Vickan31 skrev 2023-02-15 14:44:12 följande:
Det kan absolut vara förklaringen tänker jag, och samtidigt som jag är glad att höra att du mår bra med tanke på omständigheterna så är det ju ändå så sorgligt och orättvist att du knappt kunde få bli glad för det här plusset

Som du säger blir ju fallet inte lika högt då, om man inte hunnit börja glädjas och planera, men tänk vad många som bara tar det där plusset för givet. Jag drömde i natt att jag plussade men att jag inte ens blev glad för att jag var så inställd på att det skulle ändå bara försvinna.
Fantastiskt att de kunde ta emot er så snabbt, det var ju verkligen imponerande! Det låter ju jättebra att han tog de där aspekterna på allvar, och jag är jätteglad att du är nöjd med bemötandet du fått där

Ja där sätter du verkligen huvudet på spiken och beskriver så bra hur den där maktlösheten och frustrationen kan kännas. Jag håller verkligen med och även om jag inte ser mig själv som ett kontrollfreak i vanliga fall så har allt med fertiliteten fått mig att greppa efter halmstrån och små små saker som jag känner att jag kan påverka för att få åtminstone någon liten illusion om kontroll.
Hur går tankarna nu och har det hänt någonting sedan sist du skrev? Den där funderingen kring om ett dåligt ägg kan fästa pga medicinerna, skulle du inte kunna fråga läkaren om det nästa gång? Precis som du säger är ju inte IVF någon garanti för att det skulle gå vägen på en gång, men jag läste faktiskt lite statistik (Q-IVF kan man googla på för att få se behandlingsresultat m.m. för de svenska klinikerna som finns) och kände att oddsen är ju ändå bra mycket bättre med IVF än om man försöker på egen hand
Tack snälla, det var fint sagt

Precis som du säger kan ju våra resor se lite olika ut, men kampen och känslorna och målet är ju ändå detsamma. Jag försöker att se den målbilden framför mig, den dagen vi är precis där vi vill vara och kan se tillbaka på den här kämpiga tiden och tänka att vi tog oss igenom den
Vad skönt att du förstår, jag håller verkligen med om att det känns viktigt för mig att få göra spolningen, och då tror jag att det kan vara bra för mig psykiskt också att faktiskt få svart på vitt hur det ser ut med äggledarna nu. Nä jag frågade om det där med ålder och det verkade inte spela in lät det som, men däremot tyckte ju vår läkare att vi borde få lite dispens och inte behöva vänta i ett helt år till eftersom jag redan varit inne i IVF-svängen förut och att jag faktiskt försökt aktivt i sammanlagt tre år även om det råkar vara med två olika partners.
Vad fin du är som frågar 🥰 Idag fick jag faktiskt positivt ägglossningstest, på CD13 precis som vanligt, men däremot har jag haft noll fertilt sekret så det känns ju mindre bra tycker jag 😔 Jag förstår vad du menar med termometern, jag fortsätter att köra med den faktiskt för att jag är för nyfiken för att sluta med den, haha! Men om det känns som en stress för dig så tycker jag att du ska lägga undan termometern. För mig personligen så kände jag mig mer stressad av att inte veta hur tempen utvecklade sig de gånger jag försökt att låta bli att tempa 😅
Ja det är såklart supersorgligt att man inte ska kunna glädjas
Det här ska ju vara något kul, fint, romantiskt.. Inte en plåga och en mental kris. Ibland känns det verkligen orättvist att vissa ska ha såna svårigheter och vissa blir gravida genom att blinka samt aldrig ens varit i närheten av missfall..
Ja jag blev verkligen förvånad! Det kändes så SKÖNT att få en tid direkt, tror det hjälpte min mentala läkning också. Det var som att jag liksom glömde att jag varit gravid och bara fortsatte resan nu..
Ingenting har tyvärr hänt sen sist, jag har inte hört något från läkaren än. Jag ringde kliniken igår för att kolla varför ingen hade hört av sig, men det var helt enkelt så att alla mina provsvar inte hade kommit än. Hon lovade att läkaren kommer ringa så fort han fått alla svar. Och det finns fortfarande tid att komma igång redan nästa cykel om vi vill det. Så jag väntar tålmodigt på att läkaren ska ringa, dels för att få provsvaren och dels för att kunna ställa mina frågor...
Det är så himla mycket tankar, är så rädd att mina ägg är dåliga så fäster det ändå för att jag tar medicin så klamrar det sig fast där inne fast det inte är livsdugligt. Jag menar, ska man få missfall vill man ju ändå hellre ha det i vecka 5 än i vecka 10 liksom.. Gud så deppigt det låter!!!! Men det är lite så det känns
Håller med, oddsen känns ju ändå lite större med IVF, och som läkaren sa så får man ju i princip 10 ägglossningar i ett om de tex skulle få ut 10 ägg. Även om man såklart bara kan återföra ett per cykel. Det lutar åt att vi kommer köra på med IVF, för att ta den lilla kontroll vi kan. Ge det ett försök liksom, fungerar det inte på första så får vi ta ställning till det då
Det är klart det är viktigt för dig! Precis som du själv säger så greppar man ju efter halmstrån och man vill ju göra allt man kan. Och i ditt fall är det att göra en till spolning och då är det SJÄLVKLART att du ska göra det
Och jag hoppas verkligen från djupet av mitt hjärta att ni får hjälp snabbare. Tycker precis som din läkare att det faktiskt inte finns riktiga argument för att ni skulle behöva vänta ett år till. Du har kämpat tillräckligt!
Vad kul att det är dags igen nu då! Men trist det där med sekretet såklart... Men du brukade ha lite mindre av det om jag inte minns fel? Tänker att alla läcker ju inte äggvita liksom..
Hejar på er och hoppas ni kan hitta lust att ligga på ändå! Lusten är ju inte alltid på topp när man ska göra barn....
Jag börjar få lite ägglossningskänningar, lite tidigare än vanligt men kroppen är ju ingen klockan direkt efter ett missfall. Har inte fått positivt test än, men testar 1-2 gånger per dag. Jag har inte tempat något, dels har jag varit sjuk och dels känner jag typ att jag inte behöver den. Det är klart det är superskönt att få bekräftat att man haft ägglossning, och skönt att veta att om tempen inte har höjts så behöver man säkra upp med mer sex haha. Men jag har som sagt ganska mycket och tydligt sekret så jag tänker att jag går på det och förhoppningsvis ett positivt ägglossningstest denna månad.
Håller verkligen ALLA tummar för oss båda