• Anonym (Undrar)

Funkar Tinder för MÄN?

Jag söker svar från män.
    Fungerar Tinder bra för er? 
    Jag funderar på att testa nämligen. Vad funkar bra? Vad funka mindre bra? Är det svårt att få matchningar? Blir det bara evighetsskrivande? Är 45 och ser väl ganska bra ut, medel ungefär 

• Svar på tråden Funkar Tinder för MÄN?
  • Anonym (MR klister)
    Nyfiken666 skrev 2023-02-07 14:08:42 följande:

Haha, glöm tidigare kommentarer i tråden. Visst kan du få sex på Tinder men inte med några snygga kvinnor/tjejer. Om du händelsevis inte råkar tillhöra topp promillen av män i Sverige.

Har själv använt tinder och visst kunde man få träff, men sällan med några snygga/intressanta. Dejterna visade sig ofta vara hälften så snygga i verkligheten, ofta fanns nån sambo/särbo som inte visste nåt i bakgrunden. Nej, aldrig mer nätdejting för min del.

Aldrig funderat på att det finns en annan anledning till att ditt internetdejtande gick som det gick? 
    Humoristisk att läsa om alla män som ''ser bra ut'' men ändå aldrig lyckas så då måste det vara tinder och kvinnorna det är fel på...
  • Nyfiken666
    Anonym (MR klister) skrev 2023-02-07 14:14:22 följande:
    Aldrig funderat på att det finns en annan anledning till att ditt internetdejtande gick som det gick? 
    Humoristisk att läsa om alla män som ''ser bra ut'' men ändå aldrig lyckas så då måste det vara tinder och kvinnorna det är fel på...
    Du hade nog inte läst mitt inlägg ordentligt va? Jag har inte skrivit något om att just jag skulle se bra ut. Det handlade ju mer om att kvinnor ofta lägger ut rätt fixade bilder, när man ser dom i verkligheten sen är dom ju riktiga ras....
  • Anonym (M)
    Anonym (MR klister) skrev 2023-02-07 13:55:59 följande:
    Många tjejer använder filter, ofta säger jsg själv nej till dejt när jag inser att deras tinderbilder inte är filterlösa. 
    Hade jag velat hade jag haft dejt varje vecka och sex lika så. 
    Hur ser man om det används filter? Om jag jämför med vissa av mina egna bilder som jag vet inte har filter, med andra som påstås ha filter, så tycker jag det kan se liknande ut?
  • Anonym (MR klister)
    Nyfiken666 skrev 2023-02-07 14:35:49 följande:
    Du hade nog inte läst mitt inlägg ordentligt va? Jag har inte skrivit något om att just jag skulle se bra ut. Det handlade ju mer om att kvinnor ofta lägger ut rätt fixade bilder, när man ser dom i verkligheten sen är dom ju riktiga ras....
    Jodå, du menar att du bara lyckas få till det med damer som är mindre galanta och menar att de galanta damerna går till en promille av killarna. 
    Underförstått, det är inte dig det är fel på. Jag hävdar annat, det är inte en promille som får match med de snygga tjejerna utan de som blir utan överskattar sig själv. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (MR klister) skrev 2023-02-07 15:27:17 följande:
    Jodå, du menar att du bara lyckas få till det med damer som är mindre galanta och menar att de galanta damerna går till en promille av killarna. 
    Underförstått, det är inte dig det är fel på. Jag hävdar annat, det är inte en promille som får match med de snygga tjejerna utan de som blir utan överskattar sig själv. 
    Oj, så arg du verkar 
  • Anonym (mindre troligt)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-06 14:23:08 följande:
    Funkar Tinder för MÄN?

Jag söker svar från män.
    Fungerar Tinder bra för er? 
    Jag funderar på att testa nämligen. Vad funkar bra? Vad funka mindre bra? Är det svårt att få matchningar? Blir det bara evighetsskrivande? Är 45 och ser väl ganska bra ut, medel ungefär 

7 av 10 på svenska tinder är män. I UK är siffran 8 av 10. Så givetvis är oddsen att det ska lyckas låga. Kvinnor där har mycket större valmöjlighet. Sedan finns det kanske vissa som lyckats som är killar, för det säger ju logiken. Men majoriteten misslyckas. 
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-07 15:28:41 följande:
    Oj, så arg du verkar 
    Inte alls, förklarar bara att appen funkar. Blir dock matt på killar som konstant hittar.på anledningar till att just de aldrig får en match, då är det alltid tjejernas fel att de är kräsna etc etc. 
  • Anonym (mindre troligt)
    Anonym (MR klister) skrev 2023-02-07 15:33:24 följande:
    Inte alls, förklarar bara att appen funkar. Blir dock matt på killar som konstant hittar.på anledningar till att just de aldrig får en match, då är det alltid tjejernas fel att de är kräsna etc etc. 
    Det är inte tjejernas fel. Det är den snedfördelade könsfördelningen på Tinder som är problemet. 7 av 10 på svenska tinder är män, i UK 8 av 10.

