• Anonym (Honey­)
    Fri 27 Jan 2023 16:38
    22659 visningar
    175 svar
    -4 +2
    175
    22659

    Dumpade bittra män

    Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 


    Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

  • Svar på tråden Dumpade bittra män
  • Anonym (Ert)
    Mon 30 Jan 2023 15:18
    +2
    Anonym (badaboom) skrev 2023-01-30 14:50:59 följande:
    Och jag hänvisar till valfri tråd där någon man beklagar sig över relationer eller har mage att ifrågasätta en kvinna.
    Läste en önskan om konkreta exempel i en tråd med liknande,  om än inte identisk, frågeställning.
    Inte heller där kunde något exempel ges, bara ett svepande svar om borttagna inlägg.

    Hur kommer det sig att det är så  himmelens svårt att ge ett enda konkret exempel på något som man säger är vanligt förekommande?
  • Anonym (badab­oom)
    Mon 30 Jan 2023 15:33
    Anonym (Ert) skrev 2023-01-30 15:18:03 följande:
    Läste en önskan om konkreta exempel i en tråd med liknande,  om än inte identisk, frågeställning.
    Inte heller där kunde något exempel ges, bara ett svepande svar om borttagna inlägg.

    Hur kommer det sig att det är så  himmelens svårt att ge ett enda konkret exempel på något som man säger är vanligt förekommande?
    Ja det är ju det som är det lustiga, när det förs på tal tycker vissa sig aaaaaaldrig någonsin ha sett något liknande medan de flesta män verkar känna igen det väldigt väl.

    Och som vanligt på FL så är ju konkreta exempel ganska meningslöst för det spelar nog ingen roll vilka exempel som läggs fram, man kommer givetvis avfärda dem ändå... och jag har liksom ingen lust att leka den leken. Ni får tro vad ni vill, men jag tror som sagt ett de flesta männen på FL vet precis vad jag pratar om
  • Anonym (Ert)
    Mon 30 Jan 2023 15:48
    +1
    Anonym (badaboom) skrev 2023-01-30 15:33:49 följande:
    Ja det är ju det som är det lustiga, när det förs på tal tycker vissa sig aaaaaaldrig någonsin ha sett något liknande medan de flesta män verkar känna igen det väldigt väl.

    Och som vanligt på FL så är ju konkreta exempel ganska meningslöst för det spelar nog ingen roll vilka exempel som läggs fram, man kommer givetvis avfärda dem ändå... och jag har liksom ingen lust att leka den leken. Ni får tro vad ni vill, men jag tror som sagt ett de flesta männen på FL vet precis vad jag pratar om
    Ja, saker och ting kan ju naturligtvis uppfattas och tolkas olika.Har man kött på benen är detta inget problem.

    Vill man stärka sitt case kan konkreta exempel vara ett bra sätt.
    Slingra sig lär vara kontraproduktivt.
    Men det vet du nog. Egentligen.
  • Anonym (badab­oom)
    Mon 30 Jan 2023 16:20
    -1
    Anonym (Ert) skrev 2023-01-30 15:48:25 följande:
    Ja, saker och ting kan ju naturligtvis uppfattas och tolkas olika.Har man kött på benen är detta inget problem.

    Vill man stärka sitt case kan konkreta exempel vara ett bra sätt.
    Slingra sig lär vara kontraproduktivt.
    Men det vet du nog. Egentligen.
    Ja, oftast hänger det på om man själv drabbas/drabbats av det eller inte. Folk har en tendens att inte se saker de själva inte drabbas av.

    Ja, man kan säkert leka ge mig bevis som jag sen bara avfärdar och kräver nya bevis som jag oxå avfärdar leken i all evighet, för det är ju ganska givet att ingen här kommer ändra uppfattning om saker bara av lite bevis, men det vet du vet. Egentligen.

    Den leken är jag inte intresserad av. Jag  tror som sagt att de flesta männen på FL känner igen det ganska väl. Övriga får tro vad de vill.
  • Mon 30 Jan 2023 16:24
    Vattumankillen skrev 2023-01-29 16:51:36 följande:
    Hon har inte varit 51 år gammal under hela hennes liv. 
    Om man inte dör iförtid så kommer alla personer bli 51 år gammal.
    Varför klagar hon då på att hon inte längre kan träffa yngre män? Bortskämd?
  • Anonym (K)
    Mon 30 Jan 2023 16:30
    +3
    Anonym (badaboom) skrev 2023-01-30 16:20:58 följande:
    Ja, oftast hänger det på om man själv drabbas/drabbats av det eller inte. Folk har en tendens att inte se saker de själva inte drabbas av.

    Ja, man kan säkert leka ge mig bevis som jag sen bara avfärdar och kräver nya bevis som jag oxå avfärdar leken i all evighet, för det är ju ganska givet att ingen här kommer ändra uppfattning om saker bara av lite bevis, men det vet du vet. Egentligen.

    Den leken är jag inte intresserad av. Jag  tror som sagt att de flesta männen på FL känner igen det ganska väl. Övriga får tro vad de vill.
    Det är nog just därför, man är själv känslomässigt påverkad på grund av sitt eget bagage, då har man andra glasögon när man läser trådar. Därför funkar det inte att lägga fram bevis, för man ser vad man vill se och då är det lätt för andra att avfärda för att det håller i slutändan inte för granskning.
  • Anonym (Ert)
    Mon 30 Jan 2023 17:02
    +1
    Anonym (badaboom) skrev 2023-01-30 16:20:58 följande:
    Ja, oftast hänger det på om man själv drabbas/drabbats av det eller inte. Folk har en tendens att inte se saker de själva inte drabbas av.

    Ja, man kan säkert leka ge mig bevis som jag sen bara avfärdar och kräver nya bevis som jag oxå avfärdar leken i all evighet, för det är ju ganska givet att ingen här kommer ändra uppfattning om saker bara av lite bevis, men det vet du vet. Egentligen.

    Den leken är jag inte intresserad av. Jag  tror som sagt att de flesta männen på FL känner igen det ganska väl. Övriga får tro vad de vill.
    Konkreta exempel är ju inte nödvändigtvis bevis,  bara ett sätt att visa vad man byggt sin egen argumentation på.
    Anser man sig ha kött på benen bör detta inte vara särskilt svårt, och inget man behöver känna sig hotad av.
    Sin egen bias bör man också vara uppmärksam på.

    Saken är väl den, att den upplevelse du har inte kan styrkas. Därmed inte sagt att den är felaktig. Tror som du att det är svårt/ nästintill omöjligt, att få någon att ändra uppfattning och dessutom erkänna det här på FL..
    Med det sagt, som jag skrev tidigare,  vill man stärka sitt case och på något väcka opinion och reflektion är konketa exempel ett utmärkt verktyg. När de finns.

    Vill man bara spy galla ( inte per automatik riktat till just dig)är det ju en irriterande förfrågan, förstås.
  • Anonym (badab­oom)
    Mon 30 Jan 2023 17:14
    -2
    Anonym (K) skrev 2023-01-30 16:30:13 följande:
    Det är nog just därför, man är själv känslomässigt påverkad på grund av sitt eget bagage, då har man andra glasögon när man läser trådar. Därför funkar det inte att lägga fram bevis, för man ser vad man vill se och då är det lätt för andra att avfärda för att det håller i slutändan inte för granskning.
    Nja, visst finns det säkert variationer på individnivå, men det förklarar inte varför så många män med helt olika erfarenheter ser ett tydligt mönster som många kvinnor säger sig inte alls se. Då blir det ett ganska tydligt mönster som baserar sig på kön inte på individ.
  • Anonym (K)
    Mon 30 Jan 2023 17:20
    +1
    Anonym (badaboom) skrev 2023-01-30 17:14:32 följande:
    Nja, visst finns det säkert variationer på individnivå, men det förklarar inte varför så många män med helt olika erfarenheter ser ett tydligt mönster som många kvinnor säger sig inte alls se. Då blir det ett ganska tydligt mönster som baserar sig på kön inte på individ.
    Om det mönstret är så tydligt så borde det inte vara några problem att visa det. Men handlar det om din egen bias så kommer det såklart inte hålla för granskning.
  • Anonym (badab­oom)
    Mon 30 Jan 2023 17:42
    Anonym (Ert) skrev 2023-01-30 17:02:03 följande:
    Konkreta exempel är ju inte nödvändigtvis bevis,  bara ett sätt att visa vad man byggt sin egen argumentation på.
    Anser man sig ha kött på benen bör detta inte vara särskilt svårt, och inget man behöver känna sig hotad av.
    Sin egen bias bör man också vara uppmärksam på.

    Saken är väl den, att den upplevelse du har inte kan styrkas. Därmed inte sagt att den är felaktig. Tror som du att det är svårt/ nästintill omöjligt, att få någon att ändra uppfattning och dessutom erkänna det här på FL..
    Med det sagt, som jag skrev tidigare,  vill man stärka sitt case och på något väcka opinion och reflektion är konketa exempel ett utmärkt verktyg. När de finns.

    Vill man bara spy galla ( inte per automatik riktat till just dig)är det ju en irriterande förfrågan, förstås.

    Precis, folk kommer inte ändra uppfattning hur som helst och det spelar nog inte större roll vad som läggs fram det kommer avfärdas oavsett.  Alltså är det ganska meningslöst att öht ge sig in i en sån karusell för de tenderar att bli oändliga.

    Väcka reflektion kan man kanske göra hos personer som förhåller sig objektivt till frågeställningen, oddsen att man skulle väcka reflektion hos människor som har en fast övertygelse är ju väldigt små. 
Svar på tråden Dumpade bittra män