Inlägg från: Anonym (Terapi?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Terapi?)

Jag mår så dåligt över min kollega

Har du bearbetat din uppväxt mm? Det kan vara ide att söka professionell hjälp för detta, många blir hjälpta av tex samtalsterapi.

På arbetsplatsen, sköt ditt jobb, uppträd professionellt och artigt korrekt och håll isär yrkesrelaterade relationer från privata så ska du se att det går bättre. Du är på jobbet för att arbeta, inte för att umgås.

• Anonym (Terapi?)
    Anonym (Hjälp tack) skrev 2023-01-15 12:36:56 följande:

Hej! 

Jag vet att man inte ska ta saker personligt, att personen kanske mår dåligt privat, har en dålig dag osv. Men om personen pratade mycket med dig i början på en arbetsplats, ni bytte sociala medier med varann, ni umgicks privat två tillfällen med resten av gänget på jobbet- då är det ju högst personligt om personen undviker prata med dig på jobbet. Jag ser ju att kollegan LER och är GLAD med andra kollegor men undviker mig, svarar inte på tilltal när jag är sjyst frågar hur helgen är, eller när jag erbjuder kollegan hjälp. Då är det ju något skumt? Hur ska jag tänka då? 

Ja, det är ju tråkigt förstås, men en läxa för dig att lära kanske? Håll isår privat umgänge från yrkesrelaterade kontakter är mitt råd. Uppträd professionellt, gör ditt jobb, hälsa på kollegan men en nick räcker. Håll dig från henne så mycket som möjligt.

Det finns människor överallt som man av någon anledning inte drar jämt med men som man måste träffa och interagera med och man får lära sig att hantera det.
Svar på tråden Jag mår så dåligt över min kollega