Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Hur känns det att vara lesbisk?

Anonym (dum fråga) skrev 2023-01-30 18:42:16 följande:

Hur känns det att vara hetero? 

Är väl ingen dum fråga?

Är du lesbisk hela tiden eller blir du det? Har träffat flera som levat i hetero-förhållanden för att sedan byta och leva samkönat. Vad var det som drev dem?
  • Anonym (Casanova)
    StudierKemi skrev 2023-01-30 18:52:15 följande:
    Jag känner sexuell attraktion till 0,5%. Resten av männen är ointressanta och fula (antingen i utseendet eller personligheten). Eftersom jag ser för få toppenbra män som ens skulle se åt mitt håll, så har jag börjat snegla på kvinnor.

Jag har för få alternativ i livet.

Män gör mig inte så upphetsade med sitt sätt of course. 
    Ja, män är ju en homogen grupp där alla är lika jävliga. Redan blivit bitter? Så gammal är du inte! Tror att draken har en klubb för likasinnade! :)
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Du?) skrev 2023-01-30 19:06:09 följande:
    Det låter som att det var du som drev dem.
    Ahh min specialitet! Alla tjejer upptäcker att de är lesbiska efter en natt med mig! Får jag bjuda dig på en dejt? :)
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Du?) skrev 2023-01-30 19:10:06 följande:
    Kan du verkligen slita dig från dina casanova-inlägg för det?
    Haha absolut! Dejt går före att skriva inlägg! Har för övrigt en spökskrivare här inne som får hålla ställningarna när vi äter och dricker gott! :)
  • Anonym (Casanova)
    StudierKemi skrev 2023-01-30 19:23:15 följande:
    Tack för svar! Det var just det här som jag ville diskutera som du tog upp nu. :)

Btw, jag är inte bitter. Jag blev attackerad utan orsak, därför lite sur! 
    Faktum är att jag läst om killar som i brist på tjejer träffat andra killar. Kan tänka mig att motsvarande mekanism kan finnas hos tjejer som är trötta på killar. Börjar träffa tjejer i stället.

Till viss del kanske det går att lära sig det?
  • Anonym (Casanova)
    Citronella skrev 2023-01-31 10:47:32 följande:
    Det där är något de intalar sig själva för att de inte vågar erkänna för sig själva att de gillar killar. 
    Okej, hur vet du att de intalar sig själva den saken? Det enklaste är ju att de faktiskt talar sanning...

Låter som du inte har en aning men du tror att de intalar sig.
  • Anonym (Casanova)
    StudierKemi skrev 2023-01-31 20:46:05 följande:

Det finns en tjej på mitt jobb, 2 år yngre än mig, som är hjälpsam och rar. De gångerna hon kommer riktigt nära mig för att hjälpa mig med främst laptop, dem gångerna känner jag sån värme inombords. Att hjärtat smälter totalt för att någon är så fin mot en. Men hur går man egentligen från att ha en vän relation till en kvinna till att bli mer? Jag hade bjudit henne ut på bio vid ett tillfälle, men hon tackade nej. 

Du får väl göra som alla andra som raggar tjejer. Testa. Skicka en dick-pick och se om hon blir kåt! :)

Skämt å sido, hade hon varit intresserad så hade hon tackat ja till bio. Om hon inte kunnat föreslagit att ni gör det någon annan dag eller get en hint om att hon är intresserad.

Annars är det ju så vi gör, pratar. Kollar läget. Verkar hon intresserad. Testa och se om det går att utveckla eller om hon bara var artigt trevlig. En erfarenhet jag har är att alltid vara tydlig med ditt mål. Dvs försök inte bli kompis och ta det därifrån. Visa att det är en dejt du vill gå på redan från början.
Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?