Hur bemöta sambons utseendeoro?
Jag får intrycket att du verkligen tycker att din flickvän är vacker och att du har goda avsikter, men jag måste erkänna att jag också skulle bli ledsen att höra att man var bättre förr.. särskilt när man själv tycker det efter att ens kropp har förändrats och man kanske inte känner sig hemma i den nya versionenav sig själv, och när ens största rädsla är att ens partner också tycker det. Ditt svar till henne, hur välmenande det än må vara, bekräftar tyvärr den rädslan hos henne istället för att stilla den. Om jag ska ge råd så skulle jag själv bli trygg av att få höra min pojkvän säga att han älskar vad min kropp kan göra, att den har burit på och gett er ett barn! Att den är vacker och att han inte skulle vilja ha det på nåt annat sätt<3 bekräfta orden med handling som kramar och pussar. Då kan du vara ärlig utan att antyda att det var bättre förr.
Alltså: Få din flickvän att med spontana ord känna sig bekräftad och vacker och matcha upp det med kärleksfulla handlingar! Kom även ihåg att när man tvivlar på nåt kan det behöva upprepas flera gånger innan man börjar våga tro på det.
Självtvivel är svårt och jag tror inte att det hjälper att säga att problemet är hennes och att hon själv ska jobba på det bara. Att varje dag få höra att man är vacker och att nån älskar ens kropp och man märker det kan göra magi med en:) Tro på det! Lycka till!