• Anonym (Sliten)

Ignorerar varningsflaggor när jag dejtar

Ibland känns det som att jag aldrig kommer att lära mig.... Faller för fel män och lägger märke till men struntar i varningstecken jag ser.

Ett typiskt mönster är att jag fortsätter träffa män som pratar väldigt mycket om sina ex, verkar ha en ganska negativ syn kring tvåsamhet, har positiva erfarenheter av öppna relationer och många "erövringar", är charmiga men inte särskilt känslosamma.

Har fått bättre självklänsla på många områden i livet men kärleskreslationer förblir svåra och varje tråkig erfarenhet sänker mig. Vill bara få träffa någon som är lugn, trygg och mysig men antar att jag på något sätt ger fel signaler. För min egen skull kommer jag vänta lite längre med att ses hemma hos varann och vänta med att ha sex. Kanske sållas några bort då för att de har för bråttom, och mitt hjärta kanske slipper någon onödig romans.
    Någon som känner igen sig och /eller har tips?

• Svar på tråden Ignorerar varningsflaggor när jag dejtar
  • Anonym (Sållning)

Sålla hårdare, ställ högre krav, lär dig säga blankt nej till icke-kandidater. För du är värd bättre. Innan du inser det kommer du fortsätta välja fel sorts män.

• Dr Nail

Inte för att vara den som är den men öppna benen lite mer sällan så kommer du ta bort all de där männen.

• Anonym (Tips)

Ja, jag har ett grymt tips, som alltid fungerar. Kärlek handlar om hur någon behandlar dej. Blir du väl behandlad är det kärlek. Motsatsen gäller också. Om någon behandlar dej illa, så är det inte kärlek.

• Anolat
    Anonym (Sållning) skrev 2023-01-19 22:30:32 följande:
    Sålla hårdare, ställ högre krav, lär dig säga blankt nej till icke-kandidater. För du är värd bättre. Innan du inser det kommer du fortsätta välja fel sorts män.
    Hmmm hur vet du det?
  • amg4life
    Anolat skrev 2023-01-20 02:27:00 följande:
    Hmmm hur vet du det?

Vad är rätt män? Den otroligt charmige, ger komplimanger, presenter och fina texter och får dig känna dig som en princessa och speciell?

Pang det är många gånger en psykopat av rang. Dom är så jäkla duktiga på det socialaspelet och utklassar alla.

Då återstår den timida blyga som bara finns men håller mest med och tar ingen plats.

Sen finns den dryga och skrytande varianten.

Okey en lattefarsa och hippster kan glida in och beter sig lite tillgjord och förespråkar lite ekologiskt och allmänt menlös.

Psykopaten är kung, han får tjejer att falla stenhård och får dom känna sig så speciella och psykopaterna är så grymma på det dom gör och tjejer behandlas på ett sätt dom aldrig upplevt som bostar självförtroendet.

Psykopater kommer i många former, vissa har ett driv som företags VD som är helt galet. Tål hur mycket stress som helst och viger sitt liv för företaget. Man han kan inte förstå dom anställda som släpper allt 16:00 och inte brinner lika mycket för det. Dom är eftertraktade och VDs, Advokater är i topp bland psykopater.

Dom jobbar aldrig på ett bibliotek eller som förskolelärare för makten är deras driv.

Sen finns det dom sjuka som sätter skräck i folk och känner sig som gud. Kolla Mördarmartin som slog ihjäl Lotta.

Innan dom blev par skickade han dikter och helt fantastiska saker till 2 tjejpolare. Gud vad fin han är sa ena, nej fröken han är psykopat och gör det han är grym på.

Nej han är inte så längre, han skriver så fina saker och 3 månader senare fick dom en tankeställare när det med lotta hände.

Har en vän med diagnosen psykopat, finns ett test med 1 fråga som bara psykopater klarar för normala kan inte tänka i dom banorna. Han svarade rätt på 0.1 sek.

Frågan lyder, en kille är på begravning och ser en snygg tjej. Han ångrar efteråt att han inte gick fram och tog nummret, vad gör han?

Min svarade blixtsnabbt, han dödar hennes mamma. Då måste hon gå på begravning igen och kan ta nummret då, precis.

Ingen annan har gissat i närheten av det för normala tänker inte i dom banorna.

Vad är bra kille? Tjejkompisar som blivit misshandlade fysiskt och psykiskt i förhållanden säger, det får inte vara en mesig kille.

Okey lite bad boys men snäll dvs? Dom växer inte på träd, Tjejkompisar söker sig till gängkriminella som beter sig som fittor. Men man får inte vara mesig.

Som tjej vart hittar jag dessa killar? Mesig är värsta no no har jag förstått. Ingen egen åsikt och bara håller med. Kaos.

En tjejkopis gick på date och hon är rätt tuff, dom skulle gå på bio, vad ser vi sa hon. Du får välja sa han. Håll käften och välj film och förbannad redan där.

Vet du vad det värsta va sa hon, efter filmen ville han hålla hand, jag så håll käften och gå 100m bakom mig och det gjorde han, shit ingen lek.

Där hade killen otur för hon är så hårdbarkad och brukar säga själv, fan jag är så otrevlig att jag kommer aldrig få ett förhållande.

Till killens försvar, han hade nog ingen aning och denna tuffa brutta som hon själv förklarat med att det är självförsvarsmekanism. Som liten stått bredvid sin pappa som avrättas och bytte roll med sin mamma som var alkoholiserad och fick inte chansen att vara barn och tog hand om henne.

Något tjejer verkar uppskatta hårt är humor och roliga killar och många snygga tjejkompisar går inte på utsende. Stil och klass, genuin och kul och då kan man vara lönnfet och halvful och jag har full förståelse.

En vän får ofta frågan hur fan han får alla brudar, lite överviktig och ingen modell och grabbarna är snygga och tränade och misslyckas.

Jo för är man skön, rolig, bjuder på sig själv och samtitigt stilad och har bra moral och värderingar.

Han blir chockad själv ibland över vilka brudar han får med, lesbiska par och mor och dotter på 3 kant, okej lite skevt haha

• fornminne

Fundera på vad som förenar de oseriösa männen. Det brukar variera, men ytlig charm, popularitet och flyktigt beteende är vanligt. De behöver inte binda sig för de har många att välja på.

Välj sedan andra män. Om dessa inte intresserar dig, fundera över dina attraktionsmönster.

Glöm inte att det INTE bara finns två sorters män: sociala hunkar och blyga nördar. De flesta män är mitt emellan, även om de kan vara mer åt det ena eller andra hållet.

Jämför med kvinnor som har långvariga förhållanden som verkar bra. Vad har dessa kvinnor valt för män? Vad har kvinnorna själva att komma med? 

• amg4life
    fornminne skrev 2023-01-20 05:42:43 följande:

Fundera på vad som förenar de oseriösa männen. Det brukar variera, men ytlig charm, popularitet och flyktigt beteende är vanligt. De behöver inte binda sig för de har många att välja på.

Välj sedan andra män. Om dessa inte intresserar dig, fundera över dina attraktionsmönster.

Glöm inte att det INTE bara finns två sorters män: sociala hunkar och blyga nördar. De flesta män är mitt emellan, även om de kan vara mer åt det ena eller andra hållet.

Jämför med kvinnor som har långvariga förhållanden som verkar bra. Vad har dessa kvinnor valt för män? Vad har kvinnorna själva att komma med? 

Ja du inte lätt att vara tjej, fast man kommer från ett destruktivt förhållande med våld så klarar man inte av snälla killar.

Jag som kille skulle aldrig ha problem med en blyg lilla my tjej, medans för tjejer verkar det vara lite mer viktigt med vad andra tycker.

Okej det blir lite jobbigt när man tar med kapet ut och träffar vänninor. Där siter någon tyst och säger knappt halv sju. Är han efterbliven eller varför säger han inget?

Jag som kille skulle kunna ta med en tjej som inte yppar ett ord och bara säga, förstå boys att hon inte känner någon och vill lära känna vänner blir det så klart jobbigt och folk skulle ha full förståelse och till och med säga till vederbörande att fan inte lättaste att träffa alla och känna sig bekväm direkt.

Bland tjejer blir det mer, allvarligt vad är det för tönt som är tyst eller bara håller med ibland. Tjejer är tuffare så har jag märkt medans killar uppmuntrar kanske mer och hjälper stackaren.

Jag har på allvar inte många tjejkompisar som umgås med tjejer. Drama, skitsnack, skvaller m.m.

Dom säger att det är så mycket enklare med killar.

Sägande exempel, åh jag är tjock, nej gumman du är så fin gummsan.

Killar jag är tjock, ja och ful är du också och alla garvar. Dom får vara sig själva. Tjejer måste passa in, vara lagom och som alla andra, fan om du sticker ut så är du allas hot.

Sen förstår jag inte grejen att man klär sig för behaga andra, kan jag ha denna tröjan, allvarligt är det ok, folk kommer inte tycka jag är konstig?

Skit i andra, jag var överviktig yngre. Hatade stranden och gick runt och drog in magen. En dag wtf sysslar jag med och för vems skull gör jag detta? 

Sen brydde jag mig inte och det var skitkul att bada.

En tjej som är trygg och skiter totalt i vad alla tycker, blir snygg i en knallgul tröja med igelkottar för hon bär upp den.

Tjejer dras mot tuffare killar, något omedvetet känner att denna är tryggare och skyddar mig från farligheter.

Den mesige har fan inte lätt, marknaden är tuff. Jag har vänner som suttit i den situationen och träffat tjejer långt från Stockholm som är annorlunda och inte så inkörda på stockholmsmodellen och giillar snälla killar.

En bamsebjörn som talar i slowmotion och dom säger inte många ord, men ingen klagar i Jokkmokk, på sin höjd ett : Ta du hunda tar jag jänta så far vi ner på byn.

Ja han lever, han sa något. Där uppskattas snälla, vilket jag fick erfara när jag bodde där 7 månader. Fanns inga tjejer som pratade om tuffa bad boys och förakt mot mesiga.

Vad fantastiskt att vi är så olika.

En tjejkompis från Iran sa nyligen. Fan skaffa en tjej från Iran. Världens trognaste, vackraste och gör allt för familjen.

Åk till Irans ambassad, dom demonstrerar mot regimen varje lördag och 90% tjejer, dom söker tröst och du fru, inget kan gå fel. Lagar helt fantastisk mat också hehe.

Tjejer man måste inte vara så lagom och altid smälta in, orka leva ett liv att göra allt för att behaga andra och smälta in.

Starka tjejer och åsikter är ett hot och tjejer startar utfrysning, mobbing, skitsnack.

Byt vänner, lev livet och börja med boxning i tjejgrupp. Tuffa och inte så lättkränkta.

• Anonym (Lasso)
    Anonym (Sliten) skrev 2023-01-19 22:27:53 följande:

Nej, känner inte igen mig. Jag ignorerar inte varningsflaggorna när jag dejtar.
  • Anonym (Känner igen mig)

Jag känner igen mig, men jag har ett tips: När du ser en man och du genast känner "wow! vad sexig" så är risken hög att andra känner likadant, han är alldeles för van vid detta och utnyttjar det till max. 

Så lyssna på den signalen, men använd det som omvänd psykologi. Nu menar jag inte att du skall satsa på män du känner instinktivt "bläh!" för, men en svagt positiv känsla är en väldigt bra känsla vad gäller första intryck av män.

• Anonym (ägget)
    Anonym (Sliten) skrev 2023-01-19 22:27:53 följande:
    Ignorerar varningsflaggor när jag dejtar

Ibland känns det som att jag aldrig kommer att lära mig.... Faller för fel män och lägger märke till men struntar i varningstecken jag ser.

Ett typiskt mönster är att jag fortsätter träffa män som pratar väldigt mycket om sina ex, verkar ha en ganska negativ syn kring tvåsamhet, har positiva erfarenheter av öppna relationer och många "erövringar", är charmiga men inte särskilt känslosamma.

Har fått bättre självklänsla på många områden i livet men kärleskreslationer förblir svåra och varje tråkig erfarenhet sänker mig. Vill bara få träffa någon som är lugn, trygg och mysig men antar att jag på något sätt ger fel signaler. För min egen skull kommer jag vänta lite längre med att ses hemma hos varann och vänta med att ha sex. Kanske sållas några bort då för att de har för bråttom, och mitt hjärta kanske slipper någon onödig romans.

Nästa gång ignorerar du inte de signaler du ser. Det är inte du som utstrålar nåt, det är att du ignorerar att killen tydligt "talar om" att han är otillgänglig känslomässigt och mentalt.
Svar på tråden Ignorerar varningsflaggor när jag dejtar