• Anonym (E)

Relation med en Narcissist?

Många år sen nu. Han var charmig först och överröste mig med komplimanger. Han var intensiv och ville ses hela tiden. Han fick mig att känna mig så bekräftad. Dock hade han inte riktigt avslutat sin förra relation utan behandlande henne som skit samtidigt, men vände och vred på det till mig så att det lät som att hon bara var ett svartsjukt ex? Sen gick tiden. Han började manipulera mig på olika sätt. Ibland vet jag inte hur men han gjorde mig svag och rädd för att förlora honom. Jag var livrädd för att vara utan honom, trots att han inte ens var snäll mot mig. Så konstigt att tänka tillbaka på det idag. men han klagade på hur jag gick, hur jag pratade, han var ofta svartsjuk? Han ifrågasatte så mycket med mig och jag bara köpte det och ville ändra på mig för att han skulle gilla mig. Han startade bråk men fick det alltid till att jag var den konstiga och typ psykiskt instabil. Han höll mig på distans, ibland dök han inte upp när vi skulle ses, han ville inte ta relationen vidare, ibland gick han under jorden ett par dagar (tex om han blev svartsjuk). Han manipulerade mig så att jag ofta betalade när vi handlade, åkte tåg etc. 

Svårt att veta när man är mitt uppe i det. Men får han sig att känna dig svag, dålig och värdelös? Isåfall lägg ben på ryggen. Jag var så otroligt nedtryckt de åren vi var ihop men jag fattade det inte då. Blev arg på familj och vänner som sa att jag borde lämna honom. Men jag var iväg på en resa och fick distans till allt i mitt liv hemma och bestämde mig för att göra slut. Bästa jag gjort. En relation ska göra dig glad, stark och lycklig!! Fly om du blir illa behandlad <3

Svar på tråden Relation med en Narcissist?