Inlägg från: Anonym (5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (5)

Plus size?

Stämmer det verkligen att storlekarna var mindre förut? En Medium idag på valfri kedja vad motsvarade det för 25 år sen? Vad hette den storleken då?

Det blir ju lite svårt att svara på TS fråga pga att längden kan variera så mycket för hur man upplever någons kropp  men om jag utgår från en kvinna som är 1.67 cm lång (medellängd väl?) så skulle jag nog anse att hon är plus size om dom vanliga storlekarna på kedjorna inte passar längre och var slutar dom? Är det i storlek 42 i byxor och XL i tröjor? Och vilken vikt har hon förmodligen då... över 75 kg? 

• Anonym (5)

När jag köpte kläder på M Q  för 20 år sen så hade jag Small i toppar och tröjor. Idag har jag visserligen gått upp 10 kg sen dess men nu måste jag köpa Large eller tom XL på samma modeller/märken av toppar/tröjor. SÅ mycket har jag inte gått upp och det mesta har satt sig runt mage/rumpa/lår och inte på överkroppen som fortfarande är relativt tunn så jag får inte ihop det här om det inte är så att klädstorlekarna har fått en större märkning än förr i tiden.
    Enligt mig borde jag vara en Medium jämfört med Small i mina yngre dagar om jag ser till hur min kropp har förändrats. Och när jag tittar på kvinnor omkring mig som är större än mig utan att för den sakens skull vara överviktiga så undrar jag vilka storlekar dom måste köpa när jag måste köpa L/XL. 

• Anonym (5)

Men vad är slutsatsen av det ni skriver? Det verkar förvirrat minst sagt. 

Vi säger att en person inte har ändrats i kroppen ett enda gram och köpte storlek Small i tröjor för 25 år sen. Vilken storlek köper hon idag då? Samma tröja, samma kedja låtsas vi. 

Svar på tråden Plus size?