• millionvoices

Spara barnbidraget

Mitt första barn anländer snart och jag vill spara hela barnbidraget i en fond, långsiktigt. Vilken rekommenderar ni?

• Svar på tråden Spara barnbidraget
  • Anonym (Anna)
    Mickezzz skrev 2023-01-22 12:39:21 följande:
    Synonymer till svartsjuk
    "Det är lätt att blanda ihop svartsjuka med avundsjuka. Den stora skillnaden mellan begreppen är att avundsjuka oftast handlar om att man vill ha något som någon annan har, ofta en materiell sak, en möjlighet eller en omständighet. Vid svartsjuka rör det sig om andra personer och de relationer man har till dem."

Källa: www.sveakbt.se/parterapi/svartsjuka
  • Citronella
    Anonym (Gräns) skrev 2023-01-22 08:55:13 följande:

Lite OT, men ni som vill inkomstpröva barnbidraget, vart tycker ni inkomstgränsen ska gå? 

Om man tjänar över gränsen för försörjningsstöd (socialbidrag) Det bästa vore förstås att ta bort det helt. 
  • Anonym (Ui)

Så märkligt att folk gnäller om att vissa sparar barnbidraget, de som sparar det kan göra det för att de har bättre ekonomi helt enkelt, ordnat bättre lön. Ska vi gnälla lika mycket på de som köper mat för barnbidraget men sparar av lönen istället??

Jag tycker vi ska slipa barnbidraget helt. Lägg pengarna på högre ekonomiskt bistånd istället. 

• Anonym
    Kockobello skrev 2023-01-22 08:35:11 följande:
    Men att köpa bajs på BR Leksaker vore ok.

Lol 

Du kan kanske åtminstone köra på butiker som finns kvar? 

• Anonym (Bvhhj)
    Anonym (0L0f) skrev 2023-01-21 19:02:20 följande:
    Det är fortfarande fel att skattebetalarna ska stå för notan.
    Jag står hellre för notan på ett långsiktigt sparande för att underlätta en människas framtid än tattarshopping på Dollarstore. 
  • Kockobello
    Anonym (Bvhhj) skrev 2023-01-22 14:01:52 följande:
    Jag står hellre för notan på ett långsiktigt sparande för att underlätta en människas framtid än tattarshopping på Dollarstore. 
    Verkligen.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2023-01-22 14:02:49 följande:
    Verkligen.
    Skulle snarare vara att folk som tattarhandlar får indragna bidrag. 
  • Anonym (Bvhhj)
    Kockobello skrev 2023-01-22 14:03:32 följande:
    Skulle snarare vara att folk som tattarhandlar får indragna bidrag. 
    Jag håller med. 
  • Egon den stora

Dom sista inläggen har helt rätt. Jättebra att man kan hjälpa skötsamma familjer med barnens första bil eller lägenhet.  Det är ju dom som kommer att bidra med skattepengar sedan. 

Svar på tråden Spara barnbidraget