Kvinnor har betydligt enklare att få en träff, så är det. Även om du får 5 som kille i veckan, så hade din kvinnliga motsvarighet fått 15 stycken i veckan minst.

Sedan får man ju säga att många killar där bara är ute efter sex och är ganska b för tjejer som vill ha ett förhållande. Så att tjejer har stor valmöjlighet gör inte att de nödvändigtvis hittar bra killar.  

• Anonym (F)

Nu är jag varken man eller använt tinder - däremot spelnörd och därför suttit och titta på bekanta som streamar på discord när de använder det. 

Senaste gången var det en engelsk kille i mitten av 20års åldern och en svensk i 30års åldern. Båda nördiga och typiskt "mellan" utseendemässigt och småbarnspappor. Ingen av dem hade några problem att få några matchningar och de övriga närvarande männen tyckte framförallt en stor majoritet av de svenska kvinnor som dök upp var attraktiva (smak varierar naturligtvis men den stora majoriteten var definitivt mer än medelmässigt attraktiva från vad som allmänt verkar anses attraktivt). Det stod ut så pass att flera från andra länder sa att "fan man skulle flytta till Sverige". Han hade även gold så kunde titta på de som var intresserade av honom och även där var majoriteten attraktiva. Vad jag förstod så träffade han rätt ofta kvinnor därifrån på de veckor han inte hade barnen. Inte i någon storstad utan lite mellanstor (knappt 100 000 invånare ungefär). Uttryckte inte att han upplevt någon besvikelse att de skulle vara mindre attraktiva när de träffades även om det såklart inte klickar med alla. 
    Den engelska killen var det lite mer blandat med objektivt attraktivt, framförallt var det lite knubbigare där, men det var också hans preferens, men fortfarande mer än hälften av de som dök upp som de andra närvarande också fann intressanta. Vet han träffat flera därifrån, dock har han sagt att det var lättare när han var några år yngre, men tror det landade i alla fall 10 matchningar från den "sessionen". 

Det mer intressanta var vad den svenska killen sa om sina kompisar som nästan aldrig lyckas varken på krogen eller tinder var att de verkligen inte fattar "sin liga" - de har kunnat reta honom för kvinnor han gått hem med från krogen trots att de själva är i ofrivilligt celibat sedan flera år och att det inte går in hur mycket han säger att "tja jag gick hem och hade skönt sex med en härlig tjej, du gick hem och runkade igen". De hade helt enkelt fastnat i en jättesnäv utseende preferens och dessutom i kombination med att de själva är rätt oattraktiva på flera områden. Det har nog blivit en rätt falsk bild av oändligt utbud bara för att de där profilerna finns där betyder det inte att man själv är attraktiv för alla listade. Kombinerar man det med att betinga sina sexuella preferenser efter porr istället för egna upplevelser IRL blir det nog lätt så, hans vänner har helt enkelt målat in sig i ett bittert hörn med preferenser som inte matchar vad de kan få. Det viftas så ofta bort att det "bara är kvinnor som blivit kräsna för de har så stort utbud och attraktiva män knullar allt" - men här kommer alltså omdömet från en "framgångsrik" på dating marknaden medelattraktiv man som känner männen ifråga (jag har ingen aning om hur hans vänner ser ut eller är eller något eller ens vilka det är) att de helt enkelt inte är attraktiva och raggar taffligt långt utanför sin liga. Kunde ju se hans bilder och kvinnorna han matchade med och om något var de generellt något mer objektivt attraktiva än han var (lite mager och nördig men med charm). 

Bland de övriga som medverkade som "publik" så var det lite blandat med gifta tidigare promiskuösa datare och half-incels som inte legat på ett antal år (alla spelnördar) och det var väldigt tydligt att de som inte haft särskilt mycket tur med tjejer/kvinnor var mycket mer fascinerade av "unga modelltyper" än de som hade haft rätt mycket kvinnor där fokus mer var på vad blickar och klädval sa om personen verkade vara intressant och om det såg ut att vara någon som såg ut att passa personen ifråga. Eller påpekande att det inte nödvändigtvis är så illa med hästtjejer om man ändå inte är ute efter ett långt seriöst förhållande - starka lår, tänk efter nu - vill du verkligen alltid behöva vara den som gör allt jobb? osv. 

