Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn

Jag är kvinna och har förlikat mig med tanken att aldrig få barn så visst måste män kunna det också.

Men annars, nu vet jag inte om det går eller hur det funkar i Sverige med lagar och så, men kan man inte få en äggdonation och göra ett barn med hans spermier och sen plantera den i TS?   Ber om ursäkt om jag inte kan rätt ord här men ni förstår nog hur jag menar

• Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:00:08 följande:
    Tror åldersgränsen för ÄD är lägre än så i Sverige. Ute i Europa gäller oftast 49 år och ett fåtal länder har drygt 50 som gräns. Tror dock inte ts är intresserad av det.
    Tror du inte, jag trodde hon var intresserad av lösningar på problemet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:15:04 följande:
    Hon har känt sig färdig och har mest dåligt samvete/skuldkänslor. Hon skriver inte uttryckligen att hon själv verkligen vill ha fler barn. Mer att hon vill ge honom barn vilket inte är samma sak riktigt. ÄD är dessutom en stor sak för de flesta. Ts kanske inte ens vet om möjligheten eller vet och det är otänkbart.
    Känt sig färdig vart står det?

TS beskriver ett problem att hon inte kan ge honom barn på grund av att hon inte längre KAN få barn. Och som jag tolkar det så behövs det att ett barn ska vara hans genetiska barn.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:26:14 följande:
    Här:
    Anonym (Flickvännen) skrev 2023-01-17 23:09:06 följande:
    Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn.
    Ja ok, innan hon träffade honom. Nu har hon träffat honom och verkar ju börja tänka annorlunda om det här med barn.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (IVF) skrev 2023-01-18 17:50:24 följande:
    Grekland har 54 som gräns.

Men man ska ju VILJA ta den risken med sin kropp och börja om med bebistid osv också.
    Min stora sorg? Hur ledsen jag är??

Ni tänker inte att det kanske är ett pris TS är villig att betala???
Svar på tråden Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn