Inlägg från: Anonym (Offer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Offer)

Lättkränkt

Min sambo är så in i h-e lättkränkt. Jag anser att man ska kunna ha ett öppet pratklimat i en relation och därför säger jag direkt om Ngt gör mig ledsen. Men VARJE gång blir det då bråk. Han klarar inte någon som helst kritik. Dessutom är det inte kritik alltid! 
    ex på saker jag kan ta upp: jag vill att han överraskar mig, uppvaktar mig Nångång, säger nån gång att han älskar mig, att jag skulle önska att han tar initiativ till beröring/sex, att jag blir ledsen när han behandlar mig som en kompis, etc.
    Som partner borde man då svara oj jag visste inte att det gjorde dig ledsen, jag ska försöka bekräfta dig lite mer gumman? till exempel! 

men istället får han på sig offerkoftan: du är ju aldrig nöjd med mig, du försöker ändra mig till nån jag inte är, allt jag gör är ju ändå inte tillräckligt, skaffa en kille som är romantiker då, du accepterar ju inte mig som jag är osv osv 
    vill man inte ha en glad nöjd partner? 

behöver man ändra sin personlighet för att man Ngn gång om året köper en blomma, eller säger Vad du är fin hjärtat? 

så jävla trött på offer! 

• Svar på tråden Lättkränkt
  • Anonym (Offer)
    Anonym (B) skrev 2023-01-12 23:53:24 följande:

Din sambo är förmodligen inte uppväxt med att man visar kärlek på det sättet och därför tar han det som att du inte är nöjd med hur han är. Sen beror ju allt på vilket sätt du säger det på. Använder du JAG-form eller DU-form när du pratar med honom om dessa saker?

Du förminskar även din partner när du skriver att han är lättkränkt och spelar offer. Respektlöst.

Vad ger dig friheten att vara otrevlig? Han kanske är lättkränkt 
  • Anonym (Offer)

Har försökt, i många år. Men han har ganska mkt drag av narcissistisk personlighet o klarar därför inte minsta uns av kritik för då rasar hans värld han blir arg o det blir bråk. 

En narcissist har svårt att berömma andra för att det förminskar deras egen självkänsla, i deras huvud. Det är så tufft att leva m det. Vill inte lämna 

• Anonym (Offer)
    Anonym (E) skrev 2023-01-13 08:32:07 följande:
    Vad är meningen med tråden? Att vi ska säga att det är ett jobbigt beteende, att du antagligen lever i ett dåligt förhållande och borde lämna? Så vi vet reglerna i bemötandet:)
    Meningen med tråden? Jo meningen med trådar i ett diskussionsforum är att få råd o andras åsikter och tips om problem man har. 

Eller vad tänkte du syftet var Annars?
  • Anonym (Offer)

Signaturen Blä; du är trött på vad du kallar bekräftelsekvinnor!? Gode gud giv mig styrka. Du har inte funderat på varför just du drabbats av kvinnor som ber om bekräftelse? Förmodligen för att du är brister otroligt på den punkten. Att man vill ha bekräftelse handlar inte om låg självkänsla eller att man är krävande. Det handlar om att en relation överlever inte utan värme och kärlek och engagemang. 

Du behöver nog träna på det om du upplever samtliga kvinnor som krävande. 

En förälskad man får sin kvinna att känna sig sedd, uppskattad o glad. Har du bara sura kvinnor får du nog tänka om. 

Handlar ingenstans om att försöka ändra sin man, alla förtjänar att bli sedda i en relation. Att köpa en blomma är INTE att ändra nån 

Svar på tråden Lättkränkt