Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

BIM februari 2023

Blomman8877 skrev 2023-02-02 07:55:32 följande:
    Iiiiih, kunna inte hålla mig! 😍❤️
    Grattis!!! 😍🥳🥳🥳
  • Mathilda88
    1/2 Raindear860, 1a barnet, typ 12e försöket
    1/2 Sannet, 1:a barnet, 2:a försöket.
    1/2 annda97, 1a barnet, 4e försöket
    1/2 Maymom, 2a barnet, 2a försöket
    1/2 Alleb2a barnet, 2a försöket
    1/2 Mathilda88, 1a barnet, typ 15e försöket
    3/2 Loulou92, 1a barnet, 4e försöket
    3/2 Blomman8877,2à barnet, 1e försöket 
    4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket
    4/2 Pernilla Andersson, 1a barnet, 3dje försöket
    4/2 Hannis1983, 4e barent, 6e försöket
    4/2 Nellygirl93, 1 barnet
    4/2 Laura90, 1 barnet, 7 försöket
    4/2 Magnolia010, 1 barnet 
    5/2 studerande 5 barnet ca 7 försöket? 
    5/2 82lindis - fjärde barnet, 7e försöket
    6/2 Mumlanz, 1a barnet, 2a försöket
    7/2 rubie, 2:a barnet, 2:a försöket
    7/2 timochi, 1a barnet
    8/2 hopemalin, 1:a barnet, 2:a försöke
    8/2 Ajn1993, 1:a barnet, 4 försöket efter ma.
    9/2 Etaj 2:a gemensamma barnet 2:a försöket efter ma
    9/2 Qwerty 4e barnet, 3e föröket.
    12/2 Pappersdocka, 2 barnet, 5 försöket
    12/2 Cykelhjul, 1a barnet
    14/2 GuldKvinnan, 1a barnet 6e försöket
    14/2 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet 7:e försöket 
    15/2 Anile, 2a barnet, 6:e försöket
    16/2 Frufröken12, 2a barnet, 3e försöket
    16/2 Millaann 2a barnet, 3dje försöket
    16/2 Syskonförsök 2 barnet, försök 10
    19/2 kazi2, 2a barnet, 14e försöket
    20/2 Foodie, 1a barnet
    20/2 A13xandra13, 2a barnet, 9e försöket
    20/2 smulan57, 1:a barnet, försök 10
    21/2 fruffe, 2a barnet, 2a försöket 

• Mathilda88
    Cykelhjul skrev 2023-02-01 08:31:03 följande:
    Åh jag förstår dig! :(
    Tänker inte säga "snart är det din tur!" för det hjälper inte just nu när det känns hopplöst. Det tar jätte mycket energi att hoppas hela tiden, att bli lurad på magkänslan man tror sig känna och att pröva sig fram med rosenrot/bidrottning/munkpeppar (jag har testat allt) och känna att just detta kanske är det som kommer hjälpa. 

Det är en bergochdalbana som helt ärligt suger. 
    Jag har vart säker på mina symptom så många gånger att jag snart är osäker på vad jag heter ens. Är också så otroligt trött och ledsen på att allt ska ta så långtid och hela tiden handla om tajming. Månaderna bara rinner iväg.

Förlåt för opeppande inlägg. Vi kan deppa tillsammans <3 
    Tyvärr är det ju så också 😢. Känner igen mig helt i det nu när vi närmar oss 1,5 år med försök. Tog gravtest nu på morgonen då mensen är nån dag sen, men negativt även idag? 
  • Mathilda88
    Magnolia010 skrev 2023-01-30 19:07:57 följande:
    Vad skönt att du fick bra provsvar :) Det måste vara en lättnad!

