• Sun 29 Jan 2023 15:48
    5427 visningar
    10 svar
    10
    5427

    Gravidkläder

    Jag söker efter dina bästa tips på gravidkläder!

    Jag scannade en hel galleria idag utan att hitta någonting, hur är det möjligt? Jag gick igenom h&m, kappahl, cubus, lindex och gina tricot för att hitta bekväma längre linnen, t-shirts eller tunna långärmade samt tjockare långärmad eller trekvart,-ärm men hittade ingenting under mammakläder och inga överdelar i damsortimentet heller som var långa nog att täcka magen som blir allt större. 

    Jag söker inget extravagant, bara bekvämt, men visst kan en finare överdel vara av intresse också. Jag har inget behov av att överdelen fyller någon amningsfunktion. 

    Så ge mig dina bästa tips på märken /fysiska butiker eller webbshoppar.

  • Svar på tråden Gravidkläder
  • Tue 31 Jan 2023 13:13
    #5

    Tack för era svar! Jag drar mig för att scrolla zalandos sida pga deras enorma utbud, visst är det bra med många valmöjligheter men det tar ju aldrig slut, tyvärr ger dig mig bara beslutsångest när jag inte vet vilka märken jag ska förhålla mig till. Förra graviditeten bar jag mestadels herr t-shirts vilket iofs är bekvämt och ger gott om utrymme för magen, men det ser ju inte bra ut när storleken i övrigt inte passar min kropp. Mamalicius och h&m hade iaf några toppar jag kan tänka mig beställa :)

  • Thu 2 Feb 2023 18:25
    #8

    Ja secondhand kollar jag på, men det är så lätt att lägga pengar på kläder som ändå inte kommer till användning eftersom en inte kan prova och skicka tillbaka om det inte motsvarar förväntningarna. Jag gjorde endel felköp nyligen så jag tänkte att jag ska söka mig till butiker istället.

    Ja, bonprix hade jag glömt, tack, där ska jag kolla!

Svar på tråden Gravidkläder