• Anonym (Ångest)

Ångest över misstag

Hej! Tjej på 27 år, fylld av ångest skam och skuld.

Jag har varit tillsammans med min man i snart 5 år. Jag har ett ex sedan snart 10 år tillbaka som jag tänker på då och då. Jag har inte känslor för honom, men första kärleken är speciell. 

Hans mamma och jag stod väldigt nära varann då, och vi har fortsatt att ha sporadisk kontakt genom facebook under alla dessa år. 

Nu är det så att mitt ex har fått barn och lever ett helt annat liv än vi gjorde för 10 år sedan. Häromkvällen skrev jag till honom, ?tjena läget! Ser att du blivit farsa, kul etc etc? 

Jag hade druckit lite för mycket vin på min lediga kväll och samtalet rullade på väldigt neutralt. Tillslut ber han att få lägga till mig på Snapchat, vilket jag ger ok till. 

Väl där börjar samtalet gå i en annan riktning, och plötsligt skickar han en bild på sig själv? ansiktet. Jag skickar en tillbaka, när jag står och borstar tänderna och en tumme upp. 

Det dröjer inte länge förrän jag får en dickpic?, och där fryser allt till. Han ber mig om en bild då han faktiskt skickat en, och jag vet inte varför men jag skickar en på mina bröst. När jag tryck sänd så ångrar jag mig i ögonblicket. Vad håller jag på med?! 

Samtalet avslutas då han ska sova. Morgonen därpå, nykter, vaknar jag till med den grövsta ångest jag någonsin känt. Jag skriver det åt honom, att jag inte alls hade denna intention när jag skrev och ville höra läget efter alla dessa år... 

Han säger att jag inte kan berätta. Att jag kommer första allt för både han och mig. Att jag ska tänka att det hade kunnat vara värre = fysiskt. 

Han som också har sambo; och dessutom barn verkar inte så påverkad. Han säger att alla tar snedsteg, och att detta lilla snedsteget bara har fått en att uppskatta sin sambo ännu mer. Han bedyrar att detta inte kommer hända igen. Jag blockar honom överallt men är nu kvar här med en ENORM ångest och känsla av att jag har svikit min älskade partner. Stort. Jag fattar inte hur jag kunde göra så?

Jag har knappt ätit på 2 dygn, går bara runt med hjärtklappningar och kallsvettningar. Googlat och funderat. Min sambo är den finaste människan jag någonsin mött. Han om någon förtjänar inte detta.

Jag har aldrig gjort något sådant här förut.

Jag tror jag måste berätta, men jag vet inte hur. Och sen är jag så jävla rädd för konsekvenserna, som jag ju tyvärr måste ta och leva med? 

antar att jag mest ville skriva av mig? 

någon som har några tankar?

mvh 

• Svar på tråden Ångest över misstag
  • Myten7891

Helt ärligt vem bryr sej? du har inte gjort ngt fysiskt. inte värre än att titta på porr och det är inget du inte sett förut.. allt är inte svart eller vitt här i världen jag hade inte brytt mej om du var min sambo..

John
  • Myten7891
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-29 00:09:45 följande:

Ja, alkohol är inte bra. 

Du får väl börja med att berätta för din kille att du har alkohol problem och sedan berätta varför du anser det så kanske han är lite mer förlåtande om du minskar ner på drickandet.

Är du full eller? alkoholproblem för att man snappar? lägg ner
    John
  • Anonym (Hmm)

Dock behöver du kanske inte gå in i detalj om att det var till ett x. Det är handlingen i sig du ska erkänna. Så han vet om att du kan snea på alkohol.

För ni är 2 i ett förhållande och ni utger er för att man ska kunna lita på varandra. 

• Um Hamza

Om jag ska tänka mig in i scenariot så hade jag föredragit att inte få veta, jag hade bara blivit irriterad på min man och han hade tappat i aktning hos mig. Att inte ens veta är bättre, när det är en sån skitsak. Då tänker jag mig en dickpick, i ditt fall var der bara ett par bröst. Släpp det, nu vet du dina egna gränser viket kan vara bra i framtiden när du blir lockad att vara otrogen på riktigt. 

• Anonym (Hmm)
    Myten7891 skrev 2023-01-29 00:16:00 följande:
    Är du full eller? alkoholproblem för att man snappar? lägg ner

Nej, som sagt alkohol är inte bra.

Det är värre än porr. Hon kände ju personen. 

Du kanske ska lära dig att vara en ärlig person istället för att vara en falsk dålig person innan du läxar upp andra.

• Anonym (Ångest)
    Um Hamza skrev 2023-01-29 00:17:07 följande:

Om jag ska tänka mig in i scenariot så hade jag föredragit att inte få veta, jag hade bara blivit irriterad på min man och han hade tappat i aktning hos mig. Att inte ens veta är bättre, när det är en sån skitsak. Då tänker jag mig en dickpick, i ditt fall var der bara ett par bröst. Släpp det, nu vet du dina egna gränser viket kan vara bra i framtiden när du blir lockad att vara otrogen på riktigt. 

Jag hade gärna besparat han ilskan, sorgen och allt som hör till genom att inte berätta. Men jag tror inte jag kommer kunna leva med att jag gått bakom hans rygg? hade du kunnat göra det?, om du var jag. 
  • Myten7891
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-29 00:18:22 följande:

Nej, som sagt alkohol är inte bra.

Det är värre än porr. Hon kände ju personen. 

Du kanske ska lära dig att vara en ärlig person istället för att vara en falsk dålig person innan du läxar upp andra.

Nej det är så hemskt om tar ngr glas vin.. herregud.. varför är det värre än porr? hon tittade på en bild/film? Kände för 10 år sedan ja.. ärligt vem bryr sej? allt är inte svart eller vitt.. nu Handlade det inte om mej. Men vet du att jag gjort samma som TS?  Det kan jag berätta att jag inte gjort, Och då är jag en dålig person för att vadå? 

ha en god kväll 

John
  • Anonym (Hmm)
    Myten7891 skrev 2023-01-29 00:51:11 följande:

Nej det är så hemskt om tar ngr glas vin.. herregud.. varför är det värre än porr? hon tittade på en bild/film? Kände för 10 år sedan ja.. ärligt vem bryr sej? allt är inte svart eller vitt.. nu Handlade det inte om mej. Men vet du att jag gjort samma som TS?  Det kan jag berätta att jag inte gjort, Och då är jag en dålig person för att vadå? 

ha en god kväll 

Som du går in för att bagatellisera otrohet så är du ju knappast oskyldig. 

Ja, dom kände varandra för 10 år sedan och det första dom gör är att skicka bilder på sina kroppar till varandra. Går inte jämföra med porr överhuvudtaget.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-01-29 00:42:23 följande:
    Jag hade gärna besparat han ilskan, sorgen och allt som hör till genom att inte berätta. Men jag tror inte jag kommer kunna leva med att jag gått bakom hans rygg? hade du kunnat göra det?, om du var jag. 
    Så du är så svag individ att du nu sitter och fiskar efter att få slippa göra det rätta? Vet du ts. Du är inte värd din partner. Bättre du gör slut och håller dig till andra falska människor.
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-29 01:09:14 följande:
    Så du är så svag individ att du nu sitter och fiskar efter att få slippa göra det rätta? Vet du ts. Du är inte värd din partner. Bättre du gör slut och håller dig till andra falska människor.
    Det var ju du som skrev nyss att jag skulle berätta, men utesluta att det är mitt ex det handl-r om?
Svar på tråden Ångest över misstag