• Fyran4

    BF Oktober 2023

    HejGlad

    Här kan vi samlas som har beräknad förlossning i oktober! 


     

  • Svar på tråden BF Oktober 2023
  • Anonym (Margoten)

    Det gick ganska snabbt att bli gravid typ 3 månader, naturligt. , haft ett missfall vecka 9 men det var 2006, och ett 2019 vecka 8.   men har haft blödningar till och från en vecka nu. Fick ett tidigt VUL i torsdags. Hade då blött mycket på morgonen klumpar och färskt blod  och dom sa att dom kunde se fostersäcken och dom trodde hjärtljud. Men var ju då bara 6 veckor. Har fortsatt blöda, inte massor men kommer blod på pappret när jag torkar mig. Så vet varken ut eller in. kanske får ta ett nytt grav test om några dagar. Dom sa jag skulle komma till  dom igen för nytt ul om typ 2-3 veckor. Blir galen på detta. Är nu i vecka 7. håller också tummarna för oss 💕


    MammaTillFyraHoppasJag skrev 2023-02-19 10:10:24 följande:

    Anonym (Margoten): Va spännande att vi är typ jämngamla (jag är 42,5 år) och att vi båda väntar fjärde barnet 😋 bara nyfiken: hur många försök krävdes det innan du blev gravid? Är du naturligt gravid eller ivf?  Har du haft missfall nån gång? Vilken vecka är du i? Vilka graviditets symptom har du? Håller tummarna för att det går bra för oss 😋💗


  • Anonym (Blomman)

    Hej! 
    Jag plussade för exakt en vecka sedan. Testade först med RFSU och fick ett litet streck, tog sedan ett digitalt med veckoindikator och fick gravid 1-2. Har inga symtom mer än molvärk i magen. Har tidigare varit gravid men fick MA. Hade då jättetydliga symtom i form av stora och ömma bröst samt lätt illamående och trötthet. Nu är jag typ helt opåverkad så man nojar ju sönder. Har testat så mycket denna veckan men RFSU testen ger väldigt svaga streck precis som för dig Karrobruden. Dock testade jag ett till digitalt med veckoindikator i onsdags och då visade det 2-3 veckor så hoppas allt går bra. Är det någon mer som har väldigt olika symtom från tidigare graviditeter? BF 27/10, håller tummarna för oss alla ❤️

  • Fyran4
    Anonym (Blomman) skrev 2023-02-24 14:50:37 följande:

    Hej! 
    Jag plussade för exakt en vecka sedan. Testade först med RFSU och fick ett litet streck, tog sedan ett digitalt med veckoindikator och fick gravid 1-2. Har inga symtom mer än molvärk i magen. Har tidigare varit gravid men fick MA. Hade då jättetydliga symtom i form av stora och ömma bröst samt lätt illamående och trötthet. Nu är jag typ helt opåverkad så man nojar ju sönder. Har testat så mycket denna veckan men RFSU testen ger väldigt svaga streck precis som för dig Karrobruden. Dock testade jag ett till digitalt med veckoindikator i onsdags och då visade det 2-3 veckor så hoppas allt går bra. Är det någon mer som har väldigt olika symtom från tidigare graviditeter? BF 27/10, håller tummarna för oss alla ❤️


     


    Denna graviditet (som är min fjärde) är som en kopia av min förra graviditet bara att allt kom mycket tidigare med symtomen. Däremot skilde sig min andra graviditet väldigt mycket från mina tre övriga. Jag kan skriva lite om varje graviditet här.

    1:a Börja symtomen innan beräknad mens. Kände mig trött, yr och hade avsmak för mat. Jag mådde som värst mellan vecka 7-12. Då var jag sängliggande pga trötthet och illamående det avtog efter vecka 12 men mådde helt bra först i vecka 17. 


    2:a Mådde jag bra! Hade inga symtom fram till vecka 12 då jag var illamående när jag stekte kött. Annars mådde jag perfekt. Blödde lite vart fjärde vecka då jag skulle haft mens I tre omgångar. Fick havandeskapsförgiftning mot slutet. 

    3:e Mådde ok fram till vecka 7, hade lite avsmak för mat, yrsel och trötthet bara, därefter kom allt och jag mådde hemskt mellan vecka 7-12. Spydde varje dag och var trött. Illamåendet höll i sig hela graviditeten men efter vecka 12 var det bättre.

