Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Blir sjukare och sjukare av sambons katt

Lätt att vara efterklok. Ni borde ha provat bo ihop en längre tid i hans lägenhet för att se om du klarade det samtidigt som du hade kvar din lägenhet att ta din tillflykt till om det inte skulle fungera.

Men nu är ju läget som det är och nej, ni kan inte bo ihop när det är så illa som det är. Din läkare har sagt att du inte kan bo med katten. Lyssna på det.

Har mannen kvar sin lägenhet så får han flytta tillbaka dit med katten så du får återhämta dig och sen måste han välja. Jag skulle ju tro att när han väl får landa i att det faktiskt inte går så kommer han välja dig och barnet men det kan säkert ta några dagar att smälta och det får han göra på annat ställe då du måste få börja andas omgående. Har han inte kvar sin lägenhet så måste han ju lösa så att någon tar katten eller att någon tar katten och honom temporärt medans han klurar ut andra lösningar.

Utan att lägga något värde i hur mycket djur betyder för sina ägare så skulle jag ändå säga att katten mest troligt klarar en temporär och/eller permanent omplacering helt ok. Jag är jourhem för katter som som tagits om hand av en kattförening och det är olika grad av trygghet i de katterna men även de mest otrygga katter vi haft har omplacerats med samma grad av tillit till nya människor inom relativt kort tid. Katter som är trygga med människor från start har mer eller mindre bara gått in i vårat hem och frågat vars maten är.

Svar på tråden Blir sjukare och sjukare av sambons katt