Så om det funkar? För vissa verkar det fungera väldigt väl, framförallt för de som IRL funkar rätt väl också och det verkar inte vara alls så kopplat till utseendet på mannen som det ofta verkar hävdas här på FL. Den engelska killen undantag då han inte riktigt vågar IRL, men han är inte allmänt blyg utan väldigt social online. 
    Känner personligen bara till en som inte riktigt fann det värt det, han är dansk och där hade det nog att göra med kombinationen att även om han är snygg så är han ordentligt tunnhårig och att han har sådan supercharm att det helt enkelt är mycket lättare för honom som är väldigt social att få till det IRL och Tinder tog helt enkelt mer tid för honom. Så mellan det 8 åriga tidigare förhållandet och innan han blev seriös med den nya (de träffades bara för sex under ett drygt halvår då de egentligen inte är kompatibla då han är steriliserad och absolut inte vill ha barn och hon helst vill ha 3.... samt på lite andra sätt också) låg han relativt regelbundet med 3 andra i sin utökade bekantskapskrets och en kollega. Vet han försökte få till det med en gamertjej han hittade på TInder men det var för mycket jobb och lite utdelning att han tröttnade där. 

• Anonym (Pro)

Träffade min partner på tinder, nu väntar vi gemensamt barn och flyttar snart till nytt hus. Så för min man funkade det😇 
    Så tips från en fd tjej-på-tinder: Jag fick många matchningar och killar som skrev men valde att svara de som hade nåt att säga. Skriv för guds skull inte 'hej!' Eller "hur mår du?". Skriv istället nåt som återkopplar till nåt du har läst i profilen och tycker om eller sett på bilderna och som samtidigt säger nåt om dig. Då ökar chanserna till respons direkt!!

T.ex. "Hej! Jag ser att du gillar att vara ute I naturen. Fina bilder på dig. Jag själv brukar åka på vandringsresa varje år. Är det nåt som intresserar dig?" 

Din profiltext bör även innehålla sånt du söker, t.ex "självsförtroende är attraktivt! Gillar bslans i tillvaron. Förhoppningsvis kan vi dela både träningspass och ett glas rött äver en god middag" och undvik att skriva det du inte vill ha som t.ex "är du osäker i dig själv/gillar inte träning får det vara". 
    Kläm gärna in ett 'vi' nånstans. Tips från proffset🤭
    Lycka till

• Anonym (M)
    Anonym (mindre troligt) skrev 2023-02-07 15:36:55 följande:
    Det är inte tjejernas fel. Det är den snedfördelade könsfördelningen på Tinder som är problemet. 7 av 10 på svenska tinder är män, i UK 8 av 10.

Kvinnor har betydligt enklare att få en träff, så är det. Även om du får 5 som kille i veckan, så hade din kvinnliga motsvarighet fått 15 stycken i veckan minst.

Sedan får man ju säga att många killar där bara är ute efter sex och är ganska b för tjejer som vill ha ett förhållande. Så att tjejer har stor valmöjlighet gör inte att de nödvändigtvis hittar bra killar.  

Hur vet du vad som är den kvinnliga motsvarigheten? Vad ger någon mandat att bedöma det?
  • Anonym (Sådär)
    Anonym (Pro) skrev 2023-02-07 15:49:17 följande:

Träffade min partner på tinder, nu väntar vi gemensamt barn och flyttar snart till nytt hus. Så för min man funkade det😇 
    Så tips från en fd tjej-på-tinder: Jag fick många matchningar och killar som skrev men valde att svara de som hade nåt att säga. Skriv för guds skull inte 'hej!' Eller "hur mår du?". Skriv istället nåt som återkopplar till nåt du har läst i profilen och tycker om eller sett på bilderna och som samtidigt säger nåt om dig. Då ökar chanserna till respons direkt!!

T.ex. "Hej! Jag ser att du gillar att vara ute I naturen. Fina bilder på dig. Jag själv brukar åka på vandringsresa varje år. Är det nåt som intresserar dig?" 

Din profiltext bör även innehålla sånt du söker, t.ex "självsförtroende är attraktivt! Gillar bslans i tillvaron. Förhoppningsvis kan vi dela både träningspass och ett glas rött äver en god middag" och undvik att skriva det du inte vill ha som t.ex "är du osäker i dig själv/gillar inte träning får det vara". 
    Kläm gärna in ett 'vi' nånstans. Tips från proffset🤭
    Lycka till

En presentation behöver inte vara så märkvärdig. Enkelt är bäst. Det är bilderna som är viktigast först, sen bör man låta hyfsat vettig också.
Svar på tråden Funkar Tinder för MÄN?