StudierKemi skrev 2023-01-31 20:46:05 följande:
Det finns en tjej på mitt jobb, 2 år yngre än mig, som är hjälpsam och rar. De gångerna hon kommer riktigt nära mig för att hjälpa mig med främst laptop, dem gångerna känner jag sån värme inombords. Att hjärtat smälter totalt för att någon är så fin mot en. Men hur går man egentligen från att ha en vän relation till en kvinna till att bli mer? Jag hade bjudit henne ut på bio vid ett tillfälle, men hon tackade nej. 
Du får väl göra som alla andra som raggar tjejer. Testa. Skicka en dick-pick och se om hon blir kåt! :)
Skämt å sido, hade hon varit intresserad så hade hon tackat ja till bio. Om hon inte kunnat föreslagit att ni gör det någon annan dag eller get en hint om att hon är intresserad.
Annars är det ju så vi gör, pratar. Kollar läget. Verkar hon intresserad. Testa och se om det går att utveckla eller om hon bara var artigt trevlig. En erfarenhet jag har är att alltid vara tydlig med ditt mål. Dvs försök inte bli kompis och ta det därifrån. Visa att det är en dejt du vill gå på redan från början.