Lastbils branschen skapar psykisk ohälsa!!
Tror det finns skitstövlar inom alla yrkeskategorier och av båda könen.
Jargongen ibland hos mina kvinnliga kollegor kan vara riktigt fräck om det under dagen varit förbi en man de tycker är snygg, vi jobbar inom vården.
Jag jobbar natt så slipper lyssna på skiten.
Hon kan börja med att spärra dessa killar från sina sociala medier, inte lägga ut allt hon ska göra där utan lägg ut det man gjort istället.
Finns noll anledning att lägga ut var man är och då inte enbart för att man har 2 idiotier som vill paja för en utan för att man kan ju råka få hem någon som gör inbrott när
man är borta.
Sen ska man aldrig skicka bilder man inte kan stå
för, alltså bilder man inte kan låta vem som helt få se.
Förstår inte riktigt hur han lyckades få henne avstängd genom att ringa hennes jobb, ska ju väldigt mycket till innan man blir avstängd.
Min dotter pluggar till lastbilschaufför och hon hör vara positivt om mer kvinnor i branschen, många åkeriägare vill ha kvinnliga chaufförer då de är mer rädd om bilar, inte kill-gissar om de blir osäkra och ofta är mer ordentliga.
Min sambo jobbar som arbetsledare och har mycket kontakt med åkare och han upplever inte att tjejer blir nedvärderade utan att de uppskattas när de visat vad de går för, att visa vad man går för är kanske det som skiljer på nyanställd kille/tjej, att tjejen må visa mer att
hon pallar trycket och att hon kan lyfta/dra tunga saker och slänga på snökedjor mer än vad en nyanställd kille måste göra.
Hoppas din väninna kan gå vidare från detta och att hon inte låter sig lockas till att skicka bilder och gå med på saker hon inte vill.
Jag har uppfostrat mina döttrar till att ta noll skit, inte skicka bilder/texter de inte kan stå för, inte låta någon locka/tvinga dig till något du inte vill osv.
Den yngsta som är 17 har en emoji hon skickar i meddelande om hon vill vi säger nej till något hon frågar om så vi får va de jobbiga och hon slipper bli tjatad på om att göra nåt hon inte vill, visst säger hon nej men enklare om vi föräldrar gör det, den används typ aldrig men hon är glad den finns.