• Anonym (Flickvännen)

    Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn

    Jag träffade en underbar man som är 12 år yngre och han har inga barn. Jag har en dotter från tidigare äktenskap som är 18 år och jag gick in i klimakteriet redan några år tillbaka och har varit ärlig mot min pojkvän att jag inte kan få fler barn redan i början när vi började dejta och han har inget problem med det för han älskar mig och vill vara med mig och jag är 45 år.

    Men jag känner  ändå ett skuld och ont samvete att jag inte kan ge honom barn och att han kan inte fortplanta sig. När jag tog upp det med honom om hur ledsen jag är så ber han mig att inte prata om det han vill inte tänka på det och bli tokig. Jag älskar honom så otroligt mycket och är rädd att han kanske hittar nån annan som kan och lämnar mig en dag. Överdriver jag eller är det normalt att känna så här. 

    vill inte adoptera utan det är ett genetisk fråga. Ni som haft liknande kom ni över det . Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn. Känner mig på sätt och vis värdelös och sörjer över att vi inte kan skaffa kärleksbarn ihop. Vi har pratat om att gifta oss och han har varit tydlig med att han valt mig.

  • Svar på tråden Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn
  • Anonym (XX)
    Anonym (Flickvännen) skrev 2023-01-17 23:09:06 följande:
    Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn

    Jag träffade en underbar man som är 12 år yngre och han har inga barn. Jag har en dotter från tidigare äktenskap som är 18 år och jag gick in i klimakteriet redan några år tillbaka och har varit ärlig mot min pojkvän att jag inte kan få fler barn redan i början när vi började dejta och han har inget problem med det för han älskar mig och vill vara med mig och jag är 45 år.

    Men jag känner  ändå ett skuld och ont samvete att jag inte kan ge honom barn och att han kan inte fortplanta sig. När jag tog upp det med honom om hur ledsen jag är så ber han mig att inte prata om det han vill inte tänka på det och bli tokig. Jag älskar honom så otroligt mycket och är rädd att han kanske hittar nån annan som kan och lämnar mig en dag. Överdriver jag eller är det normalt att känna så här. 

    vill inte adoptera utan det är ett genetisk fråga. Ni som haft liknande kom ni över det . Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn. Känner mig på sätt och vis värdelös och sörjer över att vi inte kan skaffa kärleksbarn ihop. Vi har pratat om att gifta oss och han har varit tydlig med att han valt mig.


    Du har två val. Det ena är att släppa det, han har gjort sitt val och han har valt dig. Njut av ert liv. Annars kan du välja att fortsätta älta detta, och det kommer bara att försämra er relation. Det är inte lätt, kanske ska du prata med någon om det.

    Finns inga garantier för att er relation ska hålla resten av livet, men genom att släppa detta så ökar du chanserna till det. 
  • Anonym (Inte något att oroa sig över)

    Jag tycker inte du skall oroa dig över det. Han är ihop med en 12 år äldre kvinna som gått igenom klimakteriet. Hade han inte älskat dig riktigt jäkla mycket och prioriterat att vara med dig högre än att bli far så hade han helt enkelt inte vart med dig.

     

  • Anonym (Släpp)
    Anonym (Inte något att oroa sig över) skrev 2023-01-17 23:57:32 följande:

    Jag tycker inte du skall oroa dig över det. Han är ihop med en 12 år äldre kvinna som gått igenom klimakteriet. Hade han inte älskat dig riktigt jäkla mycket och prioriterat att vara med dig högre än att bli far så hade han helt enkelt inte vart med dig.

     


    Ja precis jag är övertygad om att han förstår situationen och inte lastar dig TS.
  • Anonym (Släpp)

    Kan det vara TS att du omedvetet är oroad över att bli lämnad?

  • Anonym (L)

    Han kommer troligtvis lämna dig förr eller senare, för en snyggare, yngre kvinna som är fertil, men jag tycker att du ska njuta av detta så länge det varar.

  • Anonym (Alice)

    Alltså, han är ju en vuxen man? Han är ju väl medveten om att det inte kommer gå för dig att få fler barn, så det är ju inget konstigt här. Han väljer ju att vara med dig trots det. Sen är det väl ingen panik för honom för känner han att han faktiskt VILL ha barn kan han ju bara göra slut och hitta någon som fortfarande är fertil. Det är ju inte som att han har en tickande klocka på samma sätt som kvinnor. 

  • Anonym (Maria)

    Jag är kvinna och har förlikat mig med tanken att aldrig få barn så visst måste män kunna det också.