    4:e Börja känna symtom innan BIM. Var ovanligt trött och kände avsmak för mat. Illamående börja redan någon dag efter plusset. Nu under vecka 7-8 har jag varit sängliggande pga illamående och trötthet. Har även yrsel och ömma bröst. Ömma bröst har jag in haft med någon av mina tidigare graviditeter. 


    så graviditet 1,3 och 4 är ganska lika varandra men graviditet 2 var helt olik! Mådde så bra då😊

  • Anonym (Blomman)
    Fyran4 skrev 2023-02-24 16:21:57 följande:

     


    Denna graviditet (som är min fjärde) är som en kopia av min förra graviditet bara att allt kom mycket tidigare med symtomen. Däremot skilde sig min andra graviditet väldigt mycket från mina tre övriga. Jag kan skriva lite om varje graviditet här.

    1:a Börja symtomen innan beräknad mens. Kände mig trött, yr och hade avsmak för mat. Jag mådde som värst mellan vecka 7-12. Då var jag sängliggande pga trötthet och illamående det avtog efter vecka 12 men mådde helt bra först i vecka 17. 


    2:a Mådde jag bra! Hade inga symtom fram till vecka 12 då jag var illamående när jag stekte kött. Annars mådde jag perfekt. Blödde lite vart fjärde vecka då jag skulle haft mens I tre omgångar. Fick havandeskapsförgiftning mot slutet. 

    3:e Mådde ok fram till vecka 7, hade lite avsmak för mat, yrsel och trötthet bara, därefter kom allt och jag mådde hemskt mellan vecka 7-12. Spydde varje dag och var trött. Illamåendet höll i sig hela graviditeten men efter vecka 12 var det bättre.

    4:e Börja känna symtom innan BIM. Var ovanligt trött och kände avsmak för mat. Illamående börja redan någon dag efter plusset. Nu under vecka 7-8 har jag varit sängliggande pga illamående och trötthet. Har även yrsel och ömma bröst. Ömma bröst har jag in haft med någon av mina tidigare graviditeter. 


    så graviditet 1,3 och 4 är ganska lika varandra men graviditet 2 var helt olik! Mådde så bra då😊


    Åh tack för ditt svar! Känns skönt att höra att det kan vara olika. Ska försöka njuta så gott det går, ska på tidigt ultraljud om två veckor pga mitt tidigare MA. Hoppas så mycket på att allt är bra då ❤️
  • Frufröken12

    Hej, 
    Hoppar in här och försöker vara försiktigt positiv till bf i slutet på oktober. Är ett par veckor sedan jag plussade men har inte riktigt vågat tro på det och mest gått och väntat på att det ska ta slut. Men  nu har jag bestämt att jag ska försöka hoppas lite grann iaf 😊
    Verkar inte vara så mycket aktivitet i tråden här men visst finns en fb-grupp? Och är den i så fall så att ingen kan se?

  • Ellie21

    Hej!

    Var inne på tidigt ultraljud idag. Kunde se en fostersäck och gulesäck men inget foster. Kanske kunde doktorn se hjärtslag men mycket otydligt. Ska vara i 6+1 idag, någon annan som vart med om det och sett ett foster senare? 🙈

  • Anonym (Blomman)
    Ellie21 skrev 2023-02-28 14:27:26 följande:

    Hej!

    Var inne på tidigt ultraljud idag. Kunde se en fostersäck och gulesäck men inget foster. Kanske kunde doktorn se hjärtslag men mycket otydligt. Ska vara i 6+1 idag, någon annan som vart med om det och sett ett foster senare? 🙈


    Jag ska göra tidigt ultraljud i nästa vecka och då är jag v 6+3 så kan uppdatera efter det. Ibland känner jag mig väldigt hoppfull och intalar mig att allting är normalt men andra gånger så upplever jag att vi kommer bli besvikna ännu en gång. Önskar att man kunde glädjas över sin graviditet och vara förväntsfull inför framtiden.
  • Anonym (Förstagångspappa.)

    Hej alla.

    Jag är blivande pappan men hoppas det är okej att hoppa in här ändå. Min sambo är i v.7 idag (6+2) och imorgon ska vi träffa barnmorskan för första gången. BF sent oktober.

    Vi har verkligen sett fram emot denna graviditet och har försökt ca ett år. Första 10 cyklerna körde vi samlag runt ägglossning enligt div appar men det tog sig aldrig. Sen beställde vi hem ägglossningsstickor och då tog det sig på första försöket men blev tyvärr en försenad mens/tidigt missfall. På det igen och det tog sig direkt igen. Hoppas på bättre tur denna gång. Det har iaf gått några fler veckor denna gång. Men man blir oerhört orolig känner jag. Snarare jag som är mer orolig än min sambo. 

    Hittade dock en sida som hjälper en att lugna sig lite. Iaf mig :datayze.com/miscarriage-chart.php

    Kan man be barnmorskan om att få komma in på ett tidigt UL mån tro? Hon är 35 och jag 40. Eller är man hänvisad till privata alternativ för sånt?

Svar på tråden BF Oktober 2023