• erikaABC

Dumpen. Bra eller dåligt?

Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • Anonym (makrill)
    Anonym (Anna) skrev 2024-02-27 23:02:24 följande:
    Och man vet också att om det inte varit det fiktiva barnet mannen stämt träff med hade det varit ett annat barn. Ett riktigt, verkligt barn. 
    Det vet man inte. Hur många barn vill stämma träff och ha sex med medelålders gubbar som för det mesta inte ser så snygga ut? Seriöst? Har du sett deras bilder de skickar? Det skrämmer väl snarare bort barnen än får dem att skriva mer. Men det är förstås helt fel och vidrigt det som gäddorna gör över nätet, och visst finns det barn som råkar ut för dem.
  • Anonym (X)
    Anonym (H) skrev 2024-02-27 19:53:12 följande:
    De kan inte lagföras eftersom det inte finns ett verkligt brottsoffer utan fiktiva barn.

Det enda som är tillräckligt avskräckande i nuläget är uthängning, kontakta arbetsgivare etc.

Det är inte männen som ska skyddas utan barnen som de är ute efter. 
    Jag kan ha förstått fel, men ibland har det funnits tillfällen då lagföring vart möjlig. Det är sådana fall jag avsåg. I övrigt är det vård jag syftar på.
  • Anonym (X)
    Anonym (Anna) skrev 2024-02-27 17:45:36 följande:

Ok. Då förstår jag. Men vad jag förstått är det ändå bara ett tyckande organ. Eller har jag fel?

Rätt så till vida att det inte är någon domstol, men tyckande är samtidigt lite väl löst beskrivet. De har sina etiska regler som de bygger tyckandet på.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Gäddan 3XL) skrev 2024-02-27 23:32:42 följande:
    Nja, flera av gäddorna är ofräscha och lätt efterblivna slödder som aldrig skulle få napp på en 14-åring på Internet och som heller ingen annan vill ha, men det begriper inte Sten-Erik, 66 år och tror på fullt allvar att en 54 år yngre människa vill träffa dem för sex.

Och då händer det vi ser på dumpen, de blir konfronterade.

Fattar inte att det kan vara så lätt att syn in folk, har de ingen självinsikt?
    Det finns väldigt många fler ställen än internet. Dom här männen har garanterat fler jaktmarker  IRL. Kan hända att gäddorna har svårare att få napp på internet, men IRL handlar det om något helt annat. Där har barnen inget val. Varken när det gäller utseende eller ålder. Dom männen som förgriper sej på barn IRL ser ut precis som dom här männen på Dumpen. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (makrill) skrev 2024-02-28 01:05:14 följande:
    Det vet man inte. Hur många barn vill stämma träff och ha sex med medelålders gubbar som för det mesta inte ser så snygga ut? Seriöst? Har du sett deras bilder de skickar? Det skrämmer väl snarare bort barnen än får dem att skriva mer. Men det är förstås helt fel och vidrigt det som gäddorna gör över nätet, och visst finns det barn som råkar ut för dem.

Ja, jag har sett bilderna och tror tyvärr inte att det alltid det avskräcker. 
    I verkligheten ser det inte riktigt lika dant ut. Där tar förövaren det barn han vill ha. Den stora procent barn som råkar ut för övergrepp som inte byter sex mot cig och sprit har inget att säga till om varken när det gäller ålder eller utseende. Inte om dom vill eller inte heller. Med största sannolikhet finns Dumpens gäddor även i dom vattnen,

• Anonym (Anna)
    Anonym (X) skrev 2024-02-28 06:20:15 följande:
    Rätt så till vida att det inte är någon domstol, men tyckande är samtidigt lite väl löst beskrivet. De har sina etiska regler som de bygger tyckandet på.
    I såna fall går det ju att anmäla till vårt rättsväsende. Har inte hört om någon gädda som gjort det? Eller? på
  • ClumsySmurf
    Anonym (Gäddan 3XL) skrev 2024-02-27 22:31:03 följande:
    Mina studieskulder är avbetalade.
    ClumsySmurf skrev 2024-02-27 22:20:23 följande:
    "Männen som söker kontakt med barn blir inte färre för att Dumpen existerar."

Förutom de som tog livet av sej.

Tycker du att du är fyndig när du försöker försvara dem med  "fiktiva människor" när alla vet att grooma för att sexuellt utnyttja barn inte är något som någon kåt stackare råkade göra när frun inte släppte till för fredags knullet?  det är något de äckliga asen gör upprepade gånger och ingen skulle bli förvånad om de kryddat i sin dotters festis med rohypnol
    På vilket sätt försvarar jag dem? Ja, fiktiva människor och ingenting har hänt, men hade det varit en riktig människa så skulle något olagligt ha hänt.

Juridiskt sett har inget brott begåtts.
    Kollade på en av de sista gäddorna, ett riktigt slödder som troligtvis hänger alldeles för mkt på fel sidor.

Han fick ett visitkort med ett telefonnummer. Varken han eller ngn av de andra som hängs ut kommer ringa det.

Du har ju skrivit att du hamnat där så det är ju uppenbart att du försvarar någon, dej själv
  • ClumsySmurf
    Anonym (Anna) skrev 2024-02-28 08:16:54 följande:
    Det finns väldigt många fler ställen än internet. Dom här männen har garanterat fler jaktmarker  IRL. Kan hända att gäddorna har svårare att få napp på internet, men IRL handlar det om något helt annat. Där har barnen inget val. Varken när det gäller utseende eller ålder. Dom männen som förgriper sej på barn IRL ser ut precis som dom här männen på Dumpen. 
    Jaktmarken nätet täcker ju hela landet och kan använda hot för att tå som de vill.

• ClumsySmurf
    Anonym (Gäddan 3XL) skrev 2024-02-27 23:32:42 följande:
    Nja, flera av gäddorna är ofräscha och lätt efterblivna slödder som aldrig skulle få napp på en 14-åring på Internet och som heller ingen annan vill ha, men det begriper inte Sten-Erik, 66 år och tror på fullt allvar att en 54 år yngre människa vill träffa dem för sex.

Och då händer det vi ser på dumpen, de blir konfronterade.

Fattar inte att det kan vara så lätt att syn in folk, har de ingen självinsikt?
    några av dem har ju tillräckligt med självinsikt för att fatta hur  ofräscha folk tycker de är på insidan så de tar den fega utvägen med ett rep men vissa är så jävla dumma att de argumenterar som om grooming där någon vuxen låtsas vara 11-14 skulle handla om samtycke när/om de träffas, påminner om fredagstrådare som spelar efterbliven.
  • Anonym
    ClumsySmurf skrev 2024-02-28 09:32:13 följande:
    Du har ju skrivit att du hamnat där så det är ju uppenbart att du försvarar någon, dej själv
    Det är sällan man ser någon felspana i den här kalibern.
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?