Heloma023 skrev 2023-01-15 09:38:42 följande:
Vi bor som sagt i en annan stad, han hämtar båda barnen från 2 olika orter varje gång och lämnar de. De har alltså inte lämnat Barnen en enda gång. Han har försökt få den ena mamman att samarbeta vid något tillfälle pga tidsbrist men hon vägrade för hon tyckte inte att hon ska anstränga sig.
tycker också det är jättekonstigt, men de har telefonkontakt när det handlar om barnen.
vi har varit med varandra i 2,5 år nu och jag har träffat en mamman en gång när jag följde med första gpngen och skulle presentera mig. Men hon var lite halvt otrevlig.
Det är ett minst sagt krångligt liv du skaffar dig genom den här mannen... :-/
Ska han skjutsa de andra barnen till skolor på två olika orter, när ni har dem, plus att ni har ert gemensamma barn som ska åt annat håll? Hur ska ni få ihop det?
Alla semestrar, jular mm måste ni ta hänsyn till ytterligare två familjers planering. När du får barn med honom blir du på sätt och vis familj med hans tidigare barn. De är syskon med ditt barn och du knyts på så vis samman med dem (och deras mödrar) på ett helt annat sätt. Du är inte längre bara pappas nya tjej. Du kommer att ha ett ansvar för att ditt barn håller kontakten med sina syskon även om du och mannen går isär.
Träffar de andra mammorna varandra? Har deras barn en normal och välfungerande syskonrelation? Eller växlar de veckor hos er utan att träffas?
Ni har försökt få barn sedan ca 1,5 år in i relationen, om jag räknar rätt. Det måste inte, men kan vara en varningsflagga även det. Kontrollerande män vill ofta att relationen tar snabba kliv i början. De bedyrar sin enorma kärlek och vill gifta sig, flytta ihop och få barn. Allt är ett sätt att kunna bestämma över kvinnan i fråga.