    Men annars, nu vet jag inte om det går eller hur det funkar i Sverige med lagar och så, men kan man inte få en äggdonation och göra ett barn med hans spermier och sen plantera den i TS?   Ber om ursäkt om jag inte kan rätt ord här men ni förstår nog hur jag menar

  • Anonym (Tåg)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-18 01:10:31 följande:
    Jag är kvinna och har förlikat mig med tanken att aldrig få barn så visst måste män kunna det också.

    Men annars, nu vet jag inte om det går eller hur det funkar i Sverige med lagar och så, men kan man inte få en äggdonation och göra ett barn med hans spermier och sen plantera den i TS?   Ber om ursäkt om jag inte kan rätt ord här men ni förstår nog hur jag menar
    Tror åldersgränsen för ÄD är lägre än så i Sverige. Ute i Europa gäller oftast 49 år och ett fåtal länder har drygt 50 som gräns. Tror dock inte ts är intresserad av det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:00:08 följande:
    Tror åldersgränsen för ÄD är lägre än så i Sverige. Ute i Europa gäller oftast 49 år och ett fåtal länder har drygt 50 som gräns. Tror dock inte ts är intresserad av det.
    Tror du inte, jag trodde hon var intresserad av lösningar på problemet.
  • Anonym (Tåg)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-18 14:10:26 följande:
    Tror du inte, jag trodde hon var intresserad av lösningar på problemet.
    Hon har känt sig färdig och har mest dåligt samvete/skuldkänslor. Hon skriver inte uttryckligen att hon själv verkligen vill ha fler barn. Mer att hon vill ge honom barn vilket inte är samma sak riktigt. ÄD är dessutom en stor sak för de flesta. Ts kanske inte ens vet om möjligheten eller vet och det är otänkbart.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:15:04 följande:
    Hon har känt sig färdig och har mest dåligt samvete/skuldkänslor. Hon skriver inte uttryckligen att hon själv verkligen vill ha fler barn. Mer att hon vill ge honom barn vilket inte är samma sak riktigt. ÄD är dessutom en stor sak för de flesta. Ts kanske inte ens vet om möjligheten eller vet och det är otänkbart.
    Känt sig färdig vart står det?

    TS beskriver ett problem att hon inte kan ge honom barn på grund av att hon inte längre KAN få barn. Och som jag tolkar det så behövs det att ett barn ska vara hans genetiska barn.
  • Anonym (Tåg)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-18 14:19:41 följande:
    Känt sig färdig vart står det?

    TS beskriver ett problem att hon inte kan ge honom barn på grund av att hon inte längre KAN få barn. Och som jag tolkar det så behövs det att ett barn ska vara hans genetiska barn.
    Här:
    Anonym (Flickvännen) skrev 2023-01-17 23:09:06 följande:
    Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn.

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:26:14 följande:
    Här:
    Anonym (Flickvännen) skrev 2023-01-17 23:09:06 följande:
    Jag kände innan jag träffade honom att jag var ändå färdig med att skaffa barn.
    Ja ok, innan hon träffade honom. Nu har hon träffat honom och verkar ju börja tänka annorlunda om det här med barn.
  • Anonym (IVF)
    Anonym (Tåg) skrev 2023-01-18 14:00:08 följande:
    Tror åldersgränsen för ÄD är lägre än så i Sverige. Ute i Europa gäller oftast 49 år och ett fåtal länder har drygt 50 som gräns. Tror dock inte ts är intresserad av det.
    Grekland har 54 som gräns.

    Men man ska ju VILJA ta den risken med sin kropp och börja om med bebistid osv också.
  • Anonym (Tåg)
    Anonym (IVF) skrev 2023-01-18 17:50:24 följande:
    Grekland har 54 som gräns.

    Men man ska ju VILJA ta den risken med sin kropp och börja om med bebistid osv också.
    Precis. Eftersom ts inte specifikt skrev nåt om metoder att få barn undvek jag ämnet.
  • Anonym (Z)

    All vill inte ha barn !Om det skulle ha varit viktigt
    för honom,så skulle han inte valt dig.Barn är
    inte allt !

  • Anonym (Maria)
    Anonym (IVF) skrev 2023-01-18 17:50:24 följande:
    Grekland har 54 som gräns.

    Men man ska ju VILJA ta den risken med sin kropp och börja om med bebistid osv också.
    Min stora sorg? Hur ledsen jag är??

    Ni tänker inte att det kanske är ett pris TS är villig att betala???
Svar på tråden Min stora sorg är att inte kunna ge honom barn