Anonym (Tolkning) skrev 2023-01-28 16:42:19 följande:
En orsak kan vara hur man blir bemöt olika beroende på orsak varför man blir utan sex.
Det är taskigt när någon säger att sex är inget behov och ingen mänsklig rättighet när män blir utan sexpartner men det gäller exempelvis inte om en kvinna har ont i slidan och kan inte ha sex.
Det ska inte vara orsaken som avgör om man blir bemöt dåligt eller bra.
Med kvinnors logik borde olika personer säga att det är rättvist om en kvinna kan inrte ha sex för hon har någon könssjukdom
Sex är väl ingen rättighet på det sättet, men likväl ett mänskligt behov. Men jag personligen tror att många som söker någon att ha sex med egentligen söker kärlek och omtanke och bekräftelse av den egna personligheten snarare än kroppen. Vi lever idag i ett samhälle där det mesta fokuset är på sex och kroppslig tillfredsställelse, men glömmer lätt att människor vill känna sig uppskattade och älskade för dem de är. Sex är inte allt, vilket bl.a. viss media vill få oss att tro. Jag har sen början av 2000-talet lagt märke till att fler och fler verkar se sexet som det enda som en relation går ut på. Vad hände egentligen med att älska varandra som personer, för den man är? Kärlek på klassiskt viss verkar av en del idag uppfattas som trams. Det handlar för många bara om den rent sexuella njutningen. Jag tycker det är tragiskt att det blivit så, att den klassiska romantiken håller på att dö ut. Men det beror säkerligen på det stora utbudet av porr och att dokusåpor och serier som "Sex and the city" har uppmuntrat till en allmän sexualisering.