• Anonym (Piggelin)

    Män-kalla fötter?

    Hej
    Fråga till er män
    Vad får er att få kalla fötter i en tidig relation/dejting?

    Om vi nu bortser från extrema saker såsom att flytta ihop på en vecka och förlova sig på en månad osv

  • Svar på tråden Män-kalla fötter?
  • Tecum

    Att hon har barn med flera olika män.
    Att hon är väldigt aktiv, kan inte ta det lugnt utan måste göra saker hela tiden.
    Att hon har en massa skulder.
    Att hon sätter sina vänner före mig.
    Att hon är ytlig, utseendefixerad och ointelligent.
    Att hon är hård, tuff och oempatisk.

    Allt behöver inte betyda automatisk dumpning men det är negativt.

  • Anonym (Piggelin)
    Tecum skrev 2023-02-05 17:57:35 följande:

    Att hon har barn med flera olika män.
    Att hon är väldigt aktiv, kan inte ta det lugnt utan måste göra saker hela tiden.
    Att hon har en massa skulder.
    Att hon sätter sina vänner före mig.
    Att hon är ytlig, utseendefixerad och ointelligent.
    Att hon är hård, tuff och oempatisk.

    Allt behöver inte betyda automatisk dumpning men det är negativt.


    Tack för bra svar.
    Så hur agerar du istället när du skriver att det inte automatiskt är en dumpning? Försöker prata om problemet? Komma fram till något? Höra hennes syn på saken och se om det går att jämka med din syn/dina tankar?
  • Tecum
    Anonym (Piggelin) skrev 2023-02-05 18:03:18 följande:
    Tack för bra svar.
    Så hur agerar du istället när du skriver att det inte automatiskt är en dumpning? Försöker prata om problemet? Komma fram till något? Höra hennes syn på saken och se om det går att jämka med din syn/dina tankar?
    Ja just det. Känner av om hon är medveten och beredd att ändra sig. Eller som i punkt ett, om det finns speciella skäl.
  • Anonym (Piggelin)
    Tecum skrev 2023-02-05 20:10:24 följande:
    Ja just det. Känner av om hon är medveten och beredd att ändra sig. Eller som i punkt ett, om det finns speciella skäl.
    Tack för svar. Låter klokt och sansat tycker jag. Ingen ghostning/dra sig undan eller så? Mitt ex sa alltid att män gjorde så när de fick kalla fötter. Därav frågan 
  • Anonym (Erfarenheter)

    Om jag inte får sex tidigt ,då drar jag vidare till nästa./man

  • Tecum
    Anonym (Piggelin) skrev 2023-02-05 20:20:16 följande:
    Tack för svar. Låter klokt och sansat tycker jag. Ingen ghostning/dra sig undan eller så? Mitt ex sa alltid att män gjorde så när de fick kalla fötter. Därav frågan 
    Ingen ghostning, det är fegt. Det är aldrig roligt att dumpa någon men en riktig man - eller kvinna - står för det man gör.

    Men den enkla vägen är att bara lämna, och den vägen är i  takt med dagens tidsanda.
  • Anonym (Piggelin)
    Tecum skrev 2023-02-05 21:02:54 följande:
    Ingen ghostning, det är fegt. Det är aldrig roligt att dumpa någon men en riktig man - eller kvinna - står för det man gör.

    Men den enkla vägen är att bara lämna, och den vägen är i  takt med dagens tidsanda.
    Håller med dig. Och sjukt sårande mot den som står undrande. 

    Själv tycker jag det är en enkel sak att vara rak och förmedla det jag tänker/känner men förstår att alla inte är som jag. 

    Jag vet inte om detta är ett fenomen som ännu mer uppkommit med dejtingapparna. Man swipar vidare och blockar liksom. Så är personen borta sen, bara en spekulation
  • Anonym (F)
    Tecum skrev 2023-02-05 17:57:35 följande:

    Att hon har barn med flera olika män.
    Att hon är väldigt aktiv, kan inte ta det lugnt utan måste göra saker hela tiden.
    Att hon har en massa skulder.
    Att hon sätter sina vänner före mig.
    Att hon är ytlig, utseendefixerad och ointelligent.
    Att hon är hård, tuff och oempatisk.

    Allt behöver inte betyda automatisk dumpning men det är negativt.


    En bra sammanfattning och jag kan bara hålla med, då drar jag i handbromsen. Men jag slutar inte hålla kontakten, och ingen ghostning eller blåsning här heller, det är fegt och empatilöst.

    Finns väl ett par saker till, och det kan vara rätt personliga saker och individuella, som man också kan få lite kalla fötter av.
  • Anonym (L)

    Oj, det kan ju vara extremt mycket men det handlar ju i princip alltid om något man inte uppskattar hos personen, som man kanske inte visste från början att det finns där. Att man upptäcker något. Kan vara allt från personlighetsdrag till något personen sa, eller levnadsförhållanden med mera.

  • Anonym (Piggelin)
    Anonym (L) skrev 2023-02-06 05:42:13 följande:

    Oj, det kan ju vara extremt mycket men det handlar ju i princip alltid om något man inte uppskattar hos personen, som man kanske inte visste från början att det finns där. Att man upptäcker något. Kan vara allt från personlighetsdrag till något personen sa, eller levnadsförhållanden med mera.


    Vad skulle det kunna vara? som exempel
  • Anonym (Li)
    Tecum skrev 2023-02-05 17:57:35 följande:

    Att hon har barn med flera olika män.
    Att hon är väldigt aktiv, kan inte ta det lugnt utan måste göra saker hela tiden.
    Att hon har en massa skulder.
    Att hon sätter sina vänner före mig.
    Att hon är ytlig, utseendefixerad och ointelligent.
    Att hon är hård, tuff och oempatisk.

    Allt behöver inte betyda automatisk dumpning men det är negativt.


    Att sätta vänner framför sin nya partner är väl helt självklart? Jag hade varit orolig om en man visat motsatsen, att han skiter i sina vänner för att han träffat mig. Hade varit enorma röda flaggor.
  • Tecum
    Anonym (Li) skrev 2023-02-06 12:31:14 följande:
    Att sätta vänner framför sin nya partner är väl helt självklart? Jag hade varit orolig om en man visat motsatsen, att han skiter i sina vänner för att han träffat mig. Hade varit enorma röda flaggor.
    Men alltså, det finns ett stort spann mellan att strunta i vänner och sätta dem före sin partner! De flesta klarar både-och. Och varför skulle en ny partner vara mindre viktig, då gäller det ju att lära känna varann och kolla av om man passar ihop?
  • Anonym (En lista:)

    En radda grejer som sexuellt bagage i form av trekanter, partnerbyten, swinging, cuck/hotwife, dogging, öppna relationer och gruppsex.

    Politisk bagage i form av feminism, klimathysteri, globalism och en aversion mot vita män. 

  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2023-02-06 17:02:15 följande:
    Men alltså, det finns ett stort spann mellan att strunta i vänner och sätta dem före sin partner! De flesta klarar både-och. Och varför skulle en ny partner vara mindre viktig, då gäller det ju att lära känna varann och kolla av om man passar ihop?
    Håller med
Svar på tråden Män-kalla fötter?