Pojkvän blir tjockare o tjockare
Jag o min sambo har vart ett par i 3 år. När vi träffades var han extremt tränad o hade riktiga magrutor. Sen gick det utför helt. Han o hans kompis började renovera o kunde utan problem dricka 30 öl var på en helg. Magen växte o växte. Han blir bara tjockare o tjockare o jag börjar känna att jag inte attraherad på samma sätt som tidigare. På ett sätt har han inset det själv. Han var flertalet gånger sagt att nu måste han börja äta nyttigare för han har fått upp i vikt. Men det känns mer som ord. Ibland börjar han fasta dvs skippa feukost men sen äter han lika mycket till middag. Träna har han alltid gjort så det är inget problem där, men det är maten. Äter vi pizza äter han 1,5 pizza utan problem. Maten vi lagar räcker knappt till matlådor då han utan problem äter 3 gånger så mycket som mig. jag har aldrig sett så stora portioner. Det blir både dyrt o jobbigt att behöva laga mat dagligen. Kokar jag ris eller pasta för 10 portioner räcker det till 4. Hans kläder passar inte längre. Jag räknade på hans BMI o enligt det har han fetma. Han är som sagt tränad o har muskler men har fått jätte mage o rumpa. Han väger 105 kg till 185 cm. Nu har t.o.m. hans kompisar börjat påpeka det o min mamma frågade mig om vi inte ska börja tänka på maten. Jag vet inte hur jag ska göra eller om man kan ta upp det. Han är inte extremt tjock, men jag är rädd för att det bara ska bli värre o värre. Har ni några tips?