Spolningen kändes knappt, som svag svag mensverk om ens det. Först kollar de på livmodern med en vättska, för att se att den är tunn och fin har jag för mig hon sa. Därefter gick de över till äggstockarna, kändes ingenting men det var kul att se på monetorn samt räkna ägg :)
    Åh gud så skönt att det knappt kändes 🙏 Själv avbröt dom nästan spolningen pga det gjorde så ont - först med införandet av katetern och sen spolningen i sig trots Alvedon och Ipren inför. Var inte kul att köra hem! Sen låg jag hemma i soffan i två dagar av att det gjorde så ont och hade molande värk i 2-3 dagar till efter det 🙈🙈. Trots fulldos Alvedon och Naproxen. Så stor skräck för smärtan en IVF kan leda till i sommar 😭
  • Mathilda88
    siris skrev 2023-02-02 21:05:51 följande:

Nägon här inne som blivit gravid direkt efter mf?
    Fick tidigt missfall i böran av januari, och hann gå till 4+6 innan jag började blöda. Nu har vi testat oss med äl-test till ägglossningen kom igång och håller tummarna att det kan bli ett plus om några veckor! 

har läst och hört att kroppen kan ha lättare att ta till sig en graviditet direkt efter ett mf? 

någon som har erfarenhet av det?

Min svägerska och bror försökte under lite över halvåret, blev gravida men fick en MA, tog sig sen direkt på nästa ägglossning och det blev deras lilla son.
  • Mathilda88
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-02 14:48:05 följande:

Ni som har påbörjat/är mitt i/har gjort en fertilitetsundersökning, kan inte ni berätta lite om de olika stegen man går igenom och hur lång tid varje steg har tagit?

Jag och sambon fick vårt första möte i slutet av november, några veckor efter vi tagit kontakt. Då fick vi fylla i hälsodeklaration, prata om proceduren samt lämna blodprover. Sambon fick samtidigt inbokat två tillfällen för att lämna spermaprov (flera veckors väntetid). Jag hade passande nog mens så fick återkomma bara en vecka senare och göra spolning samt VUL. Varje spermaprov krävde fem veckors analys, så efter hans andra prov lämnats 22/12 så hade vi sista möte 30/1 där vi fick till oss alla resultaten. 
  • Mathilda88
    Cykelhjul skrev 2023-02-02 11:24:48 följande:
    Då har vi försökt ungefär lika länge. Hade ni sökt hjälp? (förlåt om jag redan frågat) 
    Vet du när du hade ägglossning? Känner du någonting? Hoppas du är en av dom som plussar sent bara! Hjärta
    åh nej är det sant? Jag som är super orolig för just spolningen pga rätt känslig :O 
    Höll på att kryta ur skinnet när läkaren förklarade med katetern och hela proceduren haha. Samtidigt så har man ju läst att det kan hjälpa och många blir gravida efteråt.

Bortse ifrån mitt tidigare svar. Kanske är mensen lite sen pga spolningen om du gjorde den denna månad? Jag känner igen ditt Alias ifrån tidigare trådar :) Även jag tog en paus ifrån FL av samma anledning och ska på parbesök om några dagar för att påbörja fertilitetsutredning. Det verkar som vi är ett gäng som följts åt och är i samma sits.

Hoppas verkligen ägget släpper och det tar sig nu! Hjärta 
    Ja vi har sökt hjälp, blev spolad i slutet av november (såg bra ut) och hade då ett superfint ägg med ÄL två dagar senare och trodde verkligen att denna gången sätter vi det! Men hade ju ont i magen så lyckades inte ha sex förrän på kvällen av ÄL, så för sent. 😔 Känner inte av ÄL alls, visste inte ens att det var så vanligt att känna av det som jag förstått här inne 🙃. Använder Flo och den stämmer alltid perfekt med med ÄL-testerna. Vaknade i måndags med känsla av mensvärk, var beräknad till i tisdags. Tagit nytt gravtest imorse men fortsatt negativt.
     Jag är helt ny här 😊 Glad jag hittade FL av en slump, helt underbara människor här verkar vara 💞🙏
    Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden BIM februari 2023