Borde jag ha blivit igångsatt?
Finns ingen här som kan svara på om du borde blivit igångsatt tidigare eller inte. Läkarna tog en medicinsk bedömning och kom uppenbarligen fram till att du inte behövde bli igångsatt.
Finns ingen här som kan svara på om du borde blivit igångsatt tidigare eller inte. Läkarna tog en medicinsk bedömning och kom uppenbarligen fram till att du inte behövde bli igångsatt.
Kan förtydliga att jag absolut inte ville bli igångsatt, hade en tid ifall jag skulle gå för långt över tiden och önskade verkligen att det skulle komma igång av sig själv vilket det ju gjorde.
Anledningen till att jag funderar på detta i efterhand är just pga tillväxten och att moderkakan var liten. Tänk om den faktiskt inte fungerade som den skulle? Tänk om jag bara hade tur att det kom igång medans den fungerade? Det avtog ju ganska fort i tillväxt.
Såklart vet jag att man kan bli kvar av flera anledningar, men går det att undvika gör man ju gärna det. Vi bad om information men fick ingen. Hela bb tiden blev av flera olika anledningar väldigt traumatisk för oss och hade gärna genomgått själva förlossningen 100 gånger om vi hade sluppit den tiden på bb.
Förstår nu att det är väldigt mycket som spelar in, men ville gärna höra om det var folk som satt på egna erfarenheter av ett litet barn.
Inom normalspannet för den vecka kanske han hade varit. Men då var ut prematur, kanske även extrem prematur. Och det är inte lätt att ha en prematur baby.