• Barnlängta

    Vill du ha barn?

    Hej, vill du ha barn och vill bli gravid?

    Ålder och utseende är inte viktigt för mig, men att du har en bra psykisk hälsa.

    Har haft barnlängtan också länge, är orolig för att det kanske inte blir av.

    Jobbar med mig själv och mitt liv just nu, det går bra. Men är ändå orolig och vill inte gå bort innan jag fått barn.

    Skriv om du är intresserad och vill veta mer .

  • Svar på tråden Vill du ha barn?
  • Anonym (Godiva)

    Men varför i all världen måste varenda kvinna önska sig/vilja ha barn? Världen är tillräckligt överbefolkad. Vad skaffar man barn för? Sin egen skull eller barnets? 


     


    Barnlösa mest nöjda över sin ekonomi och fritid


     


    Statistiken visar också att de som lever tillsammans utan barn, så kallade ?dinks? (double income no kids) också är mest nöjda med sin ekonomiska situation. Där är 59 procent mycket nöjda, jämfört med 33 procent av de sammanboende med barn.


     


     


    Barnfria par är också mest nöjda med hur mycket tid de har att lägga på fritidsintressen. 37 procent i den gruppen är mycket nöjda. För par med barn ligger den siffran endast på 16 procent.  Även ensamboende utan barn (28 procent) och ensamboende med barn under 18 (25 procent) är mer nöjda med sin fritid än par med barn. Här kunde man dock se en tydlig skillnad i de sammanboende med barn över 18 år, där 31 procent uppger att de är mycket nöjda med tiden de har till sådant de tycker om att göra på fritiden. 

Svar på tråden Vill du ha barn?