• dosnil

    Styra känslor

    Behöver input om hur jag(kvinna) styr känslor och tankar hos mig själv.

    Olyckligt förälskad i kollega. Jag är inte intressant för kollegan. Vill helst inte byta jobb för jag är på väg mot skilsmässa och har fått löfte om anpassning med arbetsschema ( äldreomsorg) för varannan vecka -föräldrer plus att jag trivs väldigt bra förutom de där jäkla överallt- känslorna för kollegan ( man). Kollega är inte orsaken till skilsmässa.

  • Svar på tråden Styra känslor
  • dosnil

    Ingen med några ideer om hur jag ska tänka för att inte tänka på kollega?

  • Kewi

    Vad med kollegan är det du är förälskad i?
    Du behöver inte svara här om du inte vill men kan vara bra och tänka på det! Du kanske bara är förälskad i tanken med kollegan t.ex 

    Sen är mitt tips att fokusera på dig själv.
    Träna, läsa en bok, meditera osv för att försöka få bort fokuset på kollegan. 

  • AndreaBD

    I en sån situation blir man lätt förälskad i någon. Det är det som brukar hända. Och dessa relationer brukar inte fungera. Och snart efter det undrar man vad man såg i personen. Kanske hjälper det att tänka på det? Jag vet, det är svårt när man inte har tänkt så själv än eller gjort den erfarenheten. Men det är ingen bra idé att ha någon ny relation just nu. Om du däremot ska ha en kortare grej, en affär, då kan du säkert hitta en annan person än just den kollegan. 

  • dosnil
    Kewi skrev 2023-01-09 16:38:03 följande:

    Vad med kollegan är det du är förälskad i?
    Du behöver inte svara här om du inte vill men kan vara bra och tänka på det! Du kanske bara är förälskad i tanken med kollegan t.ex 

    Sen är mitt tips att fokusera på dig själv.
    Träna, läsa en bok, meditera osv för att försöka få bort fokuset på kollegan. 


    Tänker på honom hela tiden. Han är inte intresserad. Men jag tänker på honom ändå. Behöver tips på hur jag styr bort tankarna och känslorna.
  • Jonas85

    Hej!
    Jag vet vad ungefär vad du går igenom! Det är jobbigt när hjärtat är ledsen. Jag har precis varit i liknande situation. Det tog 6 månader innan känslorna dämpade sig. Försök att ägna så mycket tid och tanke till din hobby och utveckla dig det skingrar tankarna och känslorna. Även om det inte är någon tröst att säga så löser tiden problemet. Ge dig själv kramar. Skriv ner dina känslor! Styrkekramar till dig!

  • dosnil
    Gman69 skrev 2023-01-10 19:33:06 följande:

    Män kan alltid luras till att bli intresserad.. om kvinnan är snygg.


    Haha ja då är det kört. Dessutom föredrar han yngre än jag. 
Svar på tråden Styra känslor