• Anonym (Svinaherden)

Åldersskillnad i ert

förhållande?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad i ert
  • Anonym (19 års skillnad)
    Anonym skrev 2023-01-27 14:57:53 följande:
    Nej, barnarov från hans sida.
    En man i hans ålder ska inte låta sig hänföras av en ung jänta.

Han är gammal nog att vara din far.
    Min styvdotter är 3 år yngre än mig så jag är medveten om det :)

För att provocera lite extra kan jag berätta att första gången jag försökte närma mig honom var jag 16 år och berusad. Fast då blev jag tillsagd att jag var välkommen att försöka igen när jag var 18 och nykter.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (19 års skillnad) skrev 2023-01-27 15:23:59 följande:

För att provocera lite extra kan jag berätta att första gången jag försökte närma mig honom var jag 16 år och berusad. Fast då blev jag tillsagd att jag var välkommen att försöka igen när jag var 18 och nykter.
    Vad tycker hans dotter om det? 

Hur mådde du egentligen som tonåring?
  • fornminne
    Anonym (19 års skillnad) skrev 2023-01-27 15:23:59 följande:

Är han rik eller känd? Eller väldigt snygg?

Hur reagerade dina föräldrar? Du var ju knappt vuxen.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-27 15:15:44 följande:
    Ni verkar lyckliga, jag undrar mest vad som får en 18-åring att intressera sig för en 37-åring. Såg han yngre ut? Var du väldigt brådmogen? Daddy issues?

Menar inget illa, är bara nyfiken.

När jag var 18 tyckte jag att 30 var "gammalt" och 25 på gränsen. Menar inte att jag gick exakt efter ålder, men efter hur folk såg ut / vilken ålder de verkade vara i.
    Han är väldigt snygg och jag hade sett honom på gymmet många ggr tidigare. Så var attraherad av honom från och till från jag var 14. Alltid vetat att han är för gammal men inte koll på hur mycket för gammal. Men när jag frågade om hur gammal han var så ändrade inte det att jag tycker han är väldigt snygg. Det var lite "eeew gubbe" men inte så starkt "eeew gubbe" att det förhindrade.

Han är väldigt muskulös och tränade/tränar ofta i linne. 

Där vi bor är/var inte kvarterskrogen så noga med leg. så första gången jag försökte mig på mer än ett "hej" var jag 16 och full. Han var inte intresserad och sa att jag var välkommen att försöka igen när jag var 18 och nykter. Det gjorde jag (på dagen) och då gick det bättre. Jag anser att vi vart tillsammans sedan dess men han räknar från lite senare då han var lite avig inte mot att ses men att vara tillsammans, att vi var ett par det var han avig mot först. 
  • Anonym (Frun)

Det är nästan exakt 21 år mellan oss(han fyller tre dagar efter mig). 

• fluu

Maken är fyra år äldre än mig. Förr märktes åldersskillnaden lite grann, numer inte alls förutom att vi har helt olika referenser till barnprogram och att han använde sockiplast på idrotten i skolan(precis som min mamma)....what?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-27 15:33:09 följande:
    Vad tycker hans dotter om det? 

Hur mådde du egentligen som tonåring?
    Hon och jag kommer väldigt bra överens. Var jätteorolig för det och hur hon skulle ta det först, men hon accepterade mig direkt.

Som tonåring mådde jag ok, lite ensam/vilsen av mig kanske då jag inte hade så många nära kompisar. Min BFF hade flyttat utomlands och resten av de vi umgicks med var inte så nära, inte på samma sätt.
    fornminne skrev 2023-01-27 15:38:09 följande:

Inte rik, inte känd men väldigt snygg. Tycker jag åtminstone. Min pappa reagerade inte så bra för att uttrycka det milt :D men han gillar honom nu. Mamma är lite annorlunda av sig och tyckte (tycker?) synd om honom. stackars jäkel som fått dig på halsen, ungefär så. Hon har alltid redan innan hon ens träffade honom bara sett på kort och hört om honom vart väldigt positiv och gillat honom. 
  • Anonym
    Anonym (19 års skillnad) skrev 2023-01-27 17:12:29 följande:
    Hon och jag kommer väldigt bra överens. Var jätteorolig för det och hur hon skulle ta det först, men hon accepterade mig direkt.

Som tonåring mådde jag ok, lite ensam/vilsen av mig kanske då jag inte hade så många nära kompisar. Min BFF hade flyttat utomlands och resten av de vi umgicks med var inte så nära, inte på samma sätt.
    fornminne skrev 2023-01-27 15:38:09 följande:

Inte rik, inte känd men väldigt snygg. Tycker jag åtminstone. Min pappa reagerade inte så bra för att uttrycka det milt :D men han gillar honom nu. Mamma är lite annorlunda av sig och tyckte (tycker?) synd om honom. stackars jäkel som fått dig på halsen, ungefär så. Hon har alltid redan innan hon ens träffade honom bara sett på kort och hört om honom vart väldigt positiv och gillat honom. 
    Tiden kommer ikapp vad det lider.
    När du är 40 är du nog inte lika intresserad av en snart 60-årig man.

Sanna mina ord.
  • Anonym (Ageless)
    Anonym skrev 2023-01-27 18:36:27 följande:
    Tiden kommer ikapp vad det lider.
    När du är 40 är du nog inte lika intresserad av en snart 60-årig man.

Sanna mina ord.

Olyckskorp.

Det här paret har en 19 års åldersskillnad. Ett par med 1 års åldersskillnad kan hinna skilja sig långt innan paret med 19 års skillnad ens tänker tanken. Om de någonsin gör det. Idag separerar hälften av alla gifta par. Åldersskillnader kan spela in hos somliga men långt ifrån hos alla par. 

• Anonym (Wtf-draken)
    Anonym (Ageless) skrev 2023-01-30 01:07:20 följande:

Olyckskorp.

Det här paret har en 19 års åldersskillnad. Ett par med 1 års åldersskillnad kan hinna skilja sig långt innan paret med 19 års skillnad ens tänker tanken. Om de någonsin gör det. Idag separerar hälften av alla gifta par. Åldersskillnader kan spela in hos somliga men långt ifrån hos alla par. 

Du förväxlar ordet olyckskorp med realist. Men du saknar erfarenhet av förhållanden, så det blir lätt så.
Svar på tråden Åldersskillnad i ert