• mammabitch

Alkohol och planerar barn

Så vad händer om du väl plussar? ska du inte gå utanför dörren då och leva på överkokt och okryddad mat? Nej din sambos kontrollerande är inte på något sätt relevant( kan ju bevisas av hur många barn som ju tyvärr blir till på fyllan) och du behöver sätta ner foten och överväga noga om det överhuvudtaget är en bra idé att skaffa barn med denne man.

• mammabitch
    Anonym (Är han verkligen kontrollerande eller bara förståndig?) skrev 2023-01-14 15:14:08 följande:

Han kanske inte vill att något ska påverka en eventuell graviditet, det betyder inte att han är kontrollerande för det. Visst, det är din kropp men ni är ju två om att bli gravida och skaffa barn. Jag skulle se det mer som att han är förståndig.

Jag skulle inte dricka alkohol under tiden som jag försökte bli gravid, för man vet inte när ägget befruktas och ingen kan veta om och när det kan vara skadligt. Det där om att det inte gör något om man dricker innan man vet om man är gravid är en myt. Studier har visat att alkohol kan påverka redan tidigt och läkare uppmanar att inte dricka från och med ägglossning om man försöker bli gravid. 

Länka gärna till en sådan studie som visar att ett eller två glas alkohol under tidig graviditet ger obotliga skador på fostret!
Svar på tråden Alkohol och planerar barn