Rädda upp relation?
Anonym (Man) skrev 2023-01-24 20:42:57 följande:
Om du kan ta mitt ärliga intryck får du det här. Hur gammal är du? Om du är väldigt ung eller har väldigt strikt sexualmoral kan jag förstå ditt beteende men om du är en vuxen kvinna låter ditt beteende lite märkligt i mina öron och jag förstår att han drog sig undan. Ni har knappt träffats och haft kontakt i två månader och du börjar redan ställa krav på hur han ska tolka relationen och hur han får och inte får se på den. Sen har ni blivit mer "fysiskt intima" men fortfarande inte legat med varandra och ändå tycker du att han är för sexfixerad?
Det låter svårt och krävande att träffa dig. I början av ett förhållande vill man väl att det ska vara lekfullt, okomplicerat och gärna störtförälskat. Och i de flesta vuxnas värld vill man nog ha sex också, inte nödvändigtvis första eller andra gången man ses men går det flera veckor med massa dejter och inget händer hade nog åtminstone en sån som jag börjat undra vad problemet var, men då är jag i och för sig verkligen ingen tonårong längre.
Jag vill inte skriva på näsan hur du ska vara och vad som funkar för dig men kvinnor som jag blivit kär i har lindat mig runt sina fingrar genom att inte ta saker så allvarligt, genom att hålla mig lite kort och sen också genom att jag älskat att ha sex med dem. Sen kan mna bli oerhört attraherad av generositet också, som om någon lagar en fin middag eller gör något annat snällt för en (och det gäller väl i och för sig åt båda hållen).
Det skadar inte heller att visa att man har ett rikt live med många olika vänner och inte direkt blir som en igel på mannen, vilket man möjligen kan få intryck att du varit när du legat hemma på kvällarna och tänkt på honom hela tiden. Hade nog varit bättre både för dig och dina chanser om du hade hängt med dina kompisar på krogen istället. Då hade nog han ringt sent på kvällen och velat ses :)