• Anonym (Bea)

Alkohol och planerar barn

Han beter sig inte normalt och jag hade verkligen inte velat ha barn tillsammans med honom.

www.varningstecken.n.nu 

Läs också om normaliseringsprocessen (googla så hittar du info). Var rädd om dig och låt ingen ta makten över ditt liv! 

• Anonym (Bea)

Var han väldigt charmig, givmild och hjälpsam i början av förhållandet? Även det är i så fall en varningssignal. 

Det är vanligt att kontrollbeteendet eskalerar i samband med graviditet. 

• Anonym (Bea)

Och tänk på att du i princip aldrig blir av med en man du fått barn med. Om hans kontrollbeteende förvärras (vilket det ofta gör i samband med att det kommer barn) och du vill lämna honom så innebär det att du förmodligen kommer att behöva lämna dina barn ensamma med honom. 

• Anonym (Bea)

Jag har inte skrivit att han är narcissist utan att han verkar kontrollerande. Att han har åsikter om dina kläder är, som du vet, också ett varningstecken. Har han haft åsikter om vem du pratar och umgås med någon gång? 

Har han en bra relation till sitt ex? 

• Anonym (Bea)

:( 
    Men du, det låter faktiskt inte alls som att han är snäll mot dig. Det är inte kärlek att bete sig så. Jag förstår att du gärna vill ha barn, men det du skriver att han gör är verkligen inte ok. 

• Anonym (Bea)

Hur ser din relation till hans ex ut? Skulle du kunna kontakta dem och berätta att har en kontrollerande sida och fråga om de känner igen det? 

• Anonym (Bea)
    Heloma023 skrev 2023-01-14 18:26:09 följande:

tanken har slagit mig, men känns som hans ex har gått vidare med sitt liv. Känns lite konstigt då jag aldrig träffat henne eller pratat med henne. :/

Så hennes barn bor med dig typ varannan vecka men du och hon har aldrig träffats? 
  • Anonym (Bea)
    Heloma023 skrev 2023-01-14 22:38:04 följande:

Anonym (be)

precis vi har aldrig träffats, det är fine med mig jag klarar mig utan. Men för hennes del vet jag.

Jag hade tagit detta som ett varningstecken också, faktiskt. Du bor med hennes barn men hon vill ändå inte titta in och säga hej vid tex överlämning. Hur bra relation har de egentligen med pappan i så fall? (För visst är det två kvinnor/barn?) Det är faktiskt jättekonstigt att han och du har en så pass seriös relation att ni vill ha barn, men ingen av mammorna till hans barn har träffat dig.

Hur lämnas barnen över? Hämtas de på fritids så att föräldrarna slipper träffas? I så fall låter det inte som att hans relation till exen är bra. Och det är i så fall ytterligare en varningsflagga. Bor båda barnen hos er varannan vecka? Hur gamla är de? Hur länge har du och han varit ett par/bott ihop? 

• Anonym (Bea)
    Heloma023 skrev 2023-01-15 09:38:42 följande:

Vi bor som sagt i en annan stad, han hämtar båda barnen från 2 olika orter varje gång och lämnar de. De har alltså inte lämnat Barnen en enda gång. Han har försökt få den ena mamman att samarbeta vid något tillfälle pga tidsbrist men hon vägrade för hon tyckte inte att hon ska anstränga sig. 

tycker också det är jättekonstigt, men de har telefonkontakt när det handlar om barnen. 

vi har varit med varandra i 2,5 år nu och jag har träffat en mamman en gång när jag följde med första gpngen och skulle presentera mig. Men hon var lite halvt otrevlig. 

Det är ett minst sagt krångligt liv du skaffar dig genom den här mannen... :-/ 

Ska han skjutsa de andra barnen till skolor på två olika orter, när ni har dem, plus att ni har ert gemensamma barn som ska åt annat håll? Hur ska ni få ihop det? 

Alla semestrar, jular mm måste ni ta hänsyn till ytterligare två familjers planering. När du får barn med honom blir du på sätt och vis familj med hans tidigare barn. De är syskon med ditt barn och du knyts på så vis samman med dem (och deras mödrar) på ett helt annat sätt. Du är inte längre bara pappas nya tjej. Du kommer att ha ett ansvar för att ditt barn håller kontakten med sina syskon även om du och mannen går isär. 

Träffar de andra mammorna varandra? Har deras barn en normal och välfungerande syskonrelation? Eller växlar de veckor hos er utan att träffas? 

Ni har försökt få barn sedan ca 1,5 år in i relationen, om jag räknar rätt. Det måste inte, men kan vara en varningsflagga även det. Kontrollerande män vill ofta att relationen tar snabba kliv i början. De bedyrar sin enorma kärlek och vill gifta sig, flytta ihop och få barn. Allt är ett sätt att kunna bestämma över kvinnan i fråga. 

• Anonym (Bea)
    Heloma023 skrev 2023-01-15 10:55:29 följande:

Tanken har ju slagit mig att jag tycker det är konstigt från yngsta mammans sida att hon aldrig krävt att få träffa mig Eller kontaktar mig. hade jag varit mamma så skulle jag velat se hur mitt barn bor eller åtminstone vem kvinnan är och vad jag får för känsla. 

Håller med. Och får du barn med hennes barns pappa blir du tvungen att ha med henne att göra  lång tid framöver. Hur gammalt är hennes barn? 
Svar på tråden Alkohol och planerar barn