Plus size?
När är man plus size enligt eran personliga åsikt?
När är man plus size enligt eran personliga åsikt?
När man har över storlek 48 i kläder (dam).
Från 42. Det är väl därifrån plus-storlekar brukar börja. Har själv 42 och räknar mig helt klart som plus size (tjock).
Storlekar varierar beroende på tillverkare och dessutom är dom mindre än för 20 år sedan så jag tycker det är svårare nu att dra en generell gräns. Långa personer tenderar också välja större storlekar för att inte ärmar och benlängd ska se för korta ut.
Själv har jag ett spann från 34/36 från vissa tillverkare medan andra tillverkare kräver att jag går upp till storlek 42 för samma passform. Så jag är osäker på var jag drar gränsen men det lutar åt storlek 46/48 på damplagg.
Från 42. Det är väl därifrån plus-storlekar brukar börja. Har själv 42 och räknar mig helt klart som plus size (tjock).
Tänker att plus size innebär att man har en större kropp, inte att man är lång. Från storlek 46 ca.