Inlägg från: Anonym (Njae) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njae)

Plus size?

Anonym (42) skrev 2023-01-17 19:16:01 följande:

Från 42. Det är väl därifrån plus-storlekar brukar börja. Har själv 42 och räknar mig helt klart som plus size (tjock).

Det håller jag med om för det beror på hur lång man är också. Plus size då tänker iallafall jag på att man även är överviktig, inte bara lång. Jag kan ha t ex storlek 40/42 när det är sådana där ihopslagna storlekar och jag är så långt från överviktig. Jag är 179 cm lång och väger kring 63-65 så mitt BMI ligger strax under 20. Men mindre storlekar kan bli för korta i ben eller överkropp. 
  • Anonym (Njae)
    Anonym (Njae) skrev 2023-01-17 20:29:49 följande:
    Det håller jag med om för det beror på hur lång man är också. Plus size då tänker iallafall jag på att man även är överviktig, inte bara lång. Jag kan ha t ex storlek 40/42 när det är sådana där ihopslagna storlekar och jag är så långt från överviktig. Jag är 179 cm lång och väger kring 63-65 så mitt BMI ligger strax under 20. Men mindre storlekar kan bli för korta i ben eller överkropp. 
    Det håller jag inte med om skulle det stå men jag vet inte om man kan korrigera inlägg.
Svar på tråden Plus size?