lärde sig min partner vad det var som hände.
Jag kunde genomföra ett helt samlag i sömnen. Ibland kunde jag vakna mitt i akten och inte alls vara sugen, då drog jag bara ur den och la mig och sov, ibland vaknade jag i tafs-stadiet och i regel så upphörde allting när jag vaknade.
Men jag har aldrig varit med om att mina partners har tyckt att det varit jobbigt, nästan alltid så har dom varit med på noterna och fullföljt.
Nu när jag är 15 år äldre från när det var som mest vanligast förekommande så händer det inte alls lika ofta. Det kan hända att jag vaknar ibland av att jag ligger och smeker min kvinnas bröst och gnider mitt kön mot hennes rumpa, men oftast nu för tiden så tar det stopp där.
Så jag tycker inte du ska lägga så stor vikt vid det, kanske börja med att fråga om han är medveten om vad som händer ?