Anonym (snålrövar åker ut!) skrev 2023-01-14 18:00:14 följande:
Det är vad du tror.
Har läst många exempel på lessna mammor som köpt fina presenter till män som sen inte gett dem ett skit tillbaka.
Men sen har männen mage att bli kränkta, arga och sura för att hon då (vanligen efter flera år) slutar köpa till dem, eller inte skriver deras namn på barnens julklappar för att bara hon har planerat, köpt och betalt dem.
I ett av de värsta fallen var det t.o.m. ett ex som blev kränkt för att mamman inte skrev hans namn på barnens julklappar. Som han inte hade haft ett kungens piss med att göra. Och själv gjorde han nix, nada nothing för sina barn på jul.
Hur fan tänker man då, kan du förklara det för mig?
Det finns undantag, men generellt så är presenter och bekräftelse viktigt för barn, hundar (inte alla, men såna raser som avlats för att bete sig som valpar hela livet) och kvinnor. Normalfuntade män bryr sig inte.
Min mamma kunde börja gråta för att hon inte fick presenter eller uppvaktning på mors dag långt upp i åldrarna. Nu börjar hon närma sig 80 och tycker mig notera att hon har mognat lite på senare år, men helt klart är kvinnor betydligt mer barnsliga när det kommer till sånt här. Jag bryr mig inte ett skvatt om att mina barn inte köper presenter till mig.
Jag har haft relationer med sådana där bekräftelsekvinnor några gånger och är så otroligt trött på det beteendet att jag hellre hade velat vara homosexuell. Det finns absolut vettiga kvinnor också, men man måste vara selektiv och observant så man inte hamnar i en destruktiv relation. Efter det har jag därför avslutat relationer ganska fort om jag märker att det är en sån där krävande och klagande energitjuv. Ibland fattade de inte ens varför. Det roliga är att ett par av dem har kontaktat mig efteråt och försökt komma tillbaka. Men nej, bekräftelsekvinnor åker ut!