• Anonym (Myran)

    Kört igen

    Då var det kört även denna månad. 7 försöket och för en gång skulle kände jag mig supergravid vilket jag inte gjort någon av de tidigare månaderna. Tog ett test idag som var supernegativt och nu på precis började jag blöda. Känns som jag snart ger upp.
    Några flera i samma situation? 

  • Svar på tråden Kört igen
  • Anonym (V)

    Ge upp efter 7 månader ? Upp till ett år är helt normalt att det tar.

  • Anonym (Myran)
    Anonym (V) skrev 2023-01-19 14:05:00 följande:

    Ge upp efter 7 månader ? Upp till ett år är helt normalt att det tar.


    Det försvann en 1, ska stå 17 månader.
  • Anonym (Tråkigt)

    Jobbigt TS. Hoppas ni får ett plus snart.
    Inom vår bekantskapskrets (där jag känner till processen) har 6 blivit gravida ganska direkt, 3 tog det några månader för, 2 par tog det 2 år för, 1 par fick använda spermadonator, 2 par IVF, 2 par har inte fått barn än, ett par fick 8 missfall mellan 1 och 2. De två som inte fått barn än har inte testat IVF dock. 

  • Cusoon
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 14:22:28 följande:
    Det försvann en 1, ska stå 17 månader.
    Jag tycker att ni ska söka hjälp om ni inte redan har börjat den processen.
  • Anonym (Myran)
    Cusoon skrev 2023-01-19 14:35:48 följande:
    Jag tycker att ni ska söka hjälp om ni inte redan har börjat den processen.
    Har inte sökt hjälp och kommit fram till att vi inte kommer göra det då jag inte vill genomgå en IVF. Vi har 2 barn sedan innan, båda två blev vi gravida på första försöket. Även varit gravid 1 ggn till andra försöket med det slutade i missfall. 
  • Cusoon
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 14:50:29 följande:
    Har inte sökt hjälp och kommit fram till att vi inte kommer göra det då jag inte vill genomgå en IVF. Vi har 2 barn sedan innan, båda två blev vi gravida på första försöket. Även varit gravid 1 ggn till andra försöket med det slutade i missfall. 
    Det kan ju vara värt att kolla upp äggen och även kvalitén på mannens sperma ändå..så får ni veta förutsättningarna. 17 månader är ju ändå lång tid för dig när ni lyckats fortare tidigare.
  • Anonym (ledsamt)
    Anonym (Myran) skrev 2023-01-19 13:57:28 följande:
    Kört igen

    Då var det kört även denna månad. 7 försöket och för en gång skulle kände jag mig supergravid vilket jag inte gjort någon av de tidigare månaderna. Tog ett test idag som var supernegativt och nu på precis började jag blöda. Känns som jag snart ger upp.
    Några flera i samma situation? 


    Åh vad tråkigt! jag vet hur det känns. Har försökt i 17 månader här också och har blivit gravid 3 gånger..slutat i missfall. Dom säger att vi haft otur. 

    Jag är inte i närheten av att ge upp, det gör jag inte förrns jag är typ 45 kanske :). Jag mår allt sämre av det här då alla runt omkring oss blir gravida/får barn.. Så ska man låtsas vara glada för deras skull, eller jag är glad men jag orkar inte med det då själv trott att jag ska få barn så många gånger. 

    Hur gamla är ni?
  • Fajjer

    Jag försökte i ett år med mitt ex, sen gav jag upp när det tog slut mellan oss. Nu ångrar jag mig ej, då jag inte längre vill ha barn. Jag är 39 år nu och vill inte ha barn längre.

  • Anonym (Myran)

    Blir så besviken varje gång det inte tar sig, så vet inte vart jag ska ta vägen. Tänkte att jag ger upp så behöver jag inte bli besviken och må dåligt över det.

    Jag är "bara" 33, sambon 35. Hur gamla är ni? 


    Anonym (ledsamt) skrev 2023-01-19 15:32:36 följande:
    Åh vad tråkigt! jag vet hur det känns. Har försökt i 17 månader här också och har blivit gravid 3 gånger..slutat i missfall. Dom säger att vi haft otur. 

    Jag är inte i närheten av att ge upp, det gör jag inte förrns jag är typ 45 kanske :). Jag mår allt sämre av det här då alla runt omkring oss blir gravida/får barn.. Så ska man låtsas vara glada för deras skull, eller jag är glad men jag orkar inte med det då själv trott att jag ska få barn så många gånger. 

    Hur gamla är ni?
Svar på tråden Kört igen