• Anonym (Ångest)

    Ångest över misstag

    Hej! Tjej på 27 år, fylld av ångest skam och skuld.


    Jag har varit tillsammans med min man i snart 5 år. Jag har ett ex sedan snart 10 år tillbaka som jag tänker på då och då. Jag har inte känslor för honom, men första kärleken är speciell. 

    Hans mamma och jag stod väldigt nära varann då, och vi har fortsatt att ha sporadisk kontakt genom facebook under alla dessa år. 


    Nu är det så att mitt ex har fått barn och lever ett helt annat liv än vi gjorde för 10 år sedan. Häromkvällen skrev jag till honom, ?tjena läget! Ser att du blivit farsa, kul etc etc? 

    Jag hade druckit lite för mycket vin på min lediga kväll och samtalet rullade på väldigt neutralt. Tillslut ber han att få lägga till mig på Snapchat, vilket jag ger ok till. 

    Väl där börjar samtalet gå i en annan riktning, och plötsligt skickar han en bild på sig själv? ansiktet. Jag skickar en tillbaka, när jag står och borstar tänderna och en tumme upp. 


    Det dröjer inte länge förrän jag får en dickpic?, och där fryser allt till. Han ber mig om en bild då han faktiskt skickat en, och jag vet inte varför men jag skickar en på mina bröst. När jag tryck sänd så ångrar jag mig i ögonblicket. Vad håller jag på med?! 


    Samtalet avslutas då han ska sova. Morgonen därpå, nykter, vaknar jag till med den grövsta ångest jag någonsin känt. Jag skriver det åt honom, att jag inte alls hade denna intention när jag skrev och ville höra läget efter alla dessa år... 

    Han säger att jag inte kan berätta. Att jag kommer första allt för både han och mig. Att jag ska tänka att det hade kunnat vara värre = fysiskt. 

    Han som också har sambo; och dessutom barn verkar inte så påverkad. Han säger att alla tar snedsteg, och att detta lilla snedsteget bara har fått en att uppskatta sin sambo ännu mer. Han bedyrar att detta inte kommer hända igen. Jag blockar honom överallt men är nu kvar här med en ENORM ångest och känsla av att jag har svikit min älskade partner. Stort. Jag fattar inte hur jag kunde göra så?


    Jag har knappt ätit på 2 dygn, går bara runt med hjärtklappningar och kallsvettningar. Googlat och funderat. Min sambo är den finaste människan jag någonsin mött. Han om någon förtjänar inte detta.

    Jag har aldrig gjort något sådant här förut.


    Jag tror jag måste berätta, men jag vet inte hur. Och sen är jag så jävla rädd för konsekvenserna, som jag ju tyvärr måste ta och leva med? 

    antar att jag mest ville skriva av mig? 

    någon som har några tankar?

    mvh 

  • Svar på tråden Ångest över misstag
  • Anonym (Ångest)

    Det var på Snapchat, fotot försvinner automatiskt efter man öppnat det. Sen får du en notis om en screenshot eller skärminspelning gjorts - vilket jag inte fick. Så rätt säker på att fotot inte finns kvar?

  • Anonym

    Ok. Du gjorde ett misstag som du inte tänker göra om.
    Tala inte om det.
    Lär dig av din läxa
    Glöm det och gå vidare

  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2023-01-28 23:55:48 följande:

    Ok. Du gjorde ett misstag som du inte tänker göra om.
    Tala inte om det.
    Lär dig av din läxa
    Glöm det och gå vidare


    Hur glömmer jag? Hur accepterar och förlåter jag detta för mig själv, och sen ser min partner i ögonen dagligen. Det gnager i mig värre än nåt jag tidigare känt... Tänkt om ångesten aldrig försvinner, och jag låter det gå veckor eller månader innan jag berättar? det måste ju vara värre? Jag vet ingenting. Vill fan bara dö.
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2023-01-28 23:58:23 följande:
    Hur glömmer jag? Hur accepterar och förlåter jag detta för mig själv, och sen ser min partner i ögonen dagligen. Det gnager i mig värre än nåt jag tidigare känt... Tänkt om ångesten aldrig försvinner, och jag låter det gå veckor eller månader innan jag berättar? det måste ju vara värre? Jag vet ingenting. Vill fan bara dö.
    Nej berätta inte. Alla har hemligheter
    Det bleknar med tiden
  • Anonym (Ångest)
    Anonym skrev 2023-01-29 00:00:11 följande:
    Nej berätta inte. Alla har hemligheter
    Det bleknar med tiden
    Ja så är det?, men kanske inte såna här hemligheter? Jag är inte bra på hemlisa. I mina ögon har jag varit otrogen? jag är så kluven.
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-01-28 23:58:23 följande:
    Hur glömmer jag? Hur accepterar och förlåter jag detta för mig själv, och sen ser min partner i ögonen dagligen. Det gnager i mig värre än nåt jag tidigare känt... Tänkt om ångesten aldrig försvinner, och jag låter det gå veckor eller månader innan jag berättar? det måste ju vara värre? Jag vet ingenting. Vill fan bara dö.
    Chansen att sin sambo gjort samma sak är typ 80%..
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-01-29 00:03:32 följande:
    Ja så är det?, men kanske inte såna här hemligheter? Jag är inte bra på hemlisa. I mina ögon har jag varit otrogen? jag är så kluven.
    Fattar inte varför det blir frågetecken överallt?
  • Anonym (Hmm)

    Ja, alkohol är inte bra. 


    Du får väl börja med att berätta för din kille att du har alkohol problem och sedan berätta varför du anser det så kanske han är lite mer förlåtande om du minskar ner på drickandet.

  • Anonym (Hmm)

    Du har varit otrogen. 


    Att andra inte anser det eller tycker att det är en små sak hör inte till. De är egoister och falska av sig. Du behöver ju kanske inte berätta för en ev ny partner om detta, men nu är du ju faktiskt i en relation och då är man ärlig.


    De som försöker få dig att dölja detta skulle inte vara i någon relation då dom inte förtjänar någon. 


    Du verkar iallafall vara en halvfin tjej ts. Kanske fundera lite på ang ditt alkohol beteende. Och be om ursäkt till din partner.

Svar på tråden Ångest över misstag