• StudierKemi

Hur känns det att vara lesbisk?

Hur känns det att vara lesbisk, kan någon berätta? 

Är det att ni känner sexuell attraktion till en annan kvinna (för då skulle inte jag kunna vara lesbisk, jag är likgiltig inför snygga kvinnor). Eller är det att ni vet att personkemin med männen aldrig fungerar, så ni går till kvinnor för att få närhet, för att kramas, men att det inte sätter hjärtat i brand? Kan någon lesbisk förklara, snälla?

• Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?
  • Anonym (dum fråga)

Hur känns det att vara hetero? 

• StudierKemi
    Anonym (dum fråga) skrev 2023-01-30 18:42:16 följande:

Jag känner sexuell attraktion till 0,5%. Resten av männen är ointressanta och fula (antingen i utseendet eller personligheten). Eftersom jag ser för få toppenbra män som ens skulle se åt mitt håll, så har jag börjat snegla på kvinnor.

Jag har för få alternativ i livet.

Män gör mig inte så upphetsade med sitt sätt of course. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (dum fråga) skrev 2023-01-30 18:42:16 följande:

Är väl ingen dum fråga?

Är du lesbisk hela tiden eller blir du det? Har träffat flera som levat i hetero-förhållanden för att sedan byta och leva samkönat. Vad var det som drev dem?
  • Anonym (Casanova)
    StudierKemi skrev 2023-01-30 18:52:15 följande:
    Jag känner sexuell attraktion till 0,5%. Resten av männen är ointressanta och fula (antingen i utseendet eller personligheten). Eftersom jag ser för få toppenbra män som ens skulle se åt mitt håll, så har jag börjat snegla på kvinnor.

Jag har för få alternativ i livet.

Män gör mig inte så upphetsade med sitt sätt of course. 
    Ja, män är ju en homogen grupp där alla är lika jävliga. Redan blivit bitter? Så gammal är du inte! Tror att draken har en klubb för likasinnade! :)
  • Anonym (Du?)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-30 19:02:03 följande:
    Är väl ingen dum fråga?

Är du lesbisk hela tiden eller blir du det? Har träffat flera som levat i hetero-förhållanden för att sedan byta och leva samkönat. Vad var det som drev dem?
    Det låter som att det var du som drev dem.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Du?) skrev 2023-01-30 19:06:09 följande:
    Det låter som att det var du som drev dem.
    Ahh min specialitet! Alla tjejer upptäcker att de är lesbiska efter en natt med mig! Får jag bjuda dig på en dejt? :)
  • Anonym (Du?)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-30 19:07:30 följande:
    Ahh min specialitet! Alla tjejer upptäcker att de är lesbiska efter en natt med mig! Får jag bjuda dig på en dejt? :)
    Kan du verkligen slita dig från dina casanova-inlägg för det?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Du?) skrev 2023-01-30 19:10:06 följande:
    Kan du verkligen slita dig från dina casanova-inlägg för det?
    Haha absolut! Dejt går före att skriva inlägg! Har för övrigt en spökskrivare här inne som får hålla ställningarna när vi äter och dricker gott! :)
  • StudierKemi
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-30 19:02:03 följande:
    Är väl ingen dum fråga?

Tack för svar! Det var just det här som jag ville diskutera som du tog upp nu. :)

Btw, jag är inte bitter. Jag blev attackerad utan orsak, därför lite sur! 
  • Anonym (Casanova)
    StudierKemi skrev 2023-01-30 19:23:15 följande:
    Tack för svar! Det var just det här som jag ville diskutera som du tog upp nu. :)

Btw, jag är inte bitter. Jag blev attackerad utan orsak, därför lite sur! 
    Faktum är att jag läst om killar som i brist på tjejer träffat andra killar. Kan tänka mig att motsvarande mekanism kan finnas hos tjejer som är trötta på killar. Börjar träffa tjejer i stället.

Till viss del kanske det går att lära sig det?
Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?