Inlägg från: Anonym (Marie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marie)

Vänt livet?

Anonym (Hälsa) skrev 2023-01-13 15:15:19 följande:
    Vänt livet?

Hej!
    Någon som mått dåligt psykiskt och kanske också fysiskt, och gjort förändringar som förbättrat ert liv?

Vad gjorde ni?

Jag har lidit av ångest länge, men börjar sakta ta mig lite mer uppåt. Jag började studera i augusti, och försöker äta bättre och röra på mig mer.
    Men ibland så känns det som att det krävs lite mer drastiska förändringar för att jag ska må så bra som möjligt.

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
    Typ, "efter att jag gjorde det här så känner jag mig mer tillfreds med livet." 

Tacksam för inspiration! <3

Jag tror att det är viktigt att göra det som får en att må bättre. Man kan ta en paus från annat som tar energi från en. Är man deprimerad är det ju ganska svårt att hitta gnistan i även det som fick en att må bra tidigare. Se till att få vitaminer i sig är ganska viktigt, att sänka ribban och inte vara hård mot sig själv. Se till att få en bra sömn, ett varmt bad kan lindra om man mår dåligt. Att inte gå ensam med sina tankar då allt känns jobbigt. Att tala med någon som bara kan lyssna kan göra mycket. Har man serotoninbrist och är mycket deprimerad så behöver man givetvis få professionell hjälp. Men att tänka att det går att ta sig ur en depression och att det kan bli bättee ska man aldrig glömma. 
    Talar ur egen erfarenhet. Har varit djupt deprimerad och haft ångest. Och då har ju medicin hjälpt oerhört mycket i kombination med att tala om det. Att kunna säga att man inte mår bra och att det är ganska tungt just nu är okej. 

Det var lite av mina tips. 
Svar på tråden Vänt livet?