Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hur räknar jag ut för csn?

Nej, din inkomst är det du fick in för boken. Inga avdrag gäller. När det gäller så osäkra inkomster så skulle jag råda dig till att ringa dem och fråga.

• Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2023-01-08 12:46:18 följande:
    Avdrag? Det är ju pengar jag lagt ut för att öht kunna ge ut den, så så sett ligger jag ju ännu på minus.
    Ja det är ingen som bryr sig om att du hobbyskriver och väljer att ge ut en bok. Det är dina egna val att lägga pengarna på det, men inkomsterna från boken räknas som inkomst och nej, du får fortfarande inte räkna bort dina utlägg.
  • Anonym (S)
    Cereal Killer skrev 2023-01-08 12:51:58 följande:

Det måste ju rimligen vara den deklarerade inkomsten som räknas, dvs efter avdrag. 

Det säkraste är att leta fram skriftlig information om vad som gäller, ringer man så blir det väldigt lätt missförstånd vilket kan leda till att man får ett felaktigt svar. 

Det spelar ingen roll vad du får göra avdrag för i din deklaration.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jag) skrev 2023-01-08 13:05:35 följande:
    Min man fick räkna bort det han lagt in när han startade företag, vad är skillnaden?

Och finns ingen anledning att utrycka sig nedvärderande. Jag hade garanterat kunnat få den utgiven via förlag om jag velat, men jag vill själv få bestämma alla detaljer.
    Men vänta nu, du frågar för någon annans räkning? Är det en egenföretagare vi pratar om? För det är olika regler ja.

Det är ingen som varit nedvärderande, sluta vara så jävla kränkt. Jag hade tänkt berätta för dig hur ni kan få göra avdrag trots allt men nu får det vara.
Svar på tråden Hur räknar jag ut för csn?