• Novella

Är det förvärkar eller magknip?

Hur har det gått för er? :)

• Novella
    Hopsanhejsan skrev 2023-02-03 18:34:43 följande:
    Bf om 6 dagar. Slemproppen gick idag, har oregelbundna förvärkar emellanåt, lite huggande o ilande har börjat kännas av där nere nu. Själv?
    Åhhhh vad spännande! då kanske de sätter igång i natt eller i morgon 😍😍😍 håll oss uppdaterade! 

jag är bara på 36+0 så har en bit kvar, har även gott över med mina två tidigare barn såååå jag har får snällt vänta 😞
  • Novella
    Hopsanhejsan skrev 2023-02-03 23:40:35 följande:

Ligger lixom vaken och väntar på att något ska hända nu nästan.. svårt att koppla av, känner mig lite udda i kroppen och huvudet. Vill bara att värkarna ska sätta igång. Någon annan i samma sits?

Hur har det gått för dig?
  • Novella
    Hopsanhejsan skrev 2023-02-11 15:43:11 följande:

Det tog alltså två dagar efter slemproppen gick tills att mina värkar började

Grattis grattis till eran bebis!!! 😍

Så sjukt spännande! hur kändes förlossningen och när märkte du att det på riktigt var på g? 
  • Novella
    Hopsanhejsan skrev 2023-02-14 19:35:32 följande:
    Jag vaknade vid 11 tiden och det var lite blod när jag torkade mej. Sen började jag känna värkar väldigt svagt, vissa starkare än andra men oregelbundna mellan 5-15 minuter emellan. Sedan på eftermiddagen blev den plötsligt starkare och mellan 2-5 minuter emellan. Då åkte jag in vid 16 och var 3 cm, värkarna var starka men kändes kontrollerbart fram tills klockan 8 ung då jag var 7 cm. Klockan 2 var bebisen ute. 
    Det var en häftig upplevelse, sånt lyckorus, samtidigt var det läskigt men jag hade riktigt bra stöttning från vårdpersonal och partner. 
    Hur går det för dej i väntan på bebis? Några känningar?

wow, bra kämpat!! ja den lyckan är otrolig, världens bästa belöning. 😍

Har svårt att sova, ligger oftast vaken 2-3 timmar varje natt, har en del sammandragningar och i bland förverkar. Mensvärk och ryggvärk som kommer och gå men inget som skriker ?nu är det på gång? utan klassiska förvärkar. 
    Tar Alvedon på nätterna för att dra ner smärtan lite men just nu är det bara en dryg väntan. 
    känner mig färdig med att vara gravid men är bara 37+5 idag så jag har säkert 3-4 veckor kvar innan det blir dags för min del. Mina andra två gick jag över tiden med så varför skulle denna vara något annorlunda :( 

meeen lite av slemproppen har nog gått (tror jag) visst de drog inte igång försen 1-2 veckor efter det med dom andra två men ger ju en lite hopp. 
    ska in till barnmorskan idag på kontroll, tänkte vara lusfräck och be om hinnsvepnin. Barnen är nämligen hos farmor och farfar i helgen så de hade varit peeeeerfekt om de satte igång typ på lördag 😂

• Novella
    Hopsanhejsan skrev 2023-02-17 20:48:00 följande:
    Okej va intressant. Slemproppen lossnade nog lite bit för bit för mej också. Jag visste inte ens att det var igång förrens mina värkar hade blivit täta med tre minuter och kändes helt plötsligt den där spännande och tryckande känslan. Hoppas de går bra för dej

Ja de är bara att vänta och se, med mina andra två har det kört igång på natten/morgonen. En vid 04 andra vid 02? så varje gång jag går på toa på natten har jag hopp och sen varje morgon vaknar jag besviken med ?jaha de blev inget idag heller då?. 

evighets väntan de här, känner mig såååååå färdig! Synd att inte bebisen känner desamma 😂

Svar på tråden Är det förvärkar eller magknip?