• Noonameanonym

    Lastbils branschen skapar psykisk ohälsa!!

    En vän till mig var med om en kille som manipulerade henne i nästan två år. Han är även nu polisanmäld för tre olika fall av ofredande sexuellt. Han har verkligen förstört henne psykiskt så mycket att hon ville ta livet av sig och han framkallade saker så hon blev anmäld för hot. Nu någon månad efter han denna killen använt en av hans vänner att förföra henne på arbetet (dom körde åt samma företag), sexuellt ofreda henne med att smeka henne mellan benen och tjata till sig nakenbilder på henne. Nu har då även han vänt och tryckte ner henne psykiskt, dessa två ?jobbar? ihop för att få henne totalt förstörd. Han ringde även hennes arbete och fick henne avstängd genom att vända historien så allt blev hennes fel och fick det se ut som att hon trakasserade honom. Han använder även frasen att sexuella anspelningar mot en kvinna är en ?jargong? i lastbilsbranchen!
     
    Åkerierna gör INGENTING, dom tillåter sexuella trakasserier, våldtäkter, diskriminering, kränkningar mot kvinnor!!
     
    Hon sitter nu hemma och vågar inte gå ut eller ens använda sin telefon för dessa två har sten koll på hennes sociala medier, vad hon gör, vart hon är etc?
     
    Polis och dylikt är inblandade men vad kan man göra mer!? Avslöja dessa åkerier och personer som utför dessa saker mot kvinnor??
  • Svar på tråden Lastbils branschen skapar psykisk ohälsa!!
  • Anonym (Alla jobb)

    Tror det finns skitstövlar inom alla yrkeskategorier och av båda könen.
    Jargongen ibland hos mina kvinnliga kollegor kan vara riktigt fräck om det under dagen varit förbi en man de tycker är snygg, vi jobbar inom vården.
    Jag jobbar natt så slipper lyssna på skiten.

    Hon kan börja med att spärra dessa killar från sina sociala medier, inte lägga ut allt hon ska göra där utan lägg ut det man gjort istället.
    Finns noll anledning att lägga ut var man är och då inte enbart för att man har 2 idiotier som vill paja för en utan för att man kan ju råka få hem någon som gör inbrott när
    man är borta.

    Sen ska man aldrig skicka bilder man inte kan stå
    för, alltså bilder man inte kan låta vem som helt få se.

    Förstår inte riktigt hur han lyckades få henne avstängd genom att ringa hennes jobb, ska ju väldigt mycket till innan man blir avstängd.

    Min dotter pluggar till lastbilschaufför och hon hör vara positivt om mer kvinnor i branschen, många åkeriägare vill ha kvinnliga chaufförer då de är mer rädd om bilar, inte kill-gissar om de blir osäkra och ofta är mer ordentliga.
    Min sambo jobbar som arbetsledare och har mycket kontakt med åkare och han upplever inte att tjejer blir nedvärderade utan att de uppskattas när de visat vad de går för, att visa vad man går för är kanske det som skiljer på nyanställd kille/tjej, att tjejen må visa mer att
    hon pallar trycket och att hon kan lyfta/dra tunga saker och slänga på snökedjor mer än vad en nyanställd kille måste göra.

    Hoppas din väninna kan gå vidare från detta och att hon inte låter sig lockas till att skicka bilder och gå med på saker hon inte vill.
    Jag har uppfostrat mina döttrar till att ta noll skit, inte skicka bilder/texter de inte kan stå för, inte låta någon locka/tvinga dig till något du inte vill osv.

    Den yngsta som är 17 har en emoji hon skickar i meddelande om hon vill vi säger nej till något hon frågar om så vi får va de jobbiga och hon slipper bli tjatad på om att göra nåt hon inte vill, visst säger hon nej men enklare om vi föräldrar gör det, den används typ aldrig men hon är glad den finns.

  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Alla jobb) skrev 2023-01-21 09:11:13 följande:

    Tror det finns skitstövlar inom alla yrkeskategorier och av båda könen.
    Jargongen ibland hos mina kvinnliga kollegor kan vara riktigt fräck om det under dagen varit förbi en man de tycker är snygg, vi jobbar inom vården.
    Jag jobbar natt så slipper lyssna på skiten.

    Hon kan börja med att spärra dessa killar från sina sociala medier, inte lägga ut allt hon ska göra där utan lägg ut det man gjort istället.
    Finns noll anledning att lägga ut var man är och då inte enbart för att man har 2 idiotier som vill paja för en utan för att man kan ju råka få hem någon som gör inbrott när
    man är borta.

    Sen ska man aldrig skicka bilder man inte kan stå
    för, alltså bilder man inte kan låta vem som helt få se.

    Förstår inte riktigt hur han lyckades få henne avstängd genom att ringa hennes jobb, ska ju väldigt mycket till innan man blir avstängd.

    Min dotter pluggar till lastbilschaufför och hon hör vara positivt om mer kvinnor i branschen, många åkeriägare vill ha kvinnliga chaufförer då de är mer rädd om bilar, inte kill-gissar om de blir osäkra och ofta är mer ordentliga.
    Min sambo jobbar som arbetsledare och har mycket kontakt med åkare och han upplever inte att tjejer blir nedvärderade utan att de uppskattas när de visat vad de går för, att visa vad man går för är kanske det som skiljer på nyanställd kille/tjej, att tjejen må visa mer att
    hon pallar trycket och att hon kan lyfta/dra tunga saker och slänga på snökedjor mer än vad en nyanställd kille måste göra.

    Hoppas din väninna kan gå vidare från detta och att hon inte låter sig lockas till att skicka bilder och gå med på saker hon inte vill.
    Jag har uppfostrat mina döttrar till att ta noll skit, inte skicka bilder/texter de inte kan stå för, inte låta någon locka/tvinga dig till något du inte vill osv.

    Den yngsta som är 17 har en emoji hon skickar i meddelande om hon vill vi säger nej till något hon frågar om så vi får va de jobbiga och hon slipper bli tjatad på om att göra nåt hon inte vill, visst säger hon nej men enklare om vi föräldrar gör det, den används typ aldrig men hon är glad den finns.


    Alltså, är du på riktigt? Du förminskar det ts tar upp med tafsande etc genom att jämföra med några tanter på ditt jobb som tycker någon är snygg. Du är en man garanterat. Det ts tar upp är så mycket värre och allvarligare och går inte att jämföra ens. Alltså fy vad arg jag blir på sådana som dig som försöker få det till att kvinnor minsann också gör likadant. Som sagt, det går inte ens att jämföra. Fy så lågt!
  • Anonym (Alla jobb)
    Anonym (Skäms) skrev 2023-01-22 02:16:48 följande:
    Alltså, är du på riktigt? Du förminskar det ts tar upp med tafsande etc genom att jämföra med några tanter på ditt jobb som tycker någon är snygg. Du är en man garanterat. Det ts tar upp är så mycket värre och allvarligare och går inte att jämföra ens. Alltså fy vad arg jag blir på sådana som dig som försöker få det till att kvinnor minsann också gör likadant. Som sagt, det går inte ens att jämföra. Fy så lågt!

    Ja jag är på riktig och jag är kvinna

    Jag förminskar inte det TS vännina gått genom, men då det står att hon blev förförd och att hon valt att skicka nakenbilder till honom så funderar jag över hur ofrivilligt smekningarna var.
    TS vännina måste bli starkare i sig själv och inte låta
    killar få henne dit de vill.

    Aldrig i livet att jag som ung skulle haft något att göra med någon som tafsat på mig utan min tillåtelse, medans väninnan istället blir förförd och skickar foton.

    Sedan att bli avstängd från sitt jobb pga ett samtal från en utomstående låter väldigt konstigt.


    Att lägga skulden på åkeribranschen låter ju bara korkat, idioter finns överallt.

    Ingen ska behöva bli utsatt för övergrepp men alla har även ett eget ansvar att inte skicka bilder man inte kan stå för, välja vem vi ger oss idag med, säga nej till inviter vi ej vill vara med om,etc.
    Man ska aldrig dela på sociala medier var man befinner sig eller vad man ska göra, inte bara för att undvika rövhattar som de där 2 utan även för att undvika att få sitt hem länsat medans man är på krogen.

    Har själv varit utsatt för våldtäktsförsök men jag böjde mig aldrig och han blev dömd.

    Du får bli hur arg du vill, men läs vad jag skriver utan att tolka in känslor i det 

  • NinniQX

    Många mansdominerade arbeten är det många kvinnor som blir utsatta. Det är inte bara inom lastbilsbranschen. 
    Jag blir så ledsen när jag läser detta. Och du har rätt, arbetsgivare gör inget. Sen såklart finns det arbetsgivare som bryr sig men dem är få. 

  • Noonameanonym

    Hon blev faktiskt i rent krasst TVINGAD till att skicka bilder till honom.
    Problemet i detta är att arbetsgivaren i sin tur tror på dessa rykten, anklagande och förtalet som görs mot henne! Arbetsgivaren gör inte ett skit, dom sitter precis som personen ovan, skyller på att det är hennes fel!

    Men är det verkligen hennes fel att han uppmuntrade henne med kommentarer, flirtar, sexuella inbjudningar. Sen kyssa henne på arbetsplatsen, smeka henne mellan benen, för att nästa dag vända, trycka ner henne psykiskt, få henne till dåligt samvete, säga att hon förstört hans liv så han inte kan åka till jobbet utan får byta och sen ringer ett samtal till arbetsplatsen och skyller allt på henne? Sen att han samarbetar med en person som gjorde exakt likadant mot henne, men manipulerade, psykiskt misshandlade henne i TVÅ år, bara för att förstöra hennes liv!

    Du ovan som (som jag ser som den första kommentaren), du verkar inte ha varit med om detta själv och om du är kvinna (som du säger) så kanske du borde förstå hur svårt saker och ting är för en människa. Samma värdering som du har, har även arbetsgivaren..

  • Anonym (Alla jobb)
    Noonameanonym skrev 2023-01-23 13:52:35 följande:

    Hon blev faktiskt i rent krasst TVINGAD till att skicka bilder till honom.
    Problemet i detta är att arbetsgivaren i sin tur tror på dessa rykten, anklagande och förtalet som görs mot henne! Arbetsgivaren gör inte ett skit, dom sitter precis som personen ovan, skyller på att det är hennes fel!

    Men är det verkligen hennes fel att han uppmuntrade henne med kommentarer, flirtar, sexuella inbjudningar. Sen kyssa henne på arbetsplatsen, smeka henne mellan benen, för att nästa dag vända, trycka ner henne psykiskt, få henne till dåligt samvete, säga att hon förstört hans liv så han inte kan åka till jobbet utan får byta och sen ringer ett samtal till arbetsplatsen och skyller allt på henne? Sen att han samarbetar med en person som gjorde exakt likadant mot henne, men manipulerade, psykiskt misshandlade henne i TVÅ år, bara för att förstöra hennes liv!

    Du ovan som (som jag ser som den första kommentaren), du verkar inte ha varit med om detta själv och om du är kvinna (som du säger) så kanske du borde förstå hur svårt saker och ting är för en människa. Samma värdering som du har, har även arbetsgivaren..


    Hur blir man tvingad att skicka bilder?

    Sen oavsett relation så skulle jag personligen och mest troligt ingen av mina vänner kvinnor/män kyssas på jobbet även om vi jobbade med vår partner.
    Kommer jag förbi min sambos jobb för att åka med honom hem så vare sig kramar eller pussar jag honom på arbetsplatsen, det känns inte bra för på jobbet jobbar man.
    Som jag förstår av första inlägget så visste hon att dessa två rövhattar var vänner och ändå ger hon sig i lag med den andre när hon vet hur den förste var.
    Jag är uppfostrad att inte ta skit och att inte låta någon göra något mot mig som jag inte vill, har uppfostrat mina döttrar på samma vis vilket de haft nytta av.

    Ja jag är kvinna men ser inte varför man inte kan fräsa ifrån om någon gör något man inte vill.
    Jag personligen har både en egen vilja och en egen röst.

    Jag har blivit utsatt för våldtäktsförsök, honom anmälde jag och han blev dömd, hans vänner ringde mig och försökte hota/övertala mig till att ta tillbaka anmälan jag bad dom att dra åt skogen, hans vänner kvinnliga och manliga befann sig utanför rättssalen och hade någon stirra ut offret grej för sig, jag sträckte på mig och stirrade tillbaka, jag vägrade att låta dom försöka få mig dit de ville.
    I ungdomen blev jag bla neddrogad och utsatt även där, där anmälde jag tyvärr inte men det löste sig ändå utan anmälan?.
    Jag vägrade godta att folk(mestadels killar) kallade oss tjejer för hora, jag vägrade att bli tafsad på, jag fräste ifrån mot orättvisor, var det slagsmål på stan med 8 killar mot 2 så slängde jag mig mellan, jag vägrar stå bredvid och se på oavsett om det gäller mig eller någon annan.
    Idag så fräser jag fortfarande ifrån och avbryter misshandel om jag skulle se, jag stöttar kvinnor och män att säga ifrån om de blir utsatta för något de inte vill, men alla har ett eget ansvar att sätta gränser som vuxen 

    Din vännina måste finna en inre styrka och inte låta sig övertalas/gå med på saker hon inte vill.
    Hon måste bryta det mönster hon hamnat i och hon måste byta arbetsgivare.
    Sen som jag tidigare skrivit så ska vare sig hon eller andra dela hela sitt liv på sociala medier, är ytterst korkat att tala om att hemmet är tomt etcetera 
  • Anonym (Unni)

    Är hon horig och låter sig förföras hur som helst så är hon inte så oskyldig. Trucking-brudar brukar vara lössläpta och allmänt störda(samt usla på sitt jobb).  Min egen make blev för övrigt trakasserad av en kvinnlig chaufför på sitt förra företag. Hon skötte inte sitt arbete, hennes kille hade tröttnat på att hon flörtade med allt och alla och hade lämnat henne och hon insåg att närmste chef(dvs min make)skulle bli en bra försörjare för henne och hennes unge. Hon började flörta, klä av sig inför honom, bjuda ut på dejter. Han markerade hela tiden nej och så att han är fruktansvärt gift,höll avståndet redan från början(han gick ju gymnasiet med trucker-brudar och vet hur slampiga och gränslösa de är) och informerade henne om att hon beter sig oerhört oprofessionellt och att det inte accepteras. Han berättade självklart allt för mig redan från början. När hon sedan började smyga sig på honom och stryka baken mot honom samt erbjöd honom en avsugning bakom en lastbil så gick han totalnog och gick till personalchefen. Hon fick sparken både för detta, men också för att hon sällan visade sig på arbetsplatsen och inte klarade jobbet. Hon försökte neka, men glömde att terminalen är kameraövervakad....

    Säg åt henne att sluta spela offer och ta tag i sitt liv. Och att byta arbete, kvinnor hör inte hemma inom transport.

  • Anonym (Alla jobb)
    Anonym (Unni) skrev 2023-01-23 18:49:38 följande:

    Är hon horig och låter sig förföras hur som helst så är hon inte så oskyldig. Trucking-brudar brukar vara lössläpta och allmänt störda(samt usla på sitt jobb).  Min egen make blev för övrigt trakasserad av en kvinnlig chaufför på sitt förra företag. Hon skötte inte sitt arbete, hennes kille hade tröttnat på att hon flörtade med allt och alla och hade lämnat henne och hon insåg att närmste chef(dvs min make)skulle bli en bra försörjare för henne och hennes unge. Hon började flörta, klä av sig inför honom, bjuda ut på dejter. Han markerade hela tiden nej och så att han är fruktansvärt gift,höll avståndet redan från början(han gick ju gymnasiet med trucker-brudar och vet hur slampiga och gränslösa de är) och informerade henne om att hon beter sig oerhört oprofessionellt och att det inte accepteras. Han berättade självklart allt för mig redan från början. När hon sedan började smyga sig på honom och stryka baken mot honom samt erbjöd honom en avsugning bakom en lastbil så gick han totalnog och gick till personalchefen. Hon fick sparken både för detta, men också för att hon sällan visade sig på arbetsplatsen och inte klarade jobbet. Hon försökte neka, men glömde att terminalen är kameraövervakad....

    Säg åt henne att sluta spela offer och ta tag i sitt liv. Och att byta arbete, kvinnor hör inte hemma inom transport.


    Otroligt olika erfarenhet och syn på tjejer i åkeribranschen vi verkar ha.
    Här är tjejer/kvinnor uppskattade som chaufförer då de är rädda om bilarna, inte kill-gissar, är noggranna osv
    Samma på utbildningen, tjejerna sköter sig och kommer på lektioner, killarna slarvar mer och har högre frånvaro.


    Kvinnor här hemma i åkeribranschen 

    Det finns sunkiga kvinnor och män inom alla yrkeskategorier 

  • Anonym (Unni)
    Anonym (Alla jobb) skrev 2023-01-23 19:49:17 följande:

    Otroligt olika erfarenhet och syn på tjejer i åkeribranschen vi verkar ha.
    Här är tjejer/kvinnor uppskattade som chaufförer då de är rädda om bilarna, inte kill-gissar, är noggranna osv
    Samma på utbildningen, tjejerna sköter sig och kommer på lektioner, killarna slarvar mer och har högre frånvaro.


    Kvinnor här hemma i åkeribranschen 

    Det finns sunkiga kvinnor och män inom alla yrkeskategorier 


    Det där kallas godhetssignalering och har inget med verkligheten att göra.
  • Anonym (Alla jobb)
    Anonym (Unni) skrev 2023-01-24 00:41:20 följande:
    Det där kallas godhetssignalering och har inget med verkligheten att göra.
    Min sambo har jobbat inom åkeribranschen i många år och han delar inte din/din mans erfarenhet.
    Både som chaufför och som chef, så han hör väldigt mycket om hur snacket går.
    Där han arbetar/har kontakter så uppskattas kvinnliga chaufförer, de har tyvärr en längre uppförsbacke att visa vad de går för än vad en manlig chaufför har som nyanställda.

    Han skulle iofs aldrig kalla en kvinna hora/lössläppt/slampig, jag tänker som så att har man den bilden av folk då säger det rätt mycket om en själv och hur man behandlar sina medmänniskor/kollegor
  • Anonym (Unni)
    Anonym (Alla jobb) skrev 2023-01-24 03:33:13 följande:
    Min sambo har jobbat inom åkeribranschen i många år och han delar inte din/din mans erfarenhet.
    Både som chaufför och som chef, så han hör väldigt mycket om hur snacket går.
    Där han arbetar/har kontakter så uppskattas kvinnliga chaufförer, de har tyvärr en längre uppförsbacke att visa vad de går för än vad en manlig chaufför har som nyanställda.

    Han skulle iofs aldrig kalla en kvinna hora/lössläppt/slampig, jag tänker som så att har man den bilden av folk då säger det rätt mycket om en själv och hur man behandlar sina medmänniskor/kollegor
    Om man säger så här - alla maken och jag känner inom transport och som har kontakt med golvet håller med mig. I alla fall inofficiellt.  För många kan utåt sett vara sååååååå positiva till kvinnliga chaufförer och till och med få ut i tidningen och söka kvinnor till arbetsplatsen. Det är massa fina ord om jämställdhet och mjuka värden. Man måste säga sånt som chef idag. Men i verkligheten är de lika trötta som maken på att efter sin egen jäkla arbetstid behöva åka och rädda kvinnorna när de ska lasta av på ica och inte orkar dra av godset och " den enda mannen på plats är butikschefen och han sitter i möte och kan inte hjälpa mig". Det är sånt hela tiden. Samt ständig vab eller "vab", gnäll om vädret, vägrar jobba över eller ställa upp för andra, sjukar sig så fort de blir satta på att köra betong/stål eller något annat mindre trevligt. Samt självklart att de skapar en massa drama på arbetsplatsen antingen genom att hora sig och vara kaxiga eller vara små, ömtåliga och ständigt ledsna för att allt är alla andras fel hela tiden.  Hopplöst.

    Om inte din man kan kalla en spade för en spade så förstår jag att han uppskattar eller "uppskattar" kvinnliga chaufförer. 
  • Anonym (Alla jobb)
    Anonym (Unni) skrev 2023-01-26 18:41:06 följande:
    Om man säger så här - alla maken och jag känner inom transport och som har kontakt med golvet håller med mig. I alla fall inofficiellt.  För många kan utåt sett vara sååååååå positiva till kvinnliga chaufförer och till och med få ut i tidningen och söka kvinnor till arbetsplatsen. Det är massa fina ord om jämställdhet och mjuka värden. Man måste säga sånt som chef idag. Men i verkligheten är de lika trötta som maken på att efter sin egen jäkla arbetstid behöva åka och rädda kvinnorna när de ska lasta av på ica och inte orkar dra av godset och " den enda mannen på plats är butikschefen och han sitter i möte och kan inte hjälpa mig". Det är sånt hela tiden. Samt ständig vab eller "vab", gnäll om vädret, vägrar jobba över eller ställa upp för andra, sjukar sig så fort de blir satta på att köra betong/stål eller något annat mindre trevligt. Samt självklart att de skapar en massa drama på arbetsplatsen antingen genom att hora sig och vara kaxiga eller vara små, ömtåliga och ständigt ledsna för att allt är alla andras fel hela tiden.  Hopplöst.

    Om inte din man kan kalla en spade för en spade så förstår jag att han uppskattar eller "uppskattar" kvinnliga chaufförer. 

    Knepig syn du, din man och era bekanta i branschen har på kvinnor.
    Drama går inte att skapa om ingen nappar, hora ut sig kan man inte om det inte finns horbockar på plats och redan där säger det ju en hel del om din man och era vänner i branschens arbetsmiljö.

    Sen vab är en rättighet, och att klanka ner på ett säger även mycket om er.
    Min man vabbade när det passade honom och jag vabbade när det passade mig, nu har vi ju inga småbarn längre så för oss är vabb en ickefråg.


    Där vi bor har kvinnliga chaufförer inga problem att rulla en vagn, inga problem med att slänga på kedjor och som sagt de uppskattas som chaufförer då de gör ett bra jobb.

    Min man sitter i en arbetsledande position nu och hör mycket både från åkare och kunder och det han hör är positivt.

    Sen kallar han en spade för spade och han skulle aldrig låta någon komma undan/få bättre kritik beroendes på kön.

    Han är inte särskilt pk men han ser chauffören/åkaren/ kunderna och samlar sin erfarenhet/åsikter därifrån.

    Hade han pratat om att kvinnor horar ut dig då hade jag börjat fundera på vad för sunkig människa jag lever med.

    Tror vi får vara överrens om att vi har vitt skilda erfarenheter och nog inte kommer komma längre här.
    Men om ni har barn hoppas jag ni inte låter de höra hur ni  pratar om kvinnor.

  • Anonym (Unni)
    Anonym (Alla jobb) skrev 2023-02-01 05:07:33 följande:

    Knepig syn du, din man och era bekanta i branschen har på kvinnor.
    Drama går inte att skapa om ingen nappar, hora ut sig kan man inte om det inte finns horbockar på plats och redan där säger det ju en hel del om din man och era vänner i branschens arbetsmiljö.

    Sen vab är en rättighet, och att klanka ner på ett säger även mycket om er.
    Min man vabbade när det passade honom och jag vabbade när det passade mig, nu har vi ju inga småbarn längre så för oss är vabb en ickefråg.


    Där vi bor har kvinnliga chaufförer inga problem att rulla en vagn, inga problem med att slänga på kedjor och som sagt de uppskattas som chaufförer då de gör ett bra jobb.

    Min man sitter i en arbetsledande position nu och hör mycket både från åkare och kunder och det han hör är positivt.

    Sen kallar han en spade för spade och han skulle aldrig låta någon komma undan/få bättre kritik beroendes på kön.

    Han är inte särskilt pk men han ser chauffören/åkaren/ kunderna och samlar sin erfarenhet/åsikter därifrån.

    Hade han pratat om att kvinnor horar ut dig då hade jag börjat fundera på vad för sunkig människa jag lever med.

    Tror vi får vara överrens om att vi har vitt skilda erfarenheter och nog inte kommer komma längre här.
    Men om ni har barn hoppas jag ni inte låter de höra hur ni  pratar om kvinnor.


    Självklart gör det att skapa drama. Särskilt om de gör det på det typiskt kvinnliga sättet, dvs de tänder stubinen och går sedan iväg och ser på explosionen på avstånd. Ofta får de såklart skrika för sig själva, det är tröttsamt i alla fall. Detta är på olika arbetsplatser, i olika städer, i olika positioner, olika körningar etc. Det är genomgående.

    Vab är en rättighet som kan utnyttjas utan att chefen får ifrågasätta. Det är inte vanlig legitim vab jag talar om(förutom det att kvinnor ofta tar en större delen av vab och det ställer såklart till det när medarbetare är borta).

    Dvs dun man lyssnar på floskler och värdegrundande.

    En spade är en spade. En hora är en hora och denne(för män kan självklart också hora sig). En kvinna är inte automatiskt en hora, det är ett beteende.

    Våra barn får självklart höra om sämre egenskaper både hos män och kvinnor.
Svar på tråden Lastbils branschen skapar psykisk ohälsa!!