• LFF

Lämna eller inte innan syskon

Panda123 skrev 2023-01-11 12:21:45 följande:

Han vill också ha fler barn. Jag skulle självklart inte göra det för att rädda relationen, men för att rädda min son från ett liv utan något syskon vid sin sida. Kan tänka mig att man far mindre illa av det om man delar det med någon som verkligen förstår och finns där. Ett oersättlig stöd genom hela livet.

Och om pappan beter sig helt olika mot barn 2 än vad han gjort mot barn1? Hur tror du det påverkar barn 1? 

Ja, du har hen bra relation till dina systrar och känner att du nekar ditt barn något som du haft mycket stöd av. Det betyder tyvärr inte att ditt barn kommer att få en liknande relation till sitt eventuella syskon. Speciellt inte om pappan skulle behandla barnen olika. 

När ändrades hans beteende? Om det är efter förlossningen så kan det mycket väl vara förlossningsdepression. Detta ska egentligen fångas upp av BVC men de kan vara lite tröga på den biten så jag tycker du ska ta upp detta med dem. Sen gäller det så klart att din man är villig att ta emot hjälp. 
  • LFF
    Panda123 skrev 2023-01-13 04:39:34 följande:

Men ser att ni är flera som förstår mig i tråden. Om man som singelmorsa faktiskt lyckas träffa någon ny, få ett till barn och det barnet får en helt annan uppväxt än min son. Är det verkligen rättvist? Att leva det livet gör ont i hjärtat, men att stanna och kasta bort mitt eget liv känns också hemskt. Även om det troligen är det bästa för min son...

Så det är bättre att din son växer upp i en dysfunktionell familj där pappa skiter i honom och mamma är olycklig? 
Svar på tråden Lämna eller inte innan syskon