• Anonym (Svamp eller vad?)

Underlivet luktar jäst?

Jag håller på att bli knäpp, jag mår så dåligt av detta att aldrig känna mig fräsch.
    Jag är 43 år, regelbunden mens och så fort mensen är över så börjar det, doften av jäst, flytningar som är rikliga och periodvis som tjock, klumpig, keso. Känslig i underlivet och får emellanåt sprickor och får även lätt ont vid sex.
    Kör klassiska tvätta med olja, sova utan trosor, äter mjölksyrabakterier osv.
    Har tidigare i omgångar blivit behandlad för bakteriell vaginos och även långtidsbehandling för svamp, även min sambo fick behandling, men det kommer tillbaka efter avslutad behandling. Har efter att HC inte rådde på det fått gå till gynmottagning och fick där långtidsbehandling mot svamp igen. Har stått ut i över ett år nu efter avslutad behandling nu med ökade problem varje månad, pratade med gyn igår men de "har inga tider". 
    Gym sa igår att svamp inte luktar men det är ju inte den klassiska BV lukten heller, men det kanske inte måste lukta fisk?
    Någon som kan ge mig nåt tips vad det kan vara och vad som kan hjälpa?

• Svar på tråden Underlivet luktar jäst?
  • Kockobello

Kan inte sådant där ha med kosten att göra? 

Pau d Arco ska vara bra. Det finns som te bland annat. 

• Anonym (Känner igen)

Känner igen mig så mycket i det du skriver! 

och det känns som att ingen tar en på allvar och när de gör det och man fått testa behandlingar och det inte ger resultat så skakar dom bara på huvudet och säger ?jag vet inte var mer vi kan göra? 
    men va fan. Ska man behöva leva såhär??? 

jag mår sjukt dåligt av detta, på alla vis, det går ut över min partner och folk i min omgivning då jag ständigt brottas med detta. 

har de tagit prover på dig??

• Anonym (Sniff)

Jag har också en annorlunda doft ibland, nästan en blandning av järn och lite fränt liksom. Har landat i att det är pH värdet som är ur balans då jag gjort test för bv 2 gånger som visat negativt. Det hjälper om jag kör med mjölksyratabletter enellanåt, ska vara extra bra vid mens. Har inte heller direkt fått någon hjälp mer än att få prova antibiotika, vilket hjälpte men bara en kort period. 

Anonym (Känne­r igen) 
    Ja de har tagit massor med prover och kollat resistens osv men de är som du säger de skakar på huvet.

Anonym (Sniff­)
    Jag äter konstant mjölksyrebakterier, dricker kolloidalt silver nu morgon och kväll sedan några veckor tillbaka men har inte gett skillnad än.

• Anonym (Känner igen)

Det är så frustrerande. 

har du några andra symtom också, torrhet, skörhet? Kliande känsla? 
    upplever du att det följer cykeln då alltså?

Anonym (Känne­r igen)
    Ja jag är skör till och från och viss torrhet, ibland kan det klia och jag får lätt ont när jag har sex vilket har gjort att jag har svårt att slappna av riktigt även om jag är så trygg med min sambo. Använder alltid glidmedel och måste ha långa förspel annars får jag väldigt ont.
    Jag upplever att det helt och hållet följer cykeln då det är samma förfarande varje månad. Först mens och under mensen får jag lätta sprickor utvändigt, efter mensen är det lugnt någon dag innan flytningarna ökar och jästlukten kommer och håller sen i sig, men det är liksom inte flytningarna som luktar utan känner lukten som en odör, sen blir flytningarna tjocka och vita, jag kan liksom gräva ut klumpar. Efter några dagar sen blir flytningarna kraftigare och rinniga, vid ägglossning lite slemmiga som de ska. Några dagar efter ägglossning börjar doften avta och sen är det dags för men igen och så är det samma rullning igen. 

• Anonym (!!!)

Använd mjölksyrebakterier lokalt. Inte bara mjölksyra som Lactal (det är oxå bra och tar bort lukten direkt) utan typ Ekovag som innehåller mjölksyrebakterier.

• Anonym (!!!)

Ellen kräm är oxå bra och deras tamponger med mjölksyrebakterier.

Anonym (!!!)
    Hur ofta behöver man använda sånt då?

• Aliona

När jag hade BV luktade det inte fisk utan ost, riktigt srarkt som i en ostaffär. Hade också tjocka, kesoliknande flytningar. Det blev heller inte bra förtän sambon och jag behandlades samtidigt. Der var många år sedan och har aldrig kommit tillbaka. Stå på dig med gyn - du ska inte behöva gå sådär eller hålla på med egenbehandling! 

Svar på tråden Underlivet luktar